Šiemet vairuotojo pažymėjimą internetu užsisakė apie trečdalis vairuotojų, rašoma pranešime. Tai yra dvigubai daugiau nei praėjusiais metais. Elektroninė paslauga populiarėja dėl patogumo ir augančios kokybės – duomenų apsikeitimas su kitomis institucijomis vyksta sklandžiai, o nuo šio pavasario pažymėjimai pristatomi ne tik per kurjerį, bet ir į artimiausius paštomatus.
Vos per dvejus metus šios paslaugos populiarumas išaugo apie keturis kartus. Pradžioje ja galėjo naudotis tik pradedantieji vairuotojai ir tie, kurie norėjo užsisakyti naują dokumentą vietoj prarasto, tačiau „Regitrai“ tobulinant sistemas ir sudarius sąsajas su Gyventojų registru, galimybė užsisakyti vairuotojo pažymėjimą internetu atsirado ir kitiems vairuotojams.
„Šiandien vairuotojų nuotraukos ir parašai į pažymėjimą yra perkeliami tiesiog iš Gyventojų registro, jei šie duomenys yra ne senesni nei 5 metų. Taigi, mūsų klientui belieka pasirūpinti tik galiojančia elektronine medicinine pažyma, kurią mes gauname automatiškai iš medicinos įstaigų. Tai taip pat nebėra problema, nes virš 95 proc. šių pažymų mus pasiekia būtent tokiu būdu“, – sako „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.
Taigi, jei 2018 m. internetu užsakyta apie 8 proc. vairuotojo pažymėjimų, tai dar šiems metams nesibaigus užsakymų skaičius jau priartėjo prie 30 proc. Paprastai tariant, beveik kas trečias Lietuvos vairuotojas renkasi užsisakyti vairuotojo pažymėjimą net neišėjęs iš namų.
„Be abejo, šiemet klientus naudotis elektroninėmis paslaugomis paskatino ir pandemija, tačiau vien su tuo sieti tikrai nereikėtų, kadangi augantį susidomėjimą jomis stebime kiekvienais metais. Pavyzdžiui, šių metų sausį, kuomet šalyje dar nebuvo paskelbta ekstremali situacija, užsisakyti pažymėjimus internetu rinkosi jau apie 20 proc. vairuotojų“, – teigia S. Šuminas.
Augantys užsakymai internetu paskatino plėsti ir vairuotojo pažymėjimų pristatymo paslaugą. Šiuo metu galima rinktis iš dviejų būdų – pristatymą per kurjerį ir paštomatą. Statistika rodo, kad pristatymas į paštomatą itin populiarus – jį kiekvieną mėnesį vidutiniškai renkasi per tris tūkstančius žmonių.