Šie automobiliai siūlo išties itin daug – vidutinės klasės Škoda ir Mazda universalai yra itin erdvus, o kainuoja ne itin daug. Įdomu, kokie bus šio testo rezultatai?
Tai jie siūlo: Mazda daug, Škoda – dar daugiau
Vien žvilgtelėjus į Mazda 6, ji iš karto pavergia žavesiu. Universalas, kurio ilgis 4,81 m, atrodo labai elegantiškai ir savo išvaizda nė kiek neprimena tradicinio praktiško universalo. Vis dėlto viduje jis yra gana erdvus. Ant priekinių sėdynių sėdima žemai ir patogiai ir tiesiog susiliejama su automobiliu tarsi tai būtų ne Mazda, o BMW – šį įspūdį sustiprina ir centrinės konsolės apačioje esantis sukamasis ir spaudžiamasis valdiklis. Deja, įsižiūrėjus atidžiau pasimato ir silpnosios japoniško automobilio vietos. Ant galinių sėdynių sėdima labai žemai, vos 33,5 cm aukštyje, tad suaugusiems keleiviams tenka nepatogiai sulenkti kojas. O štai Škoda universale sėdima 36 cm aukštyje ir keliams iki priekinių sėdynių lieka gerokai daugiau vietos. Be to, Mazda modelio liečiamojo ekrano įstrižainė tėra tik aštuonių colių ir į prisilietimus ekranas reaguoja tik kai automobilis stovi. O ir klimato sistemos valdymas sumontuotas per žemai.
Dabar atidžiau apžiūrėkime Superb. Iš tiesų, didysis čekas (4,86 m ilgio) visur siūlo keliais centimetrais daugiau vietos. Mums labiau patinka ir priekinėje jo dalyje vyraujanti atmosfera, ir geresnio profilio sėdynės, be to, ant galinių Superb sėdynių patogiai įsitaisys net ir dvimetrinis keleivis. Į nuo 660 iki 1950 litrų talpos bagažinę pavyks įdėti pora lagaminų daugiau nei į taip pat gana erdvų Mazda bagažo skyrių (jo talpa siekia nuo 522 iki 1664 litrų). Bagažinės uždangalą, kuris sudedamas į dvi dalis, galima įdėti po antru čekiško automobilio bagažinės dugnu, o štai japoniškame universale jis pakyla kartu su durelėmis.
Škoda, kaip visada, siūlo ir daugiau sumanių sprendimų. Jo priekinėse durelėse rasite lietsargius, degalų įpylimo skyrelio dangtelyje įstatytas ledo grandiklis, o bagažinės šviestuvą galima išimti ir naudoti kaip žibintuvėlį.
O ir kasdieniams darbams atlikti Superb labiau tinka nei Mazda 6 universalas. Ilgus krovinius galima sudėti pasinaudojus galinėje sėdynėje esančia atveriama anga į saloną, dėl hidraulinių vyrių gerokai lengviau atidaromas ir variklio dangtis – sunkiam Mazda kapotui atverti prireiks raumenų ir jėgos. Keletą pastabų turime ir Superb universalui – ant pilko fono nupiešti balti skydelio rodmenys sunkiai įžiūrimi, o multimedijos sistemai trūksta sukamojo garso valdiklio.
Taip jie važiuoja: Škoda – komfortiškiau, Mazda – sportiškiau
Sveikinimai Škoda gamintojams – jie sukūrė tokį universalą, kurio šeimos tikrai norės. Benzininis 150 AG variklis veikia neįsitempęs ir gana greitai gena automobilį užmiesčio keliais, automatinė DSG transmisija sklandžiai perjungia septynias pavaras, o vairo sistema užtikrina patikimą valdymą. Dėl cilindrų atjungimo sistemos 100 kilometrų kelio užtenka septynių litrų benzino. Sportiškos ambicijos? Jos nėra įgimta Superb savybė, bet keleiviams tai patinka. Komfortiška reguliuojama pakaba (1076 eurai) beveik netrikdo keleivių, tačiau važiuojant pasirinkus šį režimą automobilis pradeda labai siūbuoti. O jei norima važiuoti azartiškai, vairuotojas visada gali pasirinkti sportišką amortizavimo režimą.
Tada Škoda charakteris tampa panašus į Mazda: standesni pakabos nustatymai sumažina jūros ligos tikimybę, bet kartu ir negailestingiau purto, kai kelio danga yra prasta. Prie taip suderintos pakabos dera ir smagiai sūkius renkantis sportiškas japoniško universalo dviejų litrų variklis su sklandžiai pavaras perjungiančia šešių pavarų mechanine greičių dėže. 165 AG motoras sudegina 6,8 l/100 km, tačiau yra ne toks dinamiškas, kai variklio sūkiai maži. Ne itin tiksliai veikianti vairo sistema taip pat slopina sportiškas vairuotojo ambicijas.
Priekinių sėdynių apmušalai malonus, tačiau pats jų profilis ne toks patogus kaip Škoda universalo. Skųstis dėl sėdėjimo padėties negalime.
Dvilitris variklis neturi turbinos, todėl reikalauja didesnių sūkių. Tie, kurie jų negaili, bus apdovanoti energingu darbu.
Tiek jie kainuoja: abiejų kainos panašios
Žvilgsnis į bazines modelių kainas neišgąsdina – bazinės „Vision“ komplektacijos Mazda 6 universalas su „Skyactiv-G 165“ varikliu kainuoja nuo 29 700 eurų, geresnės „Luxury“ komplektacijos modeliai Lietuvoje siūlomi tik su automatine transmisija ir kainuoja 33 700 eurų. Škoda Superb (tiek sedanas, tiek ir universalas) mūsų šalyje siūlomas išimtinai tik su DSG transmisija – bazinės „Ambition“ komplektacijos automobilis kainuoja nuo 26 365 eurų, bandytos „Style“ versijos – 30 219 eurų, su papildomą įranga – 33 311 eurų. Kaip matome, abu modeliai kainuoja beveik vienodai.