Mokėti dabar ar dar nemokėti? Tokį klausimą šiuo metu gliaudo Dakare kasmet važiuojantys lietuviai. Rugsėjo 15 yra paskutinė diena, kai komandos gali sumokėti dalyvio mokesčius mažiausiu tarifu ir sutaupyti dideles sumas. Pasirinkus mokėti vėliau, kaina smarkiai išaugtų.
Startinius Dakaro mokesčius siūloma mokėti trimis etapais. Avansinę sumos dalį už visus komandos narius galima sumokėti pirmuoju etapu, likusią dalį pervesti antruoju mokėjimu, iki lapkričio 1 dienos. Atskirai reikia sumokėti ir už medija komandą. Skirtumas tarp šių pasirinkimų tikrai didelis.
Pavyzdžiui, jei lenktynininkai pasirenka mokėti avansą pirmuoju etapu, už mechaniką ar kitą komandos narį sumoka 9 tūkstančius eurų, jei renkasi mokėti termino gale – kaina išauga net iki 12 tūkstančių. Kainų skirtumų suma tampa labai reikšminga net ir mažoms privačioms komandoms su 10-15 narių, o jei komandoje 50 ar daugiau asmenų, sumos tampa milžiniškos.
Paklaustas apie savo planus, Dakaro ekspertu neretai vadinamas „KREDA“ komandos lenktynininkas, Antanas Juknevičius, tikino sprendžiantis šį galvosūkį: „Klausimas tikrai sudėtingas. Aktyviai stebime pasaulinę situaciją, bet dabartinėmis aplinkybėmis praktiškai neįmanoma numatyti, kaip čia viskas bus. Mokesčiai už visą komandą, technikos registravimą ir medija ekipažą perkopia net 100 tūkstančių eurų sumą, todėl esame tikrai pasimetę. Ant kortos pastatytos didžiulės sumos, gali būti, kad sprendimą dėl mokėjimo priimsime paskutinę akimirką.“ – teigė lenktynių legenda.
Ankstesniais metais pirmąją įmoką lenktynininkai turėdavo sumokėti iki rugsėjo 1-osios. Šiemet, šį terminą pratęsę vos dviem savaitėmis – iki rugsėjo 15-os, organizatoriai skelbia, kad Dakaras 2021 tikrai įvyks, o jei jo atšaukimo priežastis bus susijusi su pasauline pandemija, sumokėti mokesčiai dalyviams bus grąžinti. Visgi, grąžinimo terminas nenurodytas.
Antano Juknevičiaus teigimu, jam jau teko kalbėtis su keliomis komandomis, kurios bijodamos iššaldyti didžiules sumas rinksis mokėjimą atlikti paskutinę akimirką, net ir žinodamos, kad dalyvio mokesčių suma bus ženkliai didesnė. Be to, patirtis rodo, kad grąžinti sumokėtų sumų organizatoriai neskuba. Grąžinimo terminas gali tęstis ir 6- 8 mėnesius.
Lenktyninės technikos logistika
Dilema dėl starto mokesčių nėra vienintelė problema su kuria susidūrė „KREDA“ komanda. Įveikęs šių metų Dakarą, visą lenktyninę techniką A. Juknevičius paliko Jungtiniuose Arabų Emyratuose, ketindamas varžytis „Abu Dhabi Desert Challenge“ FIA pasaulio čempionato etape, kuris vėliau dėl viruso buvo atšauktas.
Jei lenktynės kitąmet neįvyktų, A. Juknevičiaus komanda rimtai svarsto, kaip elgtis su svetur likusiu automobiliu bei techninio palaikymo sunkvežimiu. Technikos laikymas užsienyje yra problemiškas. JAE klimatas labai karštas ir sausas, todėl automobiliui reikia surasti specialiai kondicionuojamą ir, svarbiausia, saugomą vietą. Ilgas stovėjimas technikai žalingas, reikia vykdyti techninę priežiūrą, kurios užtikrinimas per atstumą yra sudėtingas.