Nors savo testuose už išvaizdą balų neskiriame, vis dėlto šįkart nepaminėti dizaino nepavyks – visi trys automobiliai sulaukia daugybės susižavėjimo šūksnių! Bet tai, kaip gamintojai įsivaizduoja vidutinio dydžio automobilius, puikiai atspindi itin skirtingas Peugeot 508, Alfa Romeo Giulia ir Renault Talisman koncepcijas. 2015 m. debiutavęs įspūdingo dydžio Talisman siūlo itin erdvų saloną ir bagažinę. Metais naujesnis Giulia atrodo efektingai ir turi ilgai markės gerbėjų lauktą galinių ratų pavarą – klasikinių verslo klasės sedanų atributą. O 2018 m. pasirodęs kupė primenantis žemas Peugeot 508 hečbekas vienintelis gali pasigirti didelėmis bagažinės durelėmis.
Tai, kaip automobiliai atrodo iš išorės, pasitvirtina ir viduje. Taigi dėl siaurų Alfa Romeo galinių durelių sunkoka į ją įsėsti, o ir vietos kojoms gale nėra daug. Žemas Peugeot siūlo itin mažai vietos virš galvos ir net aukštesniems kaip 1,7 m ūgio keleiviams čia bus nepatogu. Kaip ir buvo galima tikėtis, Talisman ant galinių sėdynių siūlo daugiausiai vietos, pravėrus dideles dureles patogu įsėsti ant komfortiškų oda aptrauktų sėdynių. Panaši situacija yra ir kai kalbama apie priekines sėdynes, tik štai jei Peugeot turi sumontuotą papildomai užsakomą panoraminį stoglangį, vietos virš galvos nelieka ir sėdintiems priekyje. Giulia salono erdvės taip pat negalime pagirti. Pagrindinis trūkumas – stipriai į salono vidų palinkę priekiniai statramsčiai beveik siekia vairuotojo ir priekinio keleivio galvas. Salono erdve, kaip ir buvo galima nuspėti, geriausias yra Talisman. Tačiau priekaištų turime apdailos kokybei – barškančios galvos atramos girdimos net ir važiuojant palyginti lygiu keliu, o riedant per grindinį visas automobilio salonas ima girgždėti, virpėti ir traškėti. Mes net susirūpinome, ar gamykloje tikrai buvo priveržti visi varžtai. Deja, ne geresnis yra ir Alfa Romeo – apdailos elementai juda, elektrinis sėdynių reguliavimas stringa, tarpai tarp salono apdailos detalių nelygūs. Kokybiškiausias yra Peugeot salonas – viskas surinkta kruopščiai, rūpestingai ir su meile!
Alfa Romeo Giulia:
Perprasti abiejų prancūzų multimedijos sistemos valdymą ir nustatymus užtrunka ilgiau nei italo – Giulia turi tiek klasikinius apvalius prietaisų skydelio rodmenis, tiek atskirą valdymo bloką klimato kontrolės sistemai, tiek ir, kaip BMW automobiliuose, pasukamą multimedijos ir navigacijos sistemos valdiklį. O štai Talisman ir 508-ajame visi šie nustatymai valdomi centriniame liečiamajame ekrane. Tiesa, Peugeot turi privalumą, nes dažniausiai naudojamoms funkcijoms yra priskirti atskiri klavišai, taip pat parinkčių valdymas patogesnis nei Talisman automobilyje.
Renault Talisman:
Pagalbinių sistemų evoliucija daugiau nei akivaizdi – naujausias automobilis jų turi daugiausiai. Peugeot 508 pirkėjai už 1512 eurų gali papildomai užsisakyti net naktinio matymo sistemą, o „Allure“ ir aukštesnėse komplektacijose yra perspėjimo apie nuovargį sistema. Giulia siūlo kur kas mažiau važiavimo pagalbininkų, bet tai iš dalies galima pateisinti jo sportišku ir azartišku įvaizdžiu. Vis dėlto net ir 2019 metais Alfa Romeo gerbėjams teks apsieiti tiek be prisitaikančios greičio palaikymo, tiek ir be ženklų atpažinimo sistemos.
Peugeot 508:
Esminiai skirtumai egzistuoja ir kai kalbama apie pavaros koncepciją. 508-ojo modelio turbobenzininis 1.6 variklis kartu su automatine transmisija dirba entuziastingai, o į komandas akceleratoriaus pamina reaguoja net per daug energingai. Renault taip pat pajuda užtikrintai, bet jo dviejų sankabų automatinė transmisija neskuba perjungti pavarų. Tad iš šios trijulės Alfa Romeo atrodo labiausiai subalansuotas ir važiuoja tolygiausiai, nes 2.0 turbovariklio galia perduodama geresnį sukibimą turintiems galiniams ratams (konkurentai turi priekinių ratų pavarą). Be to, varantieji ratai nedaro jokios įtakos vairo sistemos veikimui, tad automobilis valdomas tiksliau nei konkurentai ir tai paaiškėja jau po pirmųjų vairo pasukimų. Alfa Romeo yra velniškai manevringas ir uždegantis, nors vingiuotuose keliuose kai kuriems vairuotojams jis gali pasirodyti pernelyg nervingas. Prancūzų automobiliai važiuoja kur kas labiau atpalaiduojančiai, o ypač tai būdinga Renault, kurio netiksli vairo sistema reikalauja daugiau manevrų. Taigi labiausiai subalansuotomis savybėmis išsiskiria Peugeot 508 vairo sistema, tačiau ji taip pat nėra tobula, nes greitai persirikiuojant vairo sistema veikia nenatūraliai ir dirbtinai.
Peugeot nelygias kelio atkarpas galėtų amortizuoti švelniau, bet įvertinant tai, kad jis yra su 19 colių ratais, pakaba duobes „suvalgo“ visai neblogai. Panašiai veikia ir Giulia pakaba, tik važiuojant per didesnius nelygumus jos kėbulas ima labiau siūbuoti. Prasčiausiai nelygias kelio atkarpas įveikia Talisman, kurio standi pakaba atrodo mažiausiai tinkama šios klasės automobiliui.
Tad pagal savybių vertinimą Talisman sugebėjo surinkti vienodai balų su Giulia, bet jį galiausiai aplenkė dėl geresnės kainos, mažesnių aptarnavimo išlaidų ir ilgesnės garantijos. Vis dėlto ir to neužteko pavyti taip pat nepigų 508-ąjį, kuris pademonstravo universaliausias savybes ir pelnytai nugalėjo. Dėl to kad į finišą Giulia atvažiavo paskutinė, neturėtų nerimauti tie pirkėjai, kurie labiausiai vertina smagias važiavimo savybes. O ką jau kalbėti apie mūsų nepridėtus balus už didžiausias simpatijas Alfa Romeo automobiliui.
Techniniai gamintojo duomenys
Įvertinimas
Išvada
Trys puikiai atrodantys, bet itin skirtingi automobiliai. Tiesa, 508-asis yra net ne sedanas, o hečbekas, be to, jis geriausiai subalansuotas, todėl ir nusipelnė pergalės.
*Kainos gali būti pakitusios.
**Ekoindekso vertinimo kriterijai:
Šio indekso vertinimas suskirstytas penkių taškų skalės principu – nuo 5 (daugiausiai) iki 1 (prasčiausiai). Taip pat galutiniame vertinime kiekvieno kriterijaus svarba yra skirtinga (pažymėta procentais). Ekoindeksas atskleidžia, koks iš tiesų aplinkai nekenksmingas yra automobilis ir kokias pažangias aplinką tausojančias technologijas jis turi. Šį vertinimą sudaro keturi kriterijai:
1. IŠMETAMŲJŲ DUJŲ VALYMAS. 5 taškai: Euro 6d, elektromobiliai; 4 taškai: Euro 6D temp; 3 taškai: SCR+LNT1*, prie variklio sumontuotas SCR filtras, GPF2**; 2 taškai: SCR filtras/varomi dujomis (LPG arba CNG); 1 taškas: visi kiti. (*LNT: NO2 dalelių surinkimas; **GPF: benzininių variklių kietųjų dalelių filtras).
2. SĄNAUDOS TESTUOJANT/CO2. 5 taškai: iki 100 g/km CO2; 4 taškai: 130 g/km; 3 taškai: iki 150 g/km; 2 taškai: iki 170 g/km; 1 taškas: daugiau kaip 170 g/km.
3. APKROVA EISME (ilgis x plotis x svoris). 5 taškai: iki 6; 4 taškai: iki 12; 3 taškai: iki 15; 2 taškai: iki 18; 1 taškas: visi kiti.
4. SALONO KONDICIONAVIMAS. 5 taškai: CO2 (bazinė įranga); 4 taškai: CO2 (papildoma įranga); 3 taškai: R1234yf su saugumo įranga/elektromobiliai; 2 taškai: R1234yf (su atmosferiniais benzininiais ir turbodyzeliniais motorais); 1 taškas: visi kiti.