2019 metais pasirodė naujasis 3 serijos BWM modelis. Ar tapęs saugesniu ir komfortiškesniu automobiliu, jis prarado savo sportišką būdą? Tai ir bandome išsiaiškinti per mūsų bandomąjį važiavimą.
Pirmas įspūdis
Galinių ratų pavara, automatinė pavarų dėžė, į vairuotoją pasukta centrinė konsolė: naujasis „trečiukas“ išlieka tikru BMW atstovu. Dizainui tikrai nebūtų pakenkę, jei kūrėjai būtų parodę daugiau drąsos ir fantazijos.
Techniniai duomenys
Variklis – dviturbobenzininis, L4
Darbinis tūris – 1998 cm3
Galia – 190 kW (258 AG) esant 5000 aps./min.
Maks. sukimo mom. – 400 Nm esant 1550 aps./min.
Pavara – galinių ratų/8 autom.
I/P/A – 4709/1827/1442 mm
Autom. svoris – 1545 kg
Bagažinės talpa – 480 l
0–100 km/h – 5,8 s
Maks. greitis – 250 km/h
Vid. degalų sąn. – 6,1 l/100 km
CO2 – 139 g/km
Kaina Vokietijoje – nuo 45 890 eurų
Nenorėtume susikeisti vietomis su BMW inžinieriais. Sukurti naująjį „trečiuką“, ko gero, nebuvo lengva. Savo važiavimo dinamika jis privalo atitikti istoriškai susiformavusius kriterijus. Pozicijas pirmosiose vietose jis turi išsaugoti ir komfortiškumo užtikrinimu. Bet kartu jis privalo skirtis nuo savo brolių: 5 ir 6 serijos modelių. O tai sunkiai pasiekiama užduotis: inžinieriai tarsi buvo įsprausti į kuriamo naujo vidutinės klasės automobilio kainos ir dydžio korsetą. Atitinkamai dideli buvo ir mūsų lūkesčiai: o kaip tas „trečiukas“ važiuoja?
Iš išorės visi pokyčiai atrodo gana santūriai. Suprantama, BMW koncernui „trečiukas“ reiškia tą patį, ką „Volkswagen“ įmonei kultinis Golf: tikra melžiama karvutė, teigiamos apyvartos nešėjas, saugus bankas. Jei tik „trečiukui“ nepasisektų, visas bavarų koncernas patektų į bėdą.
Kaip rimtai BMW traktuoja sportiškumą, tampa aišku vien tik pažvelgus į šio modelio proporcijas: „trečiukas“ pailgėjo 76 mm, paplatėjo 16 mm, o į aukštį ūgtelėjo tik vienu vieninteliu milimetru. Linijos buvo patobulintos, galinėje dalyje įtaisyti nauji, siauri, trijų dimensijų L formos žibintai.
Salone lyg ir viskas kitaip, bet kartu atrodo ir labai pažįstama. Palyginti su anksčiau dėl to dažnai kritikuotu pirmtaku, naujojo „trečiuko“ vidaus apdailos medžiagos išsiskiria geresne kokybe. Prietaisų skydelis įtaisytas taip, kad vairuotojui labai patogu juo naudotis ir itin lengva jį valdyti, o „Intelligent Personal Assistant“ programa, su kuria galima bendrauti tiesiog šnekamąja kalba, yra tiesiog puiki pagalbininkė.
Užmetus akį į siūlomų motorų paletę, labai lengva suprasti, kad nuostabių šešių cilindrų variklių laikai iš lėto keliauja užmarštin. Išskyrus versijas su 330d motorais, pirkėjai, perkantys automobilius su 318d, 320d, 320i ir 330i varikliais, turi tenkintis jau tik dviejų litrų darbinio tūrio keturių cilindrų motorais. Tokiems pokyčiams daugiausia įtakos turi nauji CO2 taršos reikalavimai ir degalų sąnaudų matavimo tvarka. Mūsų vairuojama versija su 330i varikliu skleidžia ausiai be galo puikius garsus. Tuo pasirūpino BMW inžinieriai, kiekvieno serijinio „trečiuko“ dviejų srautų dujų išmetimo sistemoje nenuslopinę mielo ausiai burzgimo.
Savo vaidmenį puikiai atlieka aštuonių pakopų ZF automatinė transmisija, kurios pavarų perjungimo laikas dar labiau sutrumpėjo. Tad visai nenuostabu, kad tradicinė mechaninė pavarų dėžė „trečiuke“ skaičiuoja paskutiniuosius gyvavimo metus.
Elektromechaninė vairo sistema buvo patobulinta ir dabar jos veikimas labai priklauso nuo greičio. Naujai sukurti amortizatoriai išmaniai reguliuoja pakabos kietumą. Jei kažkam to nepakanka, gali pasinaudoti adaptyviąja M pakaba su elektroniniu būdu reguliuojamais amortizatoriais.
Automobilis, kuriuo važiuojame, yra su naujais standartiniais amortizatoriais ir 10 milimetrų pažeminta „M Sport“ pakaba. Palyginti su pirmtaku, įpėdinis net 55 kg lengvesnis, jo vėžė platesnė, o ir svorio paskirstymas puikiai subalansuotas – „trečiukas“, kaip niekada anksčiau, yra puikiai valdomas. Įveikdamas staigius posūkius jis brėžia tikslią trajektoriją, o po to ir vėl audringai startuoja. Taip jam elgtis leidžia puikus visada budraus variklio ir pavaros tandemas. Greitkeliu „trečiukas“ rieda taip tyliai, it turėtų 5 serijos BMW „letenas“ – už tai jis turi būti dėkingas naujajam akustiniam priekiniam stiklui (tokie pat šoniniai langai prieinami už papildomą kainą). Tad šis aistrų kurstytojas tampa mylimiausiu uošvės automobiliu. Išskyrus vis dar kietoką M pakabą.
Klasikos mėgėjai naująjį „trečiuką“ norėtų laikyti pernelyg sintetiniu, pernelyg dideliu ir pernelyg technologizuotu. Bet tokie jau yra naujieji rinkos, saugos ir laikmečio reikalavimai. BMW konstruktoriai pabrėžia visas šiai automobilių markei būdingas dorybes. Net ir nepaisydami iškeltų sunkių naujojo šimtmečio užduočių, jie tikrai neketina atsisakyti savo darbo principų.
Išvada
Į naująjį „trečiuką“ BMW konstruktoriai sudėjo visą savo išmonę ir patirtį. Palyginti su pirmtaku, naujasis modelis yra aukštesnės kokybės, sportiškesnis, bet, nepaisant to, tapo ir komfortiškesnis. Net ir keturcilindris variklis visai gerai dūzgia! O štai darbuodamiesi ties dizainu miuncheniečiai galėjo parodyti daugiau išmonės.