Ne visai tikslu Audi A4 Avant 2.0 TFSI universalą priskirti vidutinei klasei. Nepaisant formalaus skirstymo, šios markės automobilių gamintojas ilgalaikiame teste siekia gerokai aukštesnių tikslų. Išties, verta iš jo pasimokyti atkaklumo, kaip kopti aukštyn.
Tyla truko ilgai. Net per daug ilgai. Pirmasis įrašas testo dienoraštyje atsirado tik nuvažiavus 12 446 km ir pasikeitus keturiolikai vairuotojų. Negi mėlynos „Scuba blue“ spalvos universalas taip nuvylė, kad visiems atėmė žadą? Kaip tik priešingai – tai buvo tylūs plojimai ir bežadis susižavėjimas. Net pirmasis, 2017 m. gegužės 29 d. testo dienoraštyje padarytas įrašas buvo šykštus žodžių: „Nuostabu! Pasirodžius šiam Audi A4, aukštesnės klasės A6 beveik nereikalingas.“
Štai čia turėtume stabtelėti. Nors Audi A4 Avant 2.0 TFSI universalas proporcijomis ir techniniais sprendimais artimas aukštesnės klasės modeliui, tačiau panagrinėjus atidžiau matyti, kad salono erdve A4 jam gerokai nusileidžia. Vairuotojo keliai remiasi į masyvų prietaisų skydelį, gale keleiviai turi spraustis pro siaurą durų ertmę. Besirengdami atostogoms išsiaiškinome, kad universalo bagažinės talpa tėra tik nuo 495 iki 1510 litrų. Palyginimui, Audi A6 universalo bagažo skyriaus talpa siekia nuo 565 iki 1680 l, todėl teks griebtis mažiau kompromisų, jei keliaujate visa šeima.
Negalime nepastebėti gamintojo siekio kuo labiau nutolti nuo vidutinės klasės standartų. Net ir kaina – už universalą su dviejų litrų benzininiu varikliu prašoma mažiausiai 35 400 eurų (kaina Vokietijoje). Taigi šis solidus, aukštos klasės įrangą turintis Audi visomis išgalėmis nori būti „Premium“ klasės automobiliu, o ne krovinine transporto priemone.
Tai tik vienas aspektas. Audi A4 gali pasiūlyti ilgą sąrašą pačios moderniausios įrangos, pavyzdžiui, prietaisų skydelio projekciją ant priekinio stiklo („Head-up Display“ arba tiesiog HUD), priekinių durelių stiklus su triukšmą slopinančiu tarpiniu sluoksniu, alcantara ir odos kombinacijos sėdynių apmušalus, trijų zonų automatinę klimato kontrolės sistemą, komfortišką pakabą su reguliuojamais amortizatoriais, matricinius šviesos diodų priekinius žibintus, „Hi-End“ klasės „Bang & Olufsen“ garso sistemą ir t. t. Žinoma, papildoma įranga suteikia gerą savijautą sėdint automobilyje, bet smarkiai padidina jo kainą. Ilgalaikiam testui pasirinkto Audi universalo kaina su visa šia įranga siekė solidžius 60 419 eurų (kaina Vokietijoje). O tai jau klase aukštesnio A6 teritorija.
Artinantis vasarai beveik visą papildomą įrangą turintis Audi A4 yra išties malonus palydovas. Automatinė klimato kontrolė sukuria malonų mikroklimatą vienu mygtuko paspaudimu, sėdynės lepina keleivius puikia anatomine forma, interjeras taip pat sulaukia daug pagyrų. Realaus laiko navigacijos sistema veikia greitai ir patikimai, o tolimųjų šviesų asistentas jas perjungia taip atidžiai, kad be jo netrukus negalime apsieiti.
Elektroniniai vairuotojo pagalbininkai veikia taip sklandžiai, kad niekas neabejoja jų reikalingumu. Net parkavimo asistentai, iš kurių buvo ne kartą šaipomasi, nekelia abejonių, nes jiems padedant A4 galima greitai ir juvelyriškai įsprausti net į mažiausią tarp automobilių esantį tarpą. Deja, šiandien tai atlikti pajėgi toli gražu dar ne kiekviena sistema.
Kalbant apie prietaisų skydelį, „Audi“ smarkiai žengė į priekį jį suskaitmenindama. „Audi virtual cocpit“ veikia be priekaištų, todėl po neilgo pratinimosi laikotarpio, kas yra savaime suprantama, jis tampa neatsiejama firminės „Audi MMI“ valdymo sistemos dalimi.
Tačiau ne viskas automobilyje veikia taip sklandžiai. Pavyzdžiui, vienas svarbiausių valdiklių – automatinės pavarų dėžės svirtelė – neturi fiksuotų padėčių, tad ir nėra itin informatyvi. Todėl vairuotojas turi nuolatos užmesti akį, koks režimas pasirinktas: ar tikrai vietoje „D“ neįjungtas „P“. Visais kitais atvejais universalas, lengvai „murkdamas“ varikliu, lengvai renka kilometrus nekeldamas jokių rūpesčių. Testo dienoraštyje vėl vien tik balti lapai. „Beveik tobula!“ – taikliai reziumuoja ilgalaikio testo koordinatorius.
Gero žodžio nusipelno ramiai dirbantis benzininis keturių cilindrų, 2.0/190 AG variklis. Dvilitris TFSI motoras lengvai pasiekia 220 km/h greitį, o jei reikia – ir daugiau, todėl 300 km ilgio kelionė greitkeliu neprailgsta. Temperamentu šis variklis nė kiek nenusileidžia dyzeliniam. Vidutinės viso ilgalaikio testo degalų sąnaudos (automobilis nemažą laiko dalį praleido Vokietijos greitkeliuose) siekė 8,6 l/100 km, o specialioje testavimo trasoje jos visu litru mažesnės.
Žinoma, būtų galima pažerti priekaištų automatinei dvigubos sankabos greičių dėžei „S tronic“. Ji erzina trūkčiojančiu startu ir nevykusiu veikimo algoritmu važiuojant lėtai. To paties tipo BMW ir „Mercedes“ automatinės pavarų dėžės vienareikšmiškai komfortiškesnės. Ilgesnių kelionių metu įvairavus į greitkelį šio trūkumo nesijaučia – Audi tiksliai seka važiavimo ritmą.
Audi A4 net ir be nuolatinės visų varančiųjų ratų pavaros „quattro“ lengvai pasiekia tikslą miško aikštelėje. Išmanaus įrenginys su multimedijos sistema sujungiamas lengvai. Sąsaja veikia gerai, įrenginių atpažinimas taip pat be priekaištų. Gale aiškiai mažiau vietos – tai pagrindinis A4 skirtumas nuo didesniojo A6 ir nuo to paties koncerno gaminamo Škoda Superb.
O kaip reguliuojama adaptyvi automobilio pakaba? Daugiau kaip 95 proc. atvejų jos darbui priekaištų neturime: nedidelius kelio nelygumus ji sugeria puikiai, kartu užtikrindama deramą komfortą. Tačiau kelio dangai prastėjant, amortizatoriams darosi vis sunkiau su ja susitvarkyti. Pakabos ir važiuoklės eksperto žodžiais, dėl to kalta per daug standi pakaba.
Kad jau prakalbome apie trūkumus, testo dienoraštyje jų yra daugiau: kietas, nemalonus liesti sėdynių pagrindo, atlošų galvai nugarėlių ir durelių apsauginių juostų plastikas. O aptikus bagažinės dugną, pagamintą iš pigios medžio drožlių plokštės, kai kurie ekspertai neištvėrė ir pažėrė aštresnių komentarų apie suprastėjusios kokybės apdailos medžiagas, tiesiai įvardindami tai kaip „chaltūrą“.
100 000 km maratoną Audi A4 įveikė be menkiausių gedimų ar techninio pobūdžio nusiskundimų. Koks yra šio automobilio ilgalaikis patikimumas, gali atskleisti tik techninė ekspertizė. Jokios alyvos dėmelės variklio išorėje, visi varžtai atsisuko be didesnių pastangų. Nepavedė net įprastai kritikuojama automatinė „S tronic“ pavarų dėžė – ant karterio magnetinio kamščio neaptikome jokių dilimo produktų. „Dekra“ ekspertui baigus tikrinti visas detales neliko nieko kito, kaip tik pakelti nykštį į viršų.
Taigi A4 yra ten, kur ir siekia būti – tarp ilgalaikių testų lyderių. Mūsų įvertinimas puikus – etaloninis 6!