Ar šis SUV dėl pokyčių prarado savo žavesį?

Dyzelinio variklio nebėra, dabar Porsche Macan turi keturių cilindrų benzininį variklį, kuris turėtų taupyti degalus. Ar šis SUV dėl tokių pokyčių prarado savo žavesį?

Porsche tik su keturiais cilindrais? Kaip tuomet skamba variklio garsas? Tai sužinojus prekės ženklo gerbėjams pasišiauš plaukai. Kaip pašiurps ir Boxster, kuris kovoja su įvaizdžio trūkumais, nes jo varikliui nebūdingas malonus garsas ir galia. Macan su baziniu benzininiu varikliu, kuris taip mėgstamas Kinijoje: tik keturi cilindrai, „tik“ dviejų litrų darbinio tūrio variklis, „tik“ 245 AG beveik dvi tonas sveriančiam visureigiui – gal geriau nusipirkti tą patį seną Audi Q5, kuris yra su ta pačia technika. Ar tai namų šeimininkių Porsche? Taip anksčiau buvo pajuokiami pseudo sportiniai automobiliai, kurie buvo ne Porsche ir kurių variklis turėjo tik keturis cilindrus.

Dabar ir Macan priklauso „raudonų juostų“ klubui. Naujas Porsche prekės ženklo stilius.

Koks dabar yra Macan variklio garsas? Joks. Šnabdesys ir jokio įspūdžio. Kiti Porsche modeliai griaudėja tartum velnias laukan iš pragaro veržtųsi, tačiau apie Macan to nepasakysi. Gamintojai, kurie turėjo pasirūpinti variklio garsu tuomet, matyt, buvo atostogose. Gaila, nes vaizdas ne koks. Gale esanti šviesų juosta pabrėžia giminystę su didesniu Cayenne modeliu, viduje yra iš Panamera pasiskolinta informacijos ir pramogų sistema ir Porsche 911 GT vairas. Jis turi pasukamą mygtuką važiavimo režimui pasirinkti. Gal ši detalė galėtų iššaukti tikrąją Cufenhauzeno dvasią.

Valdiklis dešinėje prie vairo važiavimo režimui pasirinkti.
Pasenusi, perkrauta vidurinė konsolė taip ir liko.

Tai pavyksta padaryti, nes Macan išlieka visureigiu, kurį galima prisimatuoti. Tiesa, kaip dvi tonas sveriantį žieminį paltą, bet kuris puikiai tinka. Geros sportinės sėdynės, nepriekaištinga ergonomika iki pat šie tiek perkrautos centrinės konsolės. Tik štai ant galinių sėdynių vietos mažoka – BMW X3 arba Mercedes GLC jos siūlo daugiau.

Kaip Porsche automobiliui išties erdvu, bet kaip subrendusiam SUV – tikrai ankšta. Palyginti su konkurentų automobiliais, sėdima žemiau.

Bet Macan yra įvaldęs vieną triuką – juo važiuojant susidaro įspūdis, kad po kiekvieno įveikto kilometro jis numeta po vieną svarą (0,5 kg), ir pradedi tikėti, kad vairuoji sportinį automobilį. Puiki, aštri kaip skustuvas valdymo sistema, švelniai kartus pneumatinės važiuoklės suderinimas, subalansuota visų varančiųjų ratų pakaba, kuri variklio sukimo momentu tiesiog žongliruoja tarp ratų. Na, pasižaiskime: su Porsche įvairuojame į staigų posūkį ir padangos ima cypti. Greitai įveikiant posūkį Macan pasukamumas, deja, nepakankamas. Griebiamės mygtuko ir įjungiame sportinį režimą. Automobilis vėl atgauna sukibimą su keliu, spustelime daugiau „gazo“ ir Macan vėl tampa paklusnus. Tik įdomu, ar gale sėdintiems keleiviams nereikėtų pasiūlyti popierinių maišelių, kokie paprastai būna lėktuvuose.

Puiki naujojo Macan pavarų dėžė vėl nustato tempą. Dvigubos sankabos transmisija (PDK) kompensuoja tai, ko trūksta varikliui. Ji benzininį variklį pažadina tartum būgno dūžis. Pasiekus 180 km/h mažoką galios? Kietai perjungiamos pavaros užtikrina daugybę nepakartojamų sportinių akimirkų. O dabar – sprinto rungtis prasiblaškymui? Padedamas „Launch Control“ sistemos mūsų testo automobilis nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per 6,3 sekundės (greičiau, nei nurodo gamintojai).

Keturių viena eile išdėstytų cilindrų variklis. Dėl kietųjų dalelių filtro galingumas sumažėjo nuo 252 iki 245 AG.

Tokie sprinto rezultatai turėtų išvyti piktąsias dvasias, kurios mažajame Macan nekviestos važiuoja kartu – jausmas toks, kad norisi užduoti tik vienintelį klausimą: „ Porsche, ar tau dar ne gana!“ Mieste visos dvasios tyli, kaip ir autobane, kai važiuojama greičiu iki 180 km/h. O po to automobilis ima aršiai kovoti su oro pasipriešinimu ir atrodo, kad junti, kaip dyzelinu varomi universalai tiesiog prilimpa prie Macan bagažinės dangčio. Tačiau taip nėra, nes tai tik mūsų vaizduotės dariniai, nes piktos mintys knibždėte knibžda mūsų pasąmonėje.

Kas tikrai būdinga tikram Porsche, tai – didelės kainos. Versijos su baziniu varikliu degalų sąnaudos mūsų testo metu siekė 11,1 litro 100 m kelio. Taip atsitinka, jei prekės ženklas atsisako dyzelinio variklio. O bestseleris netenka mėgstamiausio trilitrio dyzelio. Tuomet beveik visi nustemba: tik keturių cilindrų variklis?

Techniniai duomenys

Vertinimas

Išvada

Gera žinia: Macan išliko Porsche tarp visureigių ir visureigis tarp Porsche markės automobilių. Tačiau Porsche gamintojui netekti dyzelinio variklio buvo gerokai skausmingiau nei kitiems. Uoliam ir daug pastangų dedančiam baziniam benzininiam varikliui gerokai trūksta V6 variklio gabumų.