Įsibėgėjus „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimams, juose dalyvaujantiems modeliams buvo surengtas dar vienas iššūkis. Septyni garsūs Lietuvos lenktynininkai Bukiškių bandymo poligone bandė ir vertino sportiškiausius rinkimų automobilius slysdami nuo specialia danga padengto kalno ir bandydami suvaldyti automobilius slidžioje aikštėje.
Ekstremalių sąlygų išbandymui pritaikytoje trasoje sportininkai bandė automobilių valdymo savybes, įsibėgėjimą, balansą, paklusnumą bei kitas savybes.
Sportiški genai
Šįmet sportiškiausią automobilį išrinkti bus tikrai nelengva, nes „Metų automobilio 2020“ rinkimuose dalyvauja labai daug greitų ir galingų modelių. Jei ankstesniais metais dalyvaudavo vos 2–3 vairuotojų kraują kaitinantys modeliai, tai šįkart į sportiškiausiojo titulą pretenduoja net 7 automobiliai.
„Iš 38 rinkimų dalyvių rinkdami sportiškiausius automobilius žiūrėjome ne tik į jų galią ir greitį. Visi kandidatai išsiskiria tuo, kad turi sportiškumo geną – jie sukurti specialiai vairavimo malonumui arba yra sportiškos kasdienių automobilių versijos“, – sakė „Metų sportiškiausiojo“ rinkimų koordinatorė, laidos „Pagal Jurgį“ redaktorė Ilona Steponėnė.
Sportiškų automobilių galimybes išbandė daugkartinis Lietuvos žiedo ir ralio čempionas Ramūnas Čapkauskas, „Aurum 1006 km lenktynių“ nugalėtojas Julius Adomavičius, ralio lenktynininkas, „BMW Cup“ nugalėtojas Renaldas Šeinauskas, žiedo lenktynininkai Tauras Tunyla ir Mantas Matukaitis, viena greičiausių Lietuvos lenktynininkių Indrė Senkutė bei Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionato prizininkas Jurgis Adomavičius.
„Metų sportiškiausiąjį“ renkantys lenktynininkai pasidalijo ir pirmaisiais pretendentų vertinimais.
BMW 330i
Naujosios septintosios kartos 3 serijos BMW į „Metų automobilio“ rinkimus atvyko su galingu 2 litrų darbo tūrio 258 AG varikliu. 1 545 kg sveriantis galiniais ratais varomas automobilis iki 100 km/val. gali įsibėgėti per 5,8 sek.
Tačiau Renaldui Šeinauskui didžiausią įspūdį paliko mašinos valdymo savybės. „Mes pabandėm ją ant slidžios dangos. Ji tokia paklusni, tokia valdoma, kad gali garsiai pasileisti muzikos, negalvoti apie ekstremalią situaciją, nes jei kažkas atsitiko, vienas pasukimas vairu ir ji suvaldoma. Nėra jokio nervingumo“, – pasakojo jis.
„Ford Focus ST“
Galingesnė „Focus“ versija ST varoma 2,3 litro 280 AG varikliu. 1 508 kg sveriantis automobilis iki 100 km/val įsibėgėja per 5,7 sekundės.
Jį išbandęs Mantas Matukaitis tvirtino, kad nors tai nėra pati galingiausia versija RS, tiek galios priekiniais ratais varomam automobiliui visiškai pakako. „Tikrai jaučiasi tas sportiškumas, jaučiasi įsukimas į posūkį, vairo staigumas. Gera vairo padėtis, nei per aukštai, nei per žemai“, – vardijo jis.
„Hyundai i30 Fastback N“
„Sportininkas“ iš Korėjos „i30 Fastback N“ varomas 2 litrų darbo tūrio 275 AG varikliu komisijai paliko įspūdį detalėmis, kurios naujuose automobiliuose yra praktiškai išnykusios. Pavyzdžiui, šis automobilis vienintelis iš visų sportiškiausiųjų turi tradicinį rankinį stabdį.
Automobilį bandęs Tauras Tunyla atkreipė dėmesį ir į tai, kad jo vairas labai gerai perduoda informaciją iš priekinių ratų. „Čia yra numeris vienas – atsakas, tiek į pakabos, tiek į akceleratoriaus darbą“, – vertino jis.
„Kia Proceed GT“
Sportiškoji „Kia Proceed GT“ turi „tik“ 204 AG – tai mažiausia galia iš visų sportiškųjų „Metų automobilio 2020“ modelių, tačiau šiame automobilyje inžinieriai suderino sportiškumą ir praktiškumą.
1 496 kg sveriantis universalas iki 100 km/val. įsibėgėja per 7,5 sek. ir lengvai sutalpina penkis žmones. Į jo praktiškumą dėmesį atkreipė ir „Proceed GT“ išbandęs Jurgis Adomavičius. „Jis atrodo tikrai labai gražiai ir žmonėms, mažiau laiko praleidžiantiems trasoje, manau, kad šitas automobilis gali palikti įspūdį“, – sakė jis.
„Porsche Cayenne Coupe“
Sportiškas visureigis „Cayenne Coupe“ sveria kiek daugiau nei dvi tonas, bet dėl 340 AG turinčio variklio jam iki 100 km įsibėgėti pakanka vos 6 sekundžių.
„Porsche“ išbandęs Ramūnas Čapkauskas įvertino jo stabilumą ir saugumą. „Kaip tokios klasės automobilis, jis valdosi trasoje, slidžioje trasoje tikrai puikiai, – sakė jis. – Bandžiau jį išprovokuoti stabdant, sukant vairą ir į kairę, ir į dešinę – jis iš tikrųjų klauso.“
„Renault Megane RS Trophy“
Savaitgaliams lenktynių trasoje skirta sportiškiausia „Megane“ versija turi 300 AG, sveria 1 443 kg ir iki 100 km/val įsibėgėja per 5,7 sek. Automobilis varomas priekiniais ratais, bet turi netipinę važiuoklės sistemą – visus keturis vairuojamus ratus.
Esant nedideliam greičiui, iki 60 km/val., galiniai ratai šiek tiek pasisuka į priešingą pusę, nei yra sukami priekiniai ratai, todėl „Megane“ galima tiksliau nukreipti į posūkį. Važiuojant didesniu greičiu galiniai ratai pasisuka į tą pačią pusę ir suteikia automobiliui stabilumo.
Ši savybė paliko itin gerą įspūdį „Megane“ išbandžiusiai Indrei Senkutei. „Tai yra labai nedidelis skirtumas, tik 2,7 laipsnio, bet tai daug duoda važiuojant. Pajautėme ne vienas, kad iš priekiu varomų automobilių jis vienareikšmiškai valdėsi geriausiai“, – aiškino lenktynininkė.
„Toyota Supra“
„Supra“ atgimimas visame pasaulyje sukėlė didelę susidomėjimo bangą. Dvivietis, 1 505 kg svorio, 340 AG galiniais ratais varomas automobilis užpildo nišą tarp „karštų hečbekų“ ir superautomobilių. Jis nuo 0 iki 100 km/val įsibėgėja tik per 4,3 sek.
Automobilį išbandęs Julius Adomavičius atkreipė dėmesį, kad jis skirtas patyrusiam vairuotojui. „Žiemą galbūt gali būti kiek pavojinga, nes tai galiniais ratais varomas automobilis, kartais sunku pagauti jį ant kelio, bet iš tikrųjų patiko man šitas automobilis. Čia yra BMW motoras, o BMW daro agresyvius automobilius“, – vertino jis.
Bandymų video: https://youtu.be/DtjIDSbUJgc
www.auto-bild.lt