Nauja „Mercedes-Benz“ „Marco Polo“ gama keičia suvokimą apie prabangius kemperius

Kartu su šiemet atnaujintu „Mercedes-Benz“ V klasės mikroautobusu pristatyta ir naujus bruožus įgavusi premium kemperių „Marco Polo“ gama. Kelioninių transporto priemonių įranga papildyta naujomis saugumo sistemomis ir vairavimo asistentais, moderniais iki 176 kW (239 AG) galią pasiekiančiais varikliais bei pavarų dėžėmis.

„Keliones kemperiu žmonės renkasi dėl noro būti visiškai nepriklausomais – keliauti kur nori, kada nori ir nakvoti kur patinka. Jokia kita transporto priemonė nesuteikia tiek universalumo ir laisvės, todėl pastaraisiais metais juntamas augantis susidomėjimas įvairiais modeliais. Ne išimtis ir premium segmentas, todėl džiaugiamės klientams galėdami pristatyti visoje rinkoje technologiškai pažangiausią atnaujintą „Marco Polo“ modelių seriją“, – sako oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Silberauto“ komercinių automobilių pardavimo vadovas Narimantas Katarskis.

Ekonomiškas ir galingas

Didžiausia kemperių gamos naujovė – į „Marco Polo V 300 d“ montuojamas 2 litrų darbinio tūrio variklis, pasiekiantis 176 kW (239 AG) galią bei 500 niutonmetrų sukimo momentą, tačiau jo vidutinės degalų sąnaudos – vos 6,1–6,7 l/100 km, o anglies dvideginio (CO) emisija – 160–177 g/km. Automobilyje taip pat montuojama moderni 9 laipsnių automatinė pavarų dėžė 9G-TRONIC.

Galingiausia modelio versija gali būti varoma galiniais arba visais keturiais ratais.

Kaip ir kiti į „Marco Polo“ montuojami naujosios OM 654 šeimos 2 litrų varikliai, taip ir pats galingiausias, atitinka griežčiausius „Euro 6d-TEMP“ ekologijos reikalavimus.

Tokį stulbinamą rezultatą pasiekti pavyko sumažinus patį variklių darbinį tūrį, stūmoklius su alkūniniu velenu sujungus ilgesniais švaistikliais, o cilindrų sieneles apdorojus specialia trintį mažinančia „Nanoslide®“ danga.

Šie varikliai užtikrina ne tik ekonomiškumą bei galingumą, bet ir didesnį važiavimo komfortą – jie skleidžia mažiau triukšmo ir vibracijų nei pirmtakai.

Ilgų kelionių asistentai

Pirmą kartą „Marco Polo“ kemperis gali būti užsakomas su autonominio stabdymo sistema „Active Brake Assist“: vairuotojui nereaguojant į įvairius apie kliūtį pranešančius signalus, automobilis prieš jo trajektorijoje esantį objektą sustos pats arba sulėtės tiek, kad nuostoliai būtų minimalūs. Tokia sistema naudinga įvairiose vairavimo situacijose – ji taip pat fiksuoja kelią kertančius pėsčiuosius bei gyvūnus.

„Highbeam Assist Plus“ sistema suteikia puikų matomumą tamsiu paros metu bet kokiomis eismo sąlygomis. Priekiniuose žibintuose tolimųjų šviesų stiprumą užtikrina daugybė šviesos išlydžio diodų (LED). Jautriems jutikliams užfiksavus, jog artėjama prie kito šviesos šaltinio – ta pačia ar priešinga kryptimi atvažiuojančios transporto priemonės – dalis LED žibintų prigesinama taip, jog kitas eismo dalyvis nebūtų akinamas, o likusi aplinkos dalis „Marco Polo“ vairuotojui toliau būtų apšviesta tolimosiomis šviesomis.

Vairuotojo darbą lengvina ir kitos sistemos: aklosios zonos stebėjimo, eismo juostos asistentai, o parkavimą palengvina „Active Parking Assist“ paketas, kuriame – 360 laipsnių vaizdą aplink automobilį suformuojančios kameros bei parkavimo asistentas, be vairuotojo pagalbos įvažiuojantis į paraleliai esančią stovėjimo vietą.

Nepažįstamose vietose keliaujantys žmonės įvertins ir „Traffic Sign Assist“ sistemą – ji atpažįsta kelio ženklus ir praneša vairuotojui apie leistiną greitį, draudimą lenkti bei įspėja kitomis situacijomis.

Keturi kemperių tipai

„Mercedes-Benz“ gamina keturis tipus kemperių: šiemet atnaujintus, ant V klasės platformos sukurtus „Marco Polo“ bei „Marco Polo HORIZON“ ir ant „Vito Tourer“ platformos gaminamus „Marco Polo“ bei „Marco Polo ACTIVITY“. Be to, „Mercedes-Benz“ mikroautobusų platformas naudoja kiti gamintojai – pavyzdžiui, „Hymer“ parduoda keturis ant „Sprinter“ platformos sukurtus kemperių modelius.

Kompaktiškasis ir ant V klasės bazės sukonstruotas 5,14 m ilgio bei 1,93 m pločio „Marco Polo“ turi visiškai įrengtą virtuvę su dviejų degiklių dujine virykle, plautuve, nedideliu šaldytuvu, stalčiais, atlenkiamu stalu bei keturias patogias miegamas vietas. Jo variklių gamoje – pasirinkimas iš trijų galios agregatų, o ratų pavara – galinių arba visų keturių.

Pakėlus iškeliamąjį stogą, automobilio lubų aukštis tampa 2,35 m, todėl jame visada pakanka vietos stovėti visu ūgiu, o ritininės užuolaidos gale bei priekinio stiklo užuolaida suteikia galimybę pritemdyti visą miegojimo zoną. Po iškeliamu stogu sumontuota dviems asmenims skirta 2,05 m ilgio ir 1,13 m pločio lova, o iš galinės eilės sėdynių elektroniniu būdu išlankstoma 2,03 m ilgio ir 1,13 m pločio poilsio zona.

HORIZON versijoje vietoje virtuvės įmontuotos papildomos vietos keleiviams, tad kemperyje gali patogiai keliauti septyni žmonės, o miegoti – penki.

Visuose „Marco Polo“ modeliuose priekinės sėdynės gali būti apsukamos į saloną, taip sukuriant jaukią erdvę pasisėdėjimui ir pokalbiams, o prabangios oda padengtos detalės paįvairina kemperio interjerą. Papildomai gali būti užsakomi salono šildytuvai neveikiant varikliui, medžiaginė pastogė ir daug kitų individualiems keliautojų norams pritaikytų atributų.

Gamintojo nuotr.

www.auto-bild.lt