Profesionalumo dividendai – pergalė ištvermės lenktynėse

Jubiliejinėse „Aurum 1006 km lenktynėse“ triumfavusi „Circle K milesPLUS Racing Team“ komanda dirbo kaip smėlio laikrodis – nė vienos smilties pro šalį. Trasoje greta Palangos užtrukę 8 val. 37 min. 29 sek. Broliai Jonas ir Ignas Gelžiniai, Julius Adomavičius ir „legionierius“ iš Estijos Ralfas Aronas net 5 ratais aplenkė kur kas galingesniu bolidu „Lamborghini Huracan Super Trofeo“ važiavusią Slovakijos ekipą „ARC Bratislava“. Trečioje vietoje likusią „Gera dovana – Lamboo.lt“, pranoko net 8 ratais.

Ketvirtą kartą lietuviškąjį LeManą laimėjęs Ignas (vyresniajam broliui Jonui tai jau 8-oji pergalė) patikino, kad šįkart jie viso labo vieną kartą nesugebėjo maksimaliai efektyviai išnaudoti „darbinės“ lenktynių situacijos, kai trasoje pasirodžius saugos automobiliui nepavyko įsukti į degalinę – tuo metu visos vietos ten jau buvo užimtos.

„Visiems pagrindiniams  varžovams važiuojant maksimaliu tempu prisipildyti pilną baką užtrunka beveik tiek pat, per kiek galima apvažiuoti du ratus. Tai gana daug ir mes buvo spėję išsigąsti, kad dėl tokių aplinkybių išbarstysim turėtą persvarą. Bet per tą pauzę atlikom vairuotojų rokiruotę, todėl galima sakyti, kad viskas baigėsi neprastai. Juo labiau, kad kitos komandos turėjo savų rūpesčių, padarė klaidų ar pateko į trasoje. Tai įnešė ramybės ir leido truputį  pabėgti nuo persekiotojų“, – iškart po finišo prisipažino I. Gelžinis.

„Circle K milesPLUS Racing Team“ komandos vadovas Haris Aleksandravičius savo ruožtu pastebėjo, kad antroji lenktynių dalis, kai dėl gedimų ar avarijų improvizuotoje žiedo trasoje pastebimai sumažėjo automobilių, pilotų darbas netapo paprastesnis.

„Teoriškai 4 ar 5 ratų persvara yra daug, tačiau ištvermės lenktynėse technika gauna didžiulį krūvį ir dažnai nutinka, kad koks nors agregatas subyra iki finišo likus vos keletui ratų. Tarkim J. Adomavičius šiais metais pralaimėjo jau laimėtas „NEZ 6H“ ištvermės lenktynes, kai jo pilotuojamas TCR automobilis sugedo likus 3 minutėms iki varžybų pabaigos. Todėl važiuoti reikia maksimaliai greitai ir disciplinuotai iki pat tos akimirkos, kol pamatai finišo vėliavą. Be to, kaip taisyklė „taupytis“ pradėję pilotai prisipažįsta, kad taip sumažėja dėmesio koncentracija ir klaidų rizika išauga“, – vardijo H. Aleksandravičius.

Vienas „Circle K milesPLUS Racing Team“ strategų Audrius Gelžinis taip pat pasidžiaugė, kad šįkart pavyko tiksliai realizuoti komandos planus, o visi keturi „Porsche 911 GT3 Cup“ vairavę vyrai ratus trasoje štampavo „tilpdami“ į tą pačią sekundę.

„Prieš lenktynes stengėmės nušlifuoti visus elementus ir padaryti visus įmanomus namų darbus. Tarkim per pirmąsias vairuotojų pasikeitimo pratybas šiai procedūrai sugaišdavome apie 25 sekundes, o paieškojus rezervų ir truputį pasistengus – 14 sek. Tai nėra smulkmena, turint galvoje kad kvalifikacijoje nuo „Lamborghini“ atsilikome 0,09 sek.“, – pastebėjo A. Gelžinis.

Organizatorių nuotr.

www.auto-bild.lt