F1 Austrijos didžiojo prizo etape „Red Bull” pilotas Maksas Verstapenas pirmasis šį sezoną nukarūnavo „Mercedes” ekipą. Tai buvo pirmoji HONDA bolido pergalė hibridinių variklių eroje. F1 trasose HONDA bolidai dominavo 1983-1992 metais, kai komandos pilotai iškovojo 69 pergales, penkiskart tapo čempionais asmeninėje įskaitoje ir šešiskart iš eilės laimėjo konstruktorių titulą. Tačiau greta aukščiausios automobilių sporto prabos F1 lenktynių, HONDA veržiasi į lyderius kėbulinių automobilių pirmenybėse (TCR).
Jei pastaruoju metu stebėjote kėbulinių automobilių (ang. touring car) lenktynes Europos ar JAV trasose, pastebėjote, jog HONDA CIVIC Type R – vienas dažniausiai jose sutinkamų automobilių. CIVIC Type R pilotuojantis argentinietis šiemet Esteban Guerrieri užtikrintai pirmauja FIA WTCR serijoje, HONDA Type R TCR bolidais lenktyniaujanti ekipa taip pat pirmauja komandinėje įskaitoje.
Type R TCR – tik lenktynėms skirtas HONDA bolidas. Nuo serijinio modelio jis skiriasi keletu patobulinimų. Nors išorė atrodo panaši, lenktyninio automobilio priekyje pastebimos padidintos oro įsiurbimo angos, visi automobilio sparnai praplatinti.
2.0 litrų darbo tūrio, 16 vožtuvų DOHC variklis su turbina pasiekia 340 AG esant 6200 sūkių per minutę (standartinio Type R galia – 320 AG). Priekiniais ratais varomas TCR automobilis komplektuojamas su sekvencine 6 laipsnių pavarų dėže bei pavarų perjungimu mentelėmis ant vairo. Gerokai patobulinta automobilio važiuoklė bei stabdžiai. Salone sutiksime tik Recaro vairuotojo sėdynę.
Type R TCR lenktynių platformą renkasi ir į aukščiausias vietas besitaikančios komandos, ir pirmuosius žingsnius automobilių sporte žengiantys lenktynininkai. Type R TCR platforma patraukli dėl kainos ir greičio santykio, patikimumo bei valdymo savybių.
Jei standartinį CIVIC Type R galima įsigyti už 35.390 Eur, lenktyninės TCR „giminaitės” kainos siekia nuo 132.000 iki 154.000 eurų priklausomai nuo automobilio komplektacijos. „Sėdi ir važiuoji” principu parengtą automobilį galima įsigyti iš specialiai HONDA automobilius lenktynėms ruošiančių automobilių sporto komandų.
TCR lenktynių reglamentas priimtas 2015 metais. Serijoje gali dalyvauti keturduriai ar penkiaduriai automobiliai su 2.0l turbininiu varikliu. Visi automobiliai naudoja vienodus galinius spoilerius; galinės pakabos gamyklinė struktūra negali būti keičiama, nebent sutvirtinama patvaresniais lenktynėms skirtais elementais.
„Jei nebūtų lenktynių, nebūtų ir Hondos” – kadaise teigė HONDA įkūrėjas Soichiro Honda. Tiek dalyvavimas F1 serijoje, tiek kėbulinių automobilių lenktynių programos tampa naujų technologijų bandymų poligonu, kurios vėliau prigyja serijiniuose automobiliuose.
Organizatorių nuotr.
www.auto-bild.lt