„Kia XCeed“ – tai naujasis miesto krosoveris (CUV), kuris sujungia visureigio praktiškumą su sportiška išvaizda ir hečbeko valdymu.
Sportiška tradicinių visureigių alternatyva tapęs naujasis krosoveris suteikia nepalyginamai daugiau vietos keleiviams ir bagažui. „Kia XCeed“ sudomins vairuotojus savo sportišku valdymu ir patogiu, užtikrintu vairavimu, tuo pačiu metu leis matyti daugiau nei standartinis hečbekas.
„XCeed“ modelio pažangių saugumo, komunikacijos bei pramogų komplektas padaro šį automobilį vienu technologiškiausių CUV klasėje. Plati gama greitų, galingų variklių su turbokompresoriais, rodo, kad šis modelis taip pat ir vienas iš efektyviausių.
Emilio Herrera, „Kia Motors Europe“ direktorius, komentuoja: “Kia XCeed“ yra atsakas vis didėjančiai paklausai automobilių, kurie suteikia daugiau emocijų ir dinamiškumo nei visureigis, tiek iš išvaizdos, tiek iš vairavimo pusės. Vis dėlto šie pirkėjai nenori prarasti didesnio automobilio praktiškumo. Mūsų naujasis CUV atitinka tokius poreikius savo išskirtiniu moderniu dizainu, suderintu su erdviu, universaliu kėbulu. Sujungdamas tiek visureigio, tiek hečbeko gerąsias savybes, „Kia XCeed“ suteikia kažką gaivaus ir nepatirto Europos klientams.”
Herrera prideda: “Šis naujausias „Kia“ modelių papildymas veda „Ceed“ šeimą drąsia inovatyvia kryptimi bei parodo mūsų ambicijas kompaktinėje klasėje. C segmentas yra antroji populiariausia klasė Europos rinkoje, ir, dėl vis didėjančio kėbulų tipų spektro, jos svarba bėgant metams, ko gero, tik kils. Išsiplėtusi „Ceed“ modelių gama šiuo metu suteikia pirkėjams daugiau pasirinkimo šioje klasėje negu siūlo bet kuris kitas gamintojas.”
Miesto krosoveris „Kia XCeed“ bus Europos gamykloje Žilinoje, Slovakijoje, kartu su „Ceed“ penkių durų hečbeku, „Ceed Sportswagon“ ir „ProCeed“ penkių durų universalu „shooting brake“. Naujausias „Ceed“ modelių šeimos atstovas bus parduodamas jau 2019 m. trečiajame ketvirtyje, su standartine ir ilgiausia rinkoje 7 metų arba 150 000 km ridos garantija.
Sportiška miesto alternatyva tradiciniam SUV visureigiui
Stilingas, ekspresyvus ir modernus naujojo „Kia XCeed“ dizainas simbolizuoja sportinę alternatyvą tradiciniams SUV visureigiams. „Kia“ Europos dizaino centre Frankfurte, Vokietijoje, naujojo „Kia XCeed“ kūrimui vadovavo „Kia Motors Europe“ viceprezidentas, atsakingas už dizainą, Gregory Guillaume.
Naujasis „Kia XCeed“ yra labiau emocingas ir dinamiškas savo formatu ir išvaizda nei jo konkurentai, suteikdamas kažką naujo visai „Ceed“ modelių gamai. Vienintelė kėbulo dalis, paveldėta brolio hečbeko – tai priekinės durys.
Žiūrint iš profilio, automobilio ganėtinai ilgas variklio dangtis įsilieja į priekinius statramsčius. Tai suteikia automobiliui sportišką, aerodinamišką siluetą. Nors ratų bazė išlieka tokia pati kaip ir kitų „Ceed“ modelių (2,650 mm), „XCeed“ kėbulas nuo ratų išsikišęs daugiau – 25 mm priekyje (iki 905 mm) ir 60 mm gale (iki 840 mm), palyginus su penkių durų hečbeku.
„Kia XCeed“ „apautas“ pasirinktinai 16 arba 18 colių aliuminio lydinio ratlankiais, su 205/60 R16 arba 235/45 R18 dydžio padangomis.
1 826 mm pločio kėbulas (26 mm platesnis nei Ceed penkių durų modelio), todėl naujasis modelis atrodo griežtesnis, su labiau pastebimomis grotelėmis ir didesne oro paėmimo anga. Priekiniai žibintai yra naujai suprojektuoti, „Ceed“ modeliams būdingi “ledo kubelio” LED žibintai labiau pasukti į šoną, su plonais posūkių signalais viršuje, kurie tarsi plaukia virš ratų arkų.
Gale nauji galiniai žibintai skleidžia ploną, technišką LED šviesą, kuris, žiūrint iš tam tikrų kampų, regis, šauna pirmyn į automobilio “pečius”. Giliai įbrėžtos linijos, einančios horizontaliai bagažinės dangčio ir galinio bamperio suteikia automobiliui platesnę, stabilesnę laikyseną.
Paaukštinta automobilio važiuoklė suteikia tą patį tvirtumo įvaizdį, kuris vilioja pirkėjus ir prie kitų Kia SUV modelių. „Kia XCeed“ prošvaisa yra 174 mm su 16 colių ratais ir 184 mm su 18 colių ratais, tai 42 mm daugiau lyginant su „Ceed“ penkių durų hečbeku. Ratų arkos, slenksčiai ir sidabriniai stogo skersiniai suteikia automobiliui rimtesnę, visureigį primenančią išvaizdą, kurią dar labiau pabrėžia metalinis galinio bamperio difuzorius.
Naujasis modelis bus parduodamas 12 skirtingų spalvų, iš kurių viena – kvantinė geltonos („Quantum Yellow“) –unikali ir yra tiekiama išskirtinai tik „XCeed“ modeliams.
Viduje „Kia XCeed“ demonstruoja tą pačią šiuolaikišką salono architektūrą kaip ir kiti „Ceed“ šeimos nariai, su centrine konsole šiek tiek pakreipta link vairuotojo.
“Plūduriuojanti” liečiamo ekrano informacinių pramogų sistema įrengta centrinės konsolės viršuje, o apatinė prietaisų skydelio dalis užimta lietimui jautrių mygtukų, skalių bei jungiklių rinkiniu, kuriais valdomas garsas, šildymas ir ventiliacija. Ergonomiški savo išdėstymu bei funkcionalumu, šie valdikliai buvo suprojektuoti taip, kad vairuotojas galėtų atlikti reikalingus pakeitimus neatitraukdamas akių nuo kelio ilgiau nei būtina.
Interjeras pasižymi moderniomis, švelniomis liesti medžiagomis, o chrominis prietaisų skydelio apvadas sudaro rafinuotos, prašmatnios atmosferos įspūdį.
„Kia XCeed“ taip pat turi unikalų naują interjerą, su juodais apmušalais, kontrastingomis ryškiai geltonai dygsniuotoms sėdynėms ir durelėms bei geltonais sėdynių apvadais. Salone taip pat suderinti blizgios juodos ir metalinės geltonos spalvų akcentai.
SUV visureigio salono ir bagažinės erdvė sportiškesniame, kompaktiškame kėbule
„Kia XCeed“ buvo suprojektuotas taip, kad būtų galima pasiekti SUV salono ir bagažinės erdvę sportiškesniame, kompaktiškesniame kėbule. Esantis tiesiai per vidurį tarp „Ceed“ penkių durų hečbeko ir „Sportage“, naujasis „Kia XCeed“ vis tiek sugeba suteikti tokią pačią salono ir bagažinės erdvę, kaip perkamiausi Europos visureigiai.
4 395 mm ilgio „Kia XCeed“ yra 85 mm ilgesnis nei „Ceed“ penkių durų hečbekas ir 90 mm kompaktiškesnis nei „Sportage“ modelis. Jo maksimalus stogo aukštis yra 1 490 mm, „XCeed“ 43 mm aukštesnis už „Ceed“ modelį ir 155 mm žemesnis nei „Sportage“. Toks aukštis suteikia vairuotojams žemesnį svorio centrą negu didesniojo brolio ir paaukštintą vairavimo poziciją lyginant su standartiniu „Ceed“.
Paremtas „Ceed“, vienu erdviausių automobilių kompaktinėje klasėje, „XCeed“ suteikia daug salono erdvės tiek priekiniams, tiek galiniams keleiviams. Sėdynių aukštis pakeltas 42 mm palyginus su „Ceed“ modeliu, todėl keleiviams bei vairuotojui lengviau išlipti ir įlipti. Be to, pusmėnulio formos langai ir liukas suteikia galiniams keleiviams šviesesnę, gaivesnę aplinką bei daugiau erdvės nei kiti varžovai kompaktinių krosoverių klasėje.
„Kia XCeed“ automobilio bagažinės erdvė yra 426 litrai (pagal VDA), 31 litru daugiau nei „Ceed“ ir tik šiek tiek mažiau nei perkamiausias kompaktinis SUV Europoje „Sportage“. Su nulenktomis galinėmis sėdynėmis, bagažo erdvė išauga iki 1 378 litrų.
Saugumas, komunikacija ir pramogos – „XCeed“ yra vienas technologiškiausių automobilių savo klasėje
„Kia XCeed“ pažangių saugumo, ryšių ir informacinių technologijų komplektas daro jį vienu technologiškai pažangiausių automobilių savo klasėje. Valdymas ir funkcijos yra suprojektuotos taip, kad padarytų vairavimą saugesniu ir nesukeliančiu streso bei užtikrintų visiškai paprastą valdymą.
„Kia XCeed“ yra vienas pirmųjų automobilių Europoje, turinčių inovatyvią „UVO Connect” telematikos sistemą, kuri prijungia vairuotojus prie pasaulio, suteikdama neįkainojamos informacijos vairutojui. Čia yra „Kia Live” paslauga su savo eSIM kortele, kuri dideliame, net 10.52 colių TFT LCD ekrane (papildomos komplektacijos dalis), atvaizduoja ir atnaujina tiesioginę informaciją kelionės metu: eismo sąlygas, oro prognozę, lankytinas vietas bei detales apie potencialias parkavimo vietas (įskaitant kainą, vietą ir laisvų vietų skaičių). Antroji “UVO Connect” sistemos ypatybė – diagnostikos informacija apie automobilius ir jų nuvažiuotas keliones – leidžia vairuotojams nusiųsti automobiliui nurodymus apie būsimą kelionę ir patikrinti automobilio buvimo vietą bet kurio metu.
10.25 colių liečiamo ekrano navigacijos sistema palaiko “Bluetooth” kelių jungčių standartą. Tai leidžia keleiviams prijungti du mobiliuosius įrenginius tuo pačiu metu, kartu su “Apple CarPlay” ir “Android Auto” sistemomis. Moderni ekrano skirstymo sistema įgalina kontroliuoti ir stebėti daugelį automobilio funkcijų tuo pačiu metu, pritaikant ekrano vaizdą iki 3 aplikacijų bei skirtingų valdiklių tuo pačiu metu. Tai leidžia vairuotojui turėti vieną vaizdą (pvz. navigacijos žemėlapį) arba sujungti kelis vaizdus vienu metu. Vairuotojas gali sekti navigacijos nurodymus, kol keleiviai renkasi mėgstamiausias dainas ar tikrina orų prognozę.
Kitos technologijos, sukurtos kiekvienos kelionės komfortui: „JBL Premium” garso sistema su „Clari-Fi” technologija, dviejų zonų automatinis oro kondicionierius, šildomi elektriniai užsilenkiantys veidrodėliai, šildomas vairas, šildomas priekinis stiklas, šildomos ir ventiliuojamos priekinės bei šildomos galinės sėdynės.
„Kia XCeed“ taip pat turės pirmąjį tarp „Kia“ automobilių pilnai skaitmeninį 12,3 colių “Supervision” vairuotojo prietaisų skydelį, sukurtą kuo aiškesniam informacijos pateikimui. Aukštos raiškos 1920×720 pikselių skaitmeninis prietaisų skydelis pakeis tradicinius spidometro ir tachometro ciferblatus iš dabartinių „Kia“ lengvųjų automobilių. Jo vientisas ekranas turi ypač tikslias elektronines skales automobilio greičio bei variklio sūkių parodymui. Multifunkcinis ekranas tarp ciferblatų taip pat atvaizduoja navigacijos komandas, audio informaciją, skambučius ir kontaktus, detalią kelionės informaciją, automobilio diagnostinės sistemos įspėjimus bei iššokančius pranešimus apie automobilio saugumo ir vairavimo pagalbos technologijas. Naujasis 12,3 colių “Supervision” prietaisų skydelis yra vienas iš naujųjų „Kia XCeed“ pasirenkamų privalumų, priklausomai nuo rinkos ir automobilio specifikacijų. Jis pakeis tradicinius analoginius prietaisus bei 3,8 colių mono-LCD arba 4,2 colių TFT LCD ekranus, prieinamus su kitomis specifikacijomis.
„Kia XCeed“ turi platų spektrą aktyvios vairavimo pagalbos ir saugumo technologijų: „Smart” autopilotas su „Stop & Go” funkcija, kliūties aklojoje zonoje įspėjimas, priekinio susidūrimo įspėjimas, atpažįstantis pėsčiuosius ir kitus automobilius, protingas greičio ribojimo ženklų įspėjimas, „Smart” parkavimosi pagalbininkas, išlikimo eismo juostoje pagalbininkas bei automatinis tolimųjų šviesų perjungimas. Vairuotojo dėmesio kontrolės sistema pataria vairuotojui padaryti pertrauką jei pastebi nuovargio simptomus. Galiausiai, eismo juostos laikymosi sistema (“Lane Follow Asist” (LFA)) – tai „Kia“ automobilių antro lygio autonominis vairavimas, kontroliuojantis greitį, stabdymą bei posūkius. LFA atpažįsta automobilius bei kelio ženklus priekyje, todėl geba išlaikyti automobilį reikiamoje eismo juostoje saugiu atstumu nuo priekyje esančių automobilių.
Kaip ir visi Europoje parduodami „Kia“ automobiliai, šis krosoveris turi standartinę Automobilio stabilumo programą (“Vehicle Stability Management”).
Įtraukia vairuotojus sportišku valdymu ir patogiu, užtikrintu vairavimu
Europos inžinierių komandoms buvo duota užduotis „nušlifuoti“ naujojo „Kia XCeed“ vairavimą, kad visomis aplinkybėmis būtų užtikrintas saugus, bet azartiškas vairavimo stilius. Dėl to automobilis buvo bandomas važiuojant per didesnį spektrą kelio dangų nei bet kuris kitas Europoje gamintas „Kia“ modelis.
Prototipai buvo bandomi visomis oro sąlygomis: Alpių kalnuose ir greitkeliuose, triukšminguose miestuose ir siauruose kaimo keliukuose. Naujojo krosoverio valdymas tikrai europietiškas, jo testavimas vyko Vokietijoje, Ispanijoje, Švedijoje, Jungtinėje Karalystėje ir daugelyje kitų šalių.
Nepaisant paaukštintos automobilio važiuoklės, „XCeed“ bus maloniau vairuoti nei tipišką šeimos visureigį dėl ypatingų pakabos savybių, kompaktiškesnių išorinių matmenų, žemesnio svorio centro ir mažesnės masės.
Visa nepriklausoma naujojo modelio pakabos sistema išlieka identiška kaip ir likę „Ceed“ šeimos modeliai. Dėl iki 42 mm didesnės prošvaisos palyginus su hečbeku (priklausomai nuo pasirinktų ratų dydžio), „Kia“ inžinieriai sušvelnino priekinių ir galinių spyruoklių kietumą atitinkamai 7% priekyje ir 4% gale, kad suteiktų didesnį komfortą ir stabilumą bet kokiomis sąlygomis. Važiavimo patogumą taip pat gerina kitokie amortizatoriai ir patobulinta galinė pakaba, kuri dar labiau sumažina pakabos keliamą triukšmą bei vibracijas.
Vairo mechanizmas nesikeičia nuo „Ceed“ modelio, nors variklio valdymo kompiuteris (ECU), valdantis ir vairo stiprintuvą, dar greičiau reaguoja į vairuotojo judesius vairu. Rezultatas – vairuotojai gali mėgautis greitu atsaku į vairo pasukimus. Vairo stiprintuvo galingumas taip pat padidintas, todėl vairuoti lengviau ir mažiau pavargstama ilgose kelionėse, ypač važiuojant nedideliu greičiu.
Su pasirinktinai 16 arba 18 colių lengvojo lydinio ratais ir “Michelin” (16 colių) arba “Continental SportContact 5” (18 colių) padangomis, „Kia XCeed“ suteikia vairuotojams didelį sukibimą ir puikias valdymo charakteristikas.
Kia automobilių Vairavimo režimo pasirinkimo (“Drive Mode Select”) sistema leidžia vairuotojams reguliuoti vairo stiprintuvo darbo režimą, akseleratoriaus pedalo jautrumą ir, dvigubos sankabos transmisijos modeliams, pavarų keitimo greitį. Pasirinkus „Sport” režimą, vairuotojai gali padidinti akseleratoriaus jautrumą ir priderinti vairą sportiškesniam vairavimui. Tuo tarpu „Normalus” režimas leis vairuotojui sumažinti kuro sąnaudas ir patirti „XCeed“ komfortą.
www.auto-bild.lt