Elektrinės naujienos iš FCA stovyklos: visiškai naujas „Alfa Romeo Tonale“, „Fiat“ elektromobilio koncepcija, „Jeep“ hibridai

Prestižinėje Ženevos automobilių parodoje „Fiat-Chrysler Automobiles“ pristatė tris didžiųjų koncerno gamintojų – „Alfa Romeo“, „Fiat“ ir „Jeep“ – naujoves. Visi jie parodoje pademonstravo elektra varomus koncepcinius modelius, sufleruojančius koncerno požiūrį į ateitį. O ji – ekologiška ir moder

„FCA Group“ priklausantys gamintojai demonstruoja tvarų požiūrį į ateitį ir tuo pačiu nenutolsta nuo jiems būdingų vertybių. „Alfa Romeo“ pristato naują komunikacijos su kitais markės gerbėjais būdą bei visiškai naują, išvaizdų bei greitą modelį. „Fiat“ demonstruoja inovaciją – tarsi „Lego“ surenkamą elektromobilį, kurio pirkėjai gali pasirinkti net nuvažiuojamą atstumą. „Jeep“ dar kartą įrodė, kad jų sritis yra inovacijos bekelėje – „plug-in“ technologija bei išskirtinė keturių varančių ratų sistema atveria visiškai naujas visureigio universalumo ir pravažumo galimybes“, – sako „Autobrava Motors“ pardavimo vadovas Arnoldas Ardzevičius.

„Alfa Romeo“ siūlo naujas komunikacijos galimybes

Ženevos parodoje pristatytas pirmasis „Alfa Romeo“ istorijoje kompaktinės klasės hibridinis SUV – „Tonale“. Tai – koncepcija, demonstruojanti gamintojo viziją ir toliau kurti dinamiškus, išskirtinai atrodančius ir vairuotojo poreikiams pritaikytus automobilius.

Pavadinimas parinktas pagal populiarų kelią Alpėse – kalnų perėją „Tonale Pass“, esančią netoli „Stelvio Pass“. „Tonale“ kelias žinomas dėl staigių posūkių ir ištisus metus besikeičiančių įspūdingų natūralių vaizdų – krioklių bei sniegu nuklotų viršukalnių.

„Tonale“, kaip ir kitų naujausių „Alfa Romeo“ modelių dizainą, įkvėpė automobilių sportas ir įspūdingi italų pasiekimai jame. Jo eksterjere – išskirtiniai „Alfa Romeo“ 21 colio skersmens ratai, kurių dizainas primena senąjį telefoną, kuriame numeris renkamas sukant ratą. Tokie ratai „Alfa“ modeliuose naudojami nuo septintojo dešimtmečio, o jų pradininkas – „33 Stradale“ modelis.

Kompaktinio SUV interjeras yra orientuotas į vairuotoją, prieš kurio akis – 12,3 colio įstrižainės skaitmeninis prietaisų skydelis bei 10,25 colio lietimui jautrus ekranas centre. Jame vairuotojas valdo ne tik įprastas automobilio savybes, bet ir specialias „Alfa Romeo“ sukurtas funkcijas.

„Alfista“ yra viso pasaulio „Alfa Romeo“ klubų komunikacijos platforma – joje yra informacija apie visus susitikimus, pasivažinėjimus ir keliones. Vieno mygtuko paspaudimu vairuotojas mato visą su „Alfa Romeo“ susijusią informaciją, gali įsigyti bilietus į „Alfa Romeo Racing“ renginius, dalyvauti lošimuose dėl VIP bilietų į „Alfa Romeo“ remiamus renginius.

„Paddock“ yra virtualus garažas – vairuotojas gali akimirksniu peržiūrėti ir užsisakyti naujausius interjero bei eksterjero patobulinimus, „Alfa Romeo“ atributikos komplektus.

„Fiat“ elektromobilis visiems

Automobilių ABC – įperkamas, bet šaunus. Taip pristatomas elektrinis „Fiat Centoventi“ koncepcinis modelis – nedidelis hečbekas, sukurtas 120-ojo gamintojo gimtadienio proga.

Individualizavimas „Centoventi“ pakylėtas į kitą lygį: klientas gali pagal savo norus konfigūruoti interjerą, pasirinkti aksesuarus bei erdves pritaikyti konkretiems poreikiams, taip susikurdamas visiškai unikalų modelį. Automobilio išorė yra kaip baltas popieriaus lapas – vairuotojui pateikiama „4U“ programa, kur jis gali pasirinkti iš keturių stogo, buferių, ratų dangčių bei išorės apklijavimo būdų. Vien tai užtikrina 256 skirtingas modifikacijas, o pasirenkami 120 aksesuarų leidžia tikėtis, jog antro tokio paties modelio klientai nesutiks niekur pasaulyje.

„Fiat Centoventi“ montuojama modulinė baterija, o vairuotojai gali pasirinkti jiems reikalingą nuvažiuoti atstumą. Standartinis modelis įveikia 100 km. Prireikus keliauti toliau, vairuotojas gali išsinuomoti papildomas baterijas, padidinančias nuvažiuojamą atstumą iki 500 km. Tokiu būdu sumažinamas kiekvieną dieną naudojamo automobilio svoris, o elektromobilis tampa itin praktiškas.

Automobilio salone patogiai telpa keturi žmonės, o gausybę jo interjero komponentų galima sumontuoti tik tuomet, kai jie yra reikalingi. „Centoventi“ salonas primena „Lego“: puodelių laikiklius, kroviklių lizdus ar garso sistemą čia galima įkišti į jiems skirtas vietas neturint jokių montavimo įgūdžių bei įrankių.

Iš tinklo įkraunami „Jeep“

Praėjusiais metais pasaulinį pardavimų rekordą pasiekęs „Jeep“ nenustoja stebinti. Ženevoje pristatomi pirmieji „Jeep“ modeliai su „plug-in“ technologija. Iš tinklo įkraunami hibridiniai „Renegade“ ir „Compass“ užtikrina ekonomiškumą ir dinamiškumą keliuose bei puikias savybes bekelėje.

Naujuose „Jeep“ modeliuose elektrinis variklis veikia išvien su benzininiu bei pasiekia iki 240 AG pajėgumą. Ir „Compass“, ir „Renegade“ iki 100 km/val. gali įsibėgėti maždaug per 7 sekundes. Vien elektra šie modeliai gali įveikti apie 50 km ir įsibėgėti iki 130 km/val. – to visiškai pakanka daugelio europiečių kasdieniams poreikiams.

„Jeep“ jau daugiau nei 70 metų kuria inovacijas savo segmentuose ir „plug-in“ technologija – dar vienas to įrodymas. Didelis elektrinio variklio sukimo momentas užtikrina puikias savybes bekelėje, ypatingai tose vietose, kur reikalingas palėtintos pavaros režimas. Be to, šie modeliai leidžia mėgautis natūraliais gamtos garsais sunkiai pasiekiamose vietose – tam tereikia įjungti specialų EV režimą, kurį naudojant „Jeep“ važiuos tyliai, naudodamas tik elektrą.

Moderni keturių varančių ratų eAWD sistema sukurta taip, kad galia į užpakalinius ratus perduodama ne kardaniniu velenu, bet elektros motoru. Tai leidžia atskirti ašis ir tiksliau paskirstyti sukimo momentą tarp jų nei naudojant mechaninius komponentus.

Gamintojo nuotr.

www.auto-bild.lt