Senasis švede, tu tikrai geras!

Volvo XC60

Elegantiškas kompaktinis SUV klasės Volvo automobilis nenumaldomai sensta. Modelis suręstas itin patikimai, todėl senėjimo procesą išduoda tik mažėjanti kaina.

PV444/PV544, Amazon ar 240 serijos universalas? Paklausus apie Volvo, pirmiausia į galvą šautų šie modeliai. O štai XC60 prisimintų nedaugelis, nors nuo šio modelio, kuriuo švedų kompanija pranešė apie save kompaktinių SUV automobilių klasėje, gamybos pradžios jau praėjo devyneri metai.

Būtų per daug paprasta Volvo XC60 išorės architektūrą lyginti su praeityje gamintais modeliais. Nuo pat sportiško Volvo 850 debiuto prieš 27 metus ar bioformomis padailinto V40 starto 1996 metais, švediški automobiliai įsigyjami ne nepaisant dizaino, o būtent dėl jo. Ne išimtis ir XC60. Masyvūs šonai su į viršų kylančia langų linija suteikia dinamiškumo ir saugumo pojūtį. Dėl to nukentėjo matomumas, kuris kažkada buvo įvertintas kaip vidutiniškas. Aukšti, galima sakyti ant stogo užlenkti galiniai žibintai seniai yra tapę firminiu Volvo bruožu, garantuojančiu beveik šimtaprocentinį atpažįstamumą. O štai priekinė automobilio dalis gavosi gana „beveidė“, nors dizaineriai ir bandė ją pagražinti įrėmindami masyvią kompanijos emblemą.

Capture1

Po 2014 m. atlikto modelio atnaujinimo kėbulo architektūra radikalių pokyčių išvengė. Be dieninių LED žibintų ir santūraus chromuotų detalių dekoro pokyčius sunku būtų atpažinti, nes gamintojas daugiausia dėmesio skyrė atskirų elementų kokybės gerinimui. Apibendrindami pasakysime, kad XC60 išsiskiria malonia, gerai nuteikiančia aplinka, kurią sukuria aukštos sėdynės, puiki garso izoliacija ir kokybiškos apdailos medžiagos. Šiame kontekste truputį prasčiau pasirodo pakaba, kuri tokios klasės automobiliui yra gan standi. Jei estetika jums nėra pirmoje vietoje, reikėtų atsisakyti didesnio skersmens ratlankių, su kuriais automobilis nors ir yra dailesnis, tačiau dar kietesnis.

Capture2

Volvo XC60 patikimumą patvirtino ir mūsų atliktas ilgalaikis testas. Aukščiausios, „Summum“ komplektacijos modelis su D4/181 AG varikliu buvo vertinamas kaip puikus ilgų išvykų palydovas. Erzino tik per daug uolios pagalbinės aktyviojo saugumo sistemos ir susitelkimo reikalaujanti navigacijos sistema. Paprasčiau būtų geriau. Tą patį galima pasakyti apie centrinę prietaisų skydelio dalį, kuri, nepaisant elegantiškos formos, perkrauta mažais, lyg iš skaičiuotuvo pasiskolintais klavišais. Naujausiame XC60 šis trūkumas išspręstas pasitelkiant didelį ekraną liečiamuoju paviršiumi.

Vokietijoje tik 2,3 procento pirkėjų rinkosi vėliau pasirodžiusias modifikacijas su galingiausiais benzininiais varikliais: T5/245 AG ir T6/306 AG. Dviejų litrų turbininių variklių veržlumas nelabai derėjo prie jaukaus ir šeimyniško XC60 charakterio. Yra ir labiau žemiškas menkos paklausos paaiškinimas: daug sveriantis automobilis ir aukštai esantis svorio centras lemia didesnį „apetitą“. Gamintojo deklaruojamos 6,7–7,3 l/100 km sąnaudos greitkelyje virto farsu, nes tikrovėje degalų buvo suvartojama dvigubai daugiau.

Capture3

Nekeista, kad pirkėjai balsavo už dyzelinius motorus. Keturių ir penkių cilindrų varikliai veikia ramiai ir civilizuotai, visiems jiems būdingas didelis sukimo momentas. „Euro 6“ taršos reikalavimus atitinkantys motorai pasirodė prieš modelio atnaujinimą, maždaug nuo 2013 m. lapkričio (D4), tačiau visi jie neturi SCR katalizatoriaus. Jiems, kaip ir šiam, apžvalginiam testui iš naudotų automobilių pardavėjo pasiskolintam 2013 metų modeliui su penkių cilindrų 136 AG varikliu gresia sankcijos, jei įsigalios tokius automobilius draudžiantis eksploatuoti įstatymas. Būtų gaila, nes iš principo naudotas XC60 yra saugi ir patikima investicija. Ar priekinių, ar visų ratų pavara, mechaninė ar automatinė greičių dėžė, kosmetinis remontas prieš ar po – šis modelis niekada nekėlė didelių rūpesčių. Net naujausioje TUV kokybės ataskaitoje neužsimenama apie kokias nors silpnas XC60 vietas, išskyrus neesminius pakabos ir vairo mechanizmo trūkumus, kurių, palyginti su kitais tikrintais automobiliais, aptinkama daugiau nei vidutiniškai. Taigi didžiausia pirmos kartos Volvo XC60 bėda – nedemokratiška jo kaina, kurią po truputėlį mažina miglota dyzelinių variklių ateitis ir sulauktas modelio įpėdinis.

Capture4Capture5

IŠVADA

Volvo XC60 yra elegantiškas ir madingas pirkinys, kilęs iš Gento, Belgijos. Šio modelio savybės atitinka aukščiausius „Volvo“ standartus. Rekomenduojame versijas po atnaujinimo, kurių varikliai atitinka „Euro-6 taršos“ reikalavimus.

Capture6

 Visą straipsnį skaitykite 2018 m. lapkričio mėn. žurnale (Nr 9.).

ABL, 2018 m. Nr.9