Debiutuoja ketvirtos kartos X5 modelis – jame daugiau vietos, geresnė važiuoklė, visa armada vairuotojo pagalbininkų ir, žinoma, naujutėliai varikliai.
Pelningų didžiųjų SUV automobilių segmento plėtra gerokai suintensyvėjo per pastaruosius 20 metų. Tik štai X5 modelis, kadaise buvęs šio segmento pirmeiviu, pastaruoju metu buvo stumtelėtas į nuošalę. Tiesa, visiškai nustumtas į nuošalę jis nebuvo, tačiau komfortiškumu ir erdvumu pirmu smuiku jau seniai griežia kiti rinkos dalyviai. Be to, dar yra Cayenne, kuris nurungia vairavimo džiaugsmu. BMW nenori viso to palikti taip, kaip yra. Taigi ketvirtos kartos X5 automobilis pastambėjo. JAV – ten, kur nuo konvejerio nuriedės ketvirtos kartos atstovai – jis vertinamas tik kaip vidutinio dydžio SUV automobilis, o kitapus Atlanto, kaip mes visi gerai žinome, mėgstami dideli automobiliai. Labai dideli. Per mūsų pirmąjį važiavimą puikiais šiauriau Atlantos miesto einančiais keliais išbandėme, ko vertas rinkos naujokas. Jis ir vėl puikiai valdomas. Tai aiškiai jaučiama, nes galiniai ratai pasisuka net iki trijų laipsnių. Suprantama, tai nėra pasaulinės reikšmės naujovė, bet BMW labai meistriškai suprojektavo tą „kartu vairuojančią“ automobilio galinę dalį ir tai aiškiai justi. Šešių viena eile išdėstytų cilindrų variklis, tiesą sakant, yra senas geras pažįstamas. Tačiau inžinieriai jį perkėlė į naująjį išmetamųjų dujų taršos amžių. Dabar šis variklis atitinka visus „Euro 6d-Temp“ taršos reikalavimus. Degalų sąnaudų ir galingumo tai niekaip nekeičia, bet to ir nereikia. Šis variklis priklauso savo klasės geriausiųjų grupei – šešiacilindris veikia paprastai ir greitai, o jo skleidžiami šaunūs garsai tiesiog glosto širdį! Dabar geresnė ir variklio bei ZF aštuonių pakopų automatinės transmisijos sąveika. Keletas techninių triukų turėjo įtakos tam, kad greičių dėžė dabar jungiasi ir švariau, ir sparčiau. Ir mes neturime nė menkiausio supratimo, ką ten dar papildomai galėjo daryti tie BMW vyrukai, nes, tiesą sakant, ir ankstesnis derinys buvo beveik be priekaištų.
Iki šiol kritikos strėlių buvo paleista tik važiuoklės atžvilgiu, nes X5 mums visada buvo truputį per kietas automobilis. Pneumatinę pakabą turėjo tik galinė šio modelio ašis. Pasirodžius ketvirtos kartos atstovui, orinę pakabą papildomai gali turėti ir priekinė ašis. Ir tai automobilį padaro gerokai komfortiškesnį, o pasirinkus komfortišką važiavimo režimą pasijunti tarsi būtum devintame danguje. Net ir pasirinkus sportinį režimą, naujasis X5 spyruokliuoja vis dar maloniai minkštai. Visiškai naujas yra vadinamasis bekelės paketas. Dėl pneumatinės pakabos šio SUV automobilio prošvaisa pasikelia 40 milimetrų. Yra papildomų įvairių vairavimo režimų esant skirtingai kelio dangai: sniegas, purvas, akmenuotas kelias – jie aktyvuojami paspaudus klavišą ir jokių problemų. Tad pirmyn link tokių vietų, kur niekada nebūtume tikėjęsi sutikti BMW automobilį! Naujos kartos X5 pasirodo dviejų įrangos versijų: „xLine“ ir „M Sport“. Labiau bekelinio stiliaus yra „xLine“ variantas, o „M Sport“…, akivaizdu, kad šis pavadinimas kalba pats už save.
Ar jums dar reikalingas ir angelas sargas? X5 modelis tiesiog prismaigstytas įvairiausių saugaus vairavimo programinių sistemų: tolygaus važiavimo spūstyse, eismo juostos laikymosi, lenkimo pagalbininkai – visi jie yra tikras džiaugsmas siekiant išvengti pavojų! Standartinės komplektacijos modelyje vietoje ksenoninių žibintų dabar montuojamos LED šviesos.
Kas nori dar geriau matyti tamsoje, gali užsisakyti lazerines, nušviečiančias kelią net iki 500 metrų į priekį. Tiesą sakant, dabar nė nereikia taip toli žiūrėti, nes tiesiai prieš vairuotoją nušvinta naujasis „Live-Cockpit Professional“ ekranas: jį sudaro vienas šalia kito esantys du 12,3 colio ekranai. Centrinis ekranas, pagal senąją BMW manierą, pasuktas į vairuotojo pusę. Automobilio salone įrengta jau septintosios kartos „iDrive“ sistema. Valdymas gerai žinomas, ir tai yra puiku.
Belieka paminėti tik vieną mažmožį: šio brangakmenio iš Bavarijos kaina Lietuvoje – nuo 77 tūkst. eurų. Šiame amžiuje, deimantai, ko gero, jau yra pigesni.
IŠVADA
BMW koncernas, pagaminęs naująjį X5 modelį, savo brangakmenį bus visiškai naujai nušlifavęs. Bet taip jau būna su visais deimantais – jie labai brangiai kainuoja. Jei ne kaina, šiuo automobiliu tikrai būtų galima klampoti ir po purvynus.
ABL, 2018 m. Nr.9