Naujasis X3 pasitempė visomis prasmėmis. Dėl gausybės elektroninių pagalbininkų jis tapo tikru išmaniuoju SUV kategorijos visureigiu. Nereikia nė sakyti, kaip mums knietėjo patikrinti jo IQ.
Minutėlę, ką reiškia pasitempė? Regis, viskas savo vietose. Neapsirikite – naujasis BMW X3 išsaugojo panašumą į savo pirmtaką, tačiau tipas G01, kaip ir naujasis „penktukas“, sukonstruotas kitos, CLAR platformos, pagrindu. Po tuo pirmiausia slypi geometriniai automobilio pokyčiai. Trečios kartos BMW X3 už pirmtaką ilgesnis septyniais centimetrais, po pusantro centimetro už jį aukštesnis ir platesnis. Ratų bazė pailgėjo daugiau kaip penkiais centimetrais, dėl to salonas tapo erdvesnis ir jaukesnis. Subtilūs išorės dizaino štrichai: apskritus rūko žibintus pakeitė LED juostelės, priekinės X3 dalies architektūrą maksimaliai sutapatindamos su lengvaisiais BMW automobiliais. M40i modelio su galingiausiu varikliu buferio šonuose įrengtos plačios oro įsiurbimo angos – susidaro įspūdis, kad jos orą traukia net automobiliui stovint. Žiūrint iš profilio naujojo X3 pokyčiai minimalūs, atpažįstamas braižas liko išlaikytas. Prieš bavariškų automobilių „genus“, paveldimus iš kartos į kartą, kėbulo linijų evoliucija bejėgė: nors ne toks charakteringas, Hofmeisterio įlinkis vis dar matomas siluete, ratų arkos jau nebe tikslūs, lyg skriestuvu apibrėžti, apskritimai, o sportiškos į galą kylančios kreivės.
Vizualiai masyvesnis kėbulas toks pat dailus ir sportiškas, nes naudojami didesni, 18 colių lengvojo lydinio ratlankiai (anksčiau buvo 17 colių). „Auto Bild“ fotostudijoje pabuvojusio modelio 21 colio ratlankiai dar išraiškingesni. Kėbulo siluetas gale užsibaigia dviem masyviais, simetriškai abejose buferio pusėse įrengtais dujų išmetimo vamzdžiais. Įdomi detalė: kad ir koks variklis bus įmontuotas į automobilį – jiedu bus visada.
Trečios kartos BMW X3 bus parduodamas nuo šių metų lapkričio. Pirmiausia bus pristatyti modeliai su dviem dyzeliniais varikliais (20d/190 AG ir 30d/265 AG) ir pašėlęs M40i su 360 AG motoru. Kitąmet turėtų pasirodyti versijos su benzininiais varikliais: 20i/184 AG ir 30i/252 AG. Nepriklausomai nuo variklio, modeliai bus aprūpinti visų varančiųjų ratų transmisija ir aštuonių pakopų automatine greičių dėže. Ekstremalusis X3 M, „apginkluotas“ daugiau kaip 400 AG motoru, jau beveik užbaigtas, tad Mercedes AMG GLC 63 laukia rimtas iššūkis trasoje.
O dabar grįžkime atgal į studiją prie mūsų fotomodelio. Atidarome vairuotojo dureles ir… staigmena! Nejau tai „penktukas“? Beveik taip – salonas labai panašus į dabartinio 5 serijos BMW. Jis nušluosto nosį senajam X3: 10,2 colio įstrižainės ekranas iškeltas virš centrinės konsolės, visos už papildomą mokestį įdiegiamos funkcijos yra skaitmenizuotos, panašiai kaip 5 ir 7 serijos automobiliuose, apdailos elementai sukuria naujumo ir prabangos atmosferą. Vizualinį kokybės pojūtį papildo maloni medžiagų faktūra, juntama liečant: metalizuoti jungikliai ir klavišai atrodo taip, tarsi būtų išvien iš metalo. Sėdėjimo padėtis ir darbo vietos ergonomika – be priekaištų, o būtent to ir galima tikėtis iš SUV kategorijos automobilio.
Ryšio su išoriniu pasauliu priemonės veikia taip pat gerai: multimedijos sistema palaiko belaidį „Apple CarPlay“, dėl analogiškos „Auto“ sąsajos nelieka nuskriausti ir „Android“ įrenginių turėtojai. Kaip prabangiajame BMW flagmane, multimedijos sistema paklūsta ne tik liečiant ekraną, bet ir rankų gestams. BMW jau tapo įprasta, ir naujasis X3 ne išimtis, kad spalvotame projekciniame „Head-up“ ekrane ant priekinio stiklo, vairuotojo matymo lauke rodoma visa svarbiausia informacija. Vairavimo pagalbininkai taip pat perimti iš kitų kompanijos modelių, o konkrečiai iš X3 „krikštatėvių“ 5 ir 7 serijos automobilių. BMW X3 įdiegtos pusiau autonominio važiavimo funkcijos, padedančios keičiant eismo juostą ir joje išliekant, lenkiant (planuojama, kad tokia funkcija bus įdiegta nuo šių metų gruodžio?, įspėjančios apie kliūtis, pavojingus priekyje važiuojančių transporto priemonių manevrus, atpažįstančios pirmumo teisę turinčius objektus.
Naujojo BMW SUV kategorijos visureigio išmaniosios funkcijos pradžiugins vairuotoją, o kaip su keleiviais? Lenkime pirštus: dėl didesnės ratų bazės gale yra erdviau tiek ties galva, tiek ties kojomis (dabar gale užtektinai vietos ir aukštaūgiams), o kad erdvės pojūtis būtų dar geresnis, dizaineriai 12 cm pailgino panoraminį stoglangį. Visų galinių sėdynių atlošus galima palenkti į vertikalią padėtį arba visai nulenkti į apačią, virtuoziškai koreguojant bagažinės talpą. Dar efektyvesniam bagažinės erdvės (jos talpa – nuo 550 iki 1600 litrų) išnaudojimui interjero dizaineriai sugalvojo kai ką itin funkcionalaus. Jei nenaudojamos bagažinę uždengiančios susukamos užuolaidos, jas galima paslėpti specialioje bagažinės dugne esančioje nišoje. Pagaliau gremėzdiškas daiktas nebus numestas kur nors garaže ar koridoriuje! Belieka pasidžiaugti, kaip naujasis X3 (Vokietijoje kaina žadama nuo maždaug 40 tūkst. eurų) vykusiai suderino išmanumą ir tradicinius šiai markei sprendimus.
IŠVADA
Gal taip ir neatrodo, bet naujasis BMW X3 yra ilgesnis už pirmta ką ir tai aiškiai justi. Dėl to atsirado daugiau vietos gale. Naujasis SUV modernesnis ir iš manesnis, todėl nereikėtų stebėtis didesne
jo kaina.
Daugiau: ABL, 2017 m. Nr.8