Naudoti Superb kainuoja mažiau nei jų „Volkswagen“ koncerno „broliai“ Passat. Tad tie patys privalumai padaro juos itin vertingais pasiūlymais tarp automobilių iš antrų rankų.
Škoda markės pakilimas yra beveik nežemiškas. Socializmo sukurta ir Vakaruose nekonkurencinga pigi čekų automobilių markė per keliolika metų buvo paversta neįtikėtinai stipria. Neseniai pristatytas trečios kartos Superb, gaudamas geriausius įvertinimo balus, yra pati tikriausia mūsų testų žvaigždė. O štai nuo 2008 m. gaminamas antros kartos Superb (nuo 2010 m. ir universalo kėbulu) padėjo Škoda markei užgrobti rinkos dalį ir tarp aukštesnės vidutinės klasės atstovų. Tai joks stebuklas: patraukliame „įpakavime“ yra daug erdvės. Vietos Superb gale yra tiek daug, kad net ir keleiviai su itin ilgomis kojomis be jokio vargo lengvai jas sukryžiuos. Į 1865 litrų talpos bagažinę galima laisvai sudėti bet kokį atostogų bagažą. Automobilio salono apdaila prilygsta VW lygiui, o medžiagų kokybė tik šiek tiek prastesnė. „Auto Bild“ skundų skyrelyje skaitytojai akcentuoja tik girdimą krebždėjimą ir barškėjimą bei gana greitai susidėvinčius sėdynių apmušalus. Jei kalbėsime apie variklius, Superb, kaip ir kiti motininio VW koncerno atstovai, kenčia dėl tų pačių bėdų. Kaip ir panašios klasės VW ir Audi modeliuose, nervina TSI benzininiai varikliai, konkrečiai – rūpesčiai dėl skirstomųjų grandinių ir didelio „apetito“ alyvai. Mūsų išbandytas automobilis yra turtingiausios „Elegance“ komplektacijos, su 2.0 TDI varikliu ir DSG greičių dėže.
Toks derinys, nors ir patrauklus, bet pranašauja brangų remontą. Galingas dyzelinis variklis turi dantytąjį skirstomojo mechanizmo diržą, kurio keitimo intervalo būtina laikytis labai skrupulingai. Bėdų gali sukelti ir purkštukai. Sudilusi tiesioginio perjungimo pavarų dėžės DSG sankaba apie save primena trūkčiojančiu bėgių perjungimu. Kartais pavarų dėžė ir visai išeina iš rikiuotės. Tuomet jūsų sąskaita gali pamažėti ir kelių tūkstančių eurų suma. Kritikuoti galima ir važiuoklę. Dėl keliamo triukšmo ji nesuteikia šios klasės lygio komforto, be to, TÜV ekspertai per apžiūras randa susidėvėjusias pakabos dalis ir taip nutinka dažniau nei vidutiniškai. Ir daugiau nieko – visa kita Superb automobiliuose nekrinta į akis. Viską susumavus, erdvusis Škoda – džiugina. Per „Auto Bild“ ilgalaikį testą automobilis su 2.0 TSI varikliu net gavo aukščiausią įvertinimą. Taupantys gali rinktis mažiau paklausius sedanus. Čia čekai daro įspūdį patraukliu ir techniškai šiuolaikišku bagažinės dangčiu su dvigubo atidarymo funkcija „Twin door“.
IŠVADA
Škoda Superb yra idealus šeimos automobilis ir kilometrų rijikas. Jo silpnybės yra tipiški VW koncerno modelių trūkumai. Viską susumavus galima pasakyti, kad Superb tarp savo klasės atstovų užėmė tvirtą vietą.
ABL, 2016 m. Nr. 9