Iš Frankfurto parodos tiesiai į faktų pasaulį: naujojo VW Tiguan patogumo indekso įvertinimas.
Pirmasis naujojo VW Tiguan pasirodymas įvyko rugsėjį Frankfurto automobilių parodoje ir nuo tada jis tarsi dingo nuo žemės paviršiaus. Tačiau viskas būtent taip ir buvo suplanuota! Tik 2016 metų balandį šis kompaktinis SUV pasirodys rinkoje. Ir dėl to VW nekyla jokių rūpesčių, nes ir dabartinis modelis vis dar puikiai parduodamas. Vien tik praėjusiais metais beveik 62 000 Tiguan automobilių surado savo pirkėją Vokietijoje, ir iki šiam „išeinant į pensiją“ apie tris milijonus mažųjų Volkswagen SUV turėtų būti pasklidę visame pasaulyje. Taigi nieko nuostabaus, kad lūkesčiai dėl Tiguan „numeris du“ yra gana dideli. Tam įtakos turi ir stiprėjanti konkurencija. Iš apačios spaudžia korėjiečiai, kurie gerokai investavo į naujųjų Hyundai Tucson ir Kia Sportage kokybę ir techninius sprendimus.
Iš „Premium“ segmento Tiguan „į nagą“ suėmė BMW, kurio X1 ne tik paaugo, bet ir santykinai atpigo. Norėdami sutrumpinti naujojo Tiguan laukimo laiką, surengėme dar vieną šio kompaktinio SUV pasirodymą – nebe akinančioje rampų šviesoje, o fotostudijoje Volfsburge. Tiesiog norime žinoti: ar naujasis Tiguan tapo praktiškesnis ir didesnis? Jau iš pirmo žvilgsnio neįmanoma nepastebėti, kad šis SUV gerokai paaugo. Mažojo Volkswagen SUV pasirodymas ant mūsų improvizuoto podiumo yra impozantiškas – naujas automobilio priekis spinduliuoja didžiulį pasitikėjimą savimi. Dar labiau nustebina
žvilgsnis į ruletę: Tiguan paaugo šešiais centimetrais, atstumas tarp ratų padidėjo aštuoniais centimetrais, atsirado daugiau vietos gale ir bagažinėje. Dviejų metrų vyras šiame SUV jaučiasi gana laisvai, o bagažinė padidėjo beveik 145 litrais, kitaip tariant, dabar joje telpa dviem dideliais lagaminais daugiau nei anksčiau. Jokių abejonių, naujasis Tiguan išties yra didesnis. Dar derėtų paminėti tai, kad VW stipriai pasidarbavo ne tik ties erdvės didinimu.
Durų angos didesnės, taigi įsėsti dabar pavyksta kur kas patogiau. Taip pat pasikeitė ir sėdynių aukštis. Nors naujajame SUV vis dar sėdima aukščiau nei kituose automobiliuose, vis dėlto jau nebe taip aukštai kaip dabartiniame modelyje. Tiguan sėdynių aukštis 650 milimetrų – tai idealus matmuo, kuris dar suteikia galimybę šiam automobiliui gauti daug balų vertinant pagal patogumo indeksą. Bagažinė dabar ne tik didesnė, bet ir gerokai patogesnė sudėti daiktus ar didesnį krovinį, nes pakrovimo kraštai keturiais centimetrais pažemėjo, o erzinantys vidiniai „slenksčiai“ dėl dvigubų bagažinės grindų visiškai pradingo. Be dėmesio neliko ir praktiški dabartinio Tiguan talentai: galinė sėdynė stumdoma kaip ir vienatūryje, paliekama galimybė pasirinkti vieną iš dviejų variantų: arba daug vietos gale, arba daugiau erdvės bagažui. Nemažiau svarbu ir atnaujinta Tiguan salono įranga.
Prietaisų skydelis yra Golf Sportsvan ir Touran stiliaus – milžiniška pažanga, nes senasis Tiguan turėjo dar pirmojo Golf Plus prietaisų skydelį. Naujojo modelio viduje naudojamas plastikas atrodo labai kokybiškai, detalės puikiai surinktos. Nelieka nepastebėta nauja navigacijos sistema, kuria lengviau naudotis ne tik dėl didelio aštuonių colių ekrano, bet ir dėl to, kad ji įmontuota aukščiau. Svarbiausia naujiena: Tiguan pagaliau bus „online“! Ši sistema bus skirta ne tik skaityti pranešimus socialiniuose tinkluose ar tikrinti orų prognozę – svarbiausia jos funkcija bus vesti reikiamo tikslo link. Be navigacijos sistemos „Volkswagen“ į Tiguan įdėjo ir daugiau naujos technikos. Pirmą kartą galima užsisakyti „Head-up“ ekraną, kuris vairuotojo matymo lauke atspindi svarbią informaciją. Kitaip nei BMW savo X1 modelyje, VW šiuos duomenis rodo ne tiesiai ant priekinio stiklo, o naudoja išlendantį „Plexiglas“ stiklą – tik tai nėra itin elegantiška. Siūlomos ir iš konkurentų jau žinomos važiavimo programos, tiesa, tokią pasirinkimo galimybę turės tik tie pirkėjai, kurie susidomės visais keturiais ratais varoma „4Motion“ versija.
Čia bus galima pasirinkti vieną iš keturių programų važiavimui sniegu, greitkeliu ir du būdai kalnų keliais. Kažkas panašaus jau naudojama Land Rover markės modeliuose, tačiau VW gamintojas tuo parodo, kad apie Tiguan, turintį ir visureigio savybių, galvoja rimtai. Naujasis mažasis Volkswagen SUV yra dviejų versijų: skirtas įveikti ir bekelę arba važiuoti tik gatvėmis ir gerais keliais. Šios versijos turi skirtingo dizaino priekinį buferį. Mūsų matuojamam fotomodeliui bekelė visai nerūpi, nes jis turi „R-Line“ įrangos paketą – su plačiais 20 colių ratais šis Tiguan turėtų gerai atrodyti garsiuose šio pasaulio bulvaruose. Būsimi šio automobilio savininkai galės rinktis ir daug saugumo pagalbininkų, kuriuos siūloma montuoti į naująjį Tiguan. Tai ir „aklosios zonos“ stebėjimo sistema, įspėjimo nukrypus nuo eismo juostos ar važiuojamosios kelio dalies pagalbininkas ar perspėjimo apie gresiantį susidūrimą sistema – visą tai galima įsigyti už papildomą mokestį.
Be to, dar siūloma ir saugumo įranga, kuri prieš keletą metų buvo galima tik prabangios klasės automobiliuose – tai vadinamasis spūsčių asistentas, kuris neviršijus 60 km/h greičio palaiko atstumą iki priekyje esančio automobilio ir padeda vairuotojui per spūstį judėti pastoviu greičiu ir išlikti reikiamoje juostoje. O jei vairuotojas pageidauja, šis asistentas taip pat gali judėjimo kryptį pakoreguoti vairu. Kasdienybė – mūsų svarbiausias žodis. Joje naujasis Tiguan jaučiasi išties gerai. Tai patvirtina ir patogumo indekso vertinimas. Aiškiai matyti, kad naujasis modelis, palyginti su dabartiniu, gerokai ūgtelėjo. Senasis Tiguan parodo gerą rezultatą ir surenka 65 taškus, o rinkos naujokas jį lengvai aplenkia 11,5 taško.
Neaptarta beliko tik kaina. Nors dar nėra jokios informacijos, tačiau „Volkswagen“ leidžia daryti prielaidas, kad naujasis Tiguan neturėtų būti brangesnis už dabartinį modelį ir pardavimo salonuose turėtų pasirodyti balandį.
ABL, 2016 m. Nr. 1