Naujasis BMW X1 – pavyzdys konkurentams. Inžinieriai visiškai pakeitė naujos kartos SUV konstrukciją ir į gerąją pusę.
Prieš kelerius metus, kai „Mercedes“ puikavosi savo finansiniais rezultatais, buhalteriui išsprūdo, kad šios markės gamintojui reikėtų tokio modelio, kaip BMW X1. Šią spragą bandyta užtaisyti 2013 metais, kai asortimentas buvo papildytas GLA modeliu. Šis Mercedes SUV parduodamas sėkmingai, tačiau konkurentams iš Miuncheno iki šiol visame pasaulyje pavyko parduoti daugiau nei 700 tūkstančių X1 miesto visureigių. Beje, kartu su naujos, patobulintos kartos, atstovu BMW bando dar toliau atitolti nuo „Mercedes“.
X1 radikaliai pasikeitė – jis pailgėjo 3 cm ir visais 5 cm ūgtelėjo į aukštį. Vietoj 3 serijos Touring elementų, kaip buvo ankstesniame modelyje, technine baze tapo naujoji platforma su priekiniais varančiaisiais ratais ir skersai sumontuotu varikliu. Tą pačią platformą naudoja ir 2 serijos Active Tourer modelis. BMW atsisakė savo idealų (galinių ratų pavaros ir išilgai montuojamo variklio) geresnio salono erdvės panaudojimo vardan.
Naujasis X1 yra daug erdvesnis nei ankstesnis modelis, vidus funkcionalus it vienatūrio. Sulanksčius galines sėdynes ir nulenkus priekinės sėdynės atlošą galima vežtis net 2,5 m ilgio daiktus! Be to, antros eilės sėdynės yra stumdomos. Praktiškumą padvigubina pasirinktinai siūlomas bagažinės dangtis, kuris pakyla automatiškai, vos pastačius pėdą po užpakaliniu buferiu. Stabilumas? Pasak BMW atstovų, dabar niekas neperka kompaktinio SUV tam, kad įveikiant posūkius balansuotų ties sukibimo riba. Nepaisydami šio pasisakymo, galime konstatuoti, kad mūsų bandyta versija, kurios variklio galingumas siekia 231 AG, posūkius įveikėme itin maloniai. Iki šiol nebandėme jokio kito šios klasės SUV, kuris būtų toks vikrus kaip šis naujas X1. Pakabą galima priderinti prie savų poreikių – tereikia užsisakyti pakietintas spyruokles „M Sport“ arba reguliuojamus amortizatorius. Siūlomų priedų sąraše atsidūrė ir vairo sistema su kintama pavara.
Po naujojo X1 kapotu pirmą kartą įmontuotas trijų cilindrų variklis. Tiesa, kol kas dar neturėjome progos jo išbandyti, nes per šio modelio pristatymą BMW gyrėsi 231 AG benzininiu varikliu. Šis variklis siūlomas tik su „automatu“ ir 4×4 pavara ir užtikrina daug emocijų sužadinančią dinamiką bei didokas degalų sąnaudas. Įprastam važinėjimui visiškai pakaks 150 AG dyzelinio variklio.
X1 taip pasikeitė, kad dabar gali konkuruoti ne tik su Mercedes GLA ar Audi Q3, bet ir 2 serijos Active Tourer ir net BMW X3. Jame labai meistriškai suderintos abiejų jo „brolių“ savybės.
BMW X1 xDrive25i
Variklis – turbobenzininis, L4 • Darbinis tūris – 1998 cm3 • Galia – 170 kW (231 AG) esant 5000 aps./min. • Maks. sukimo mom. – 350 Nm esant 1250 aps./min. • Pavara – visų ratų (penktos kartos „Haldex“ sankaba)/ 8 pakopų automatinė • Maks. greitis – 235 km/h • 0–100 km/h – per 6,5 s • I/P/A – 4439/1821/1598 mm • Bagažinės talpa – 505–1550 l • Degalų bako talpa – 61 l • Autom. svoris – 1540 kg • Vid. degalų sąnaudos – 6,4 l/100 km • CO2 – 149 g/km • Kaina – nuo 44 190 eurų
IŠVADA
TAIP DAROMI SUV!
BMW žino, kaip „iškepti“ bestselerį. Automobilis dabar dar praktiškesnis, patogesnis, be to, nepasikeitė važiavimo malonumas. Tik gaila, kad kaina padidėjo. Ir dar įdomu, kaip seksis trijų cilindrų
varikliams.
ABL, 2015 m. Nr. 12