Aukščiausio rango automobilių ralio lenktynėse pastaraisiais metais Lietuvos sportininkai, reikia pripažinti, atsilieka nuo kaimynų: estai ilgai džiaugėsi Markko Martino startais, dabar jo pėdomis seka Ottas Tanakas.
Stipriausių Lietuvos ralio meistrų planuose dalyvavimas pasaulio ralio čempionate (WRC) dažniau būna svajonė nei realybė. Tačiau panašu, kad Lietuvoje auga lenktynininkas, kurio pavardę automobilių sporto gerbėjai turėtų įsiminti. Tai 18-metis Tomas Kaminskas, kuris debiutuoja ralio trasose. 2016 m. sezoną jis pradeda drauge su vienu garsiausių pastarųjų metų Latvijos ralio žmonių – Tomui stenogramą varžybose skaitys 30-metis Andis Neikšans. Rimtus planus sau nubrėžę lenktynininkai gins „Hoptrans Rally Team“ garbę.
Pradėjo nuo kartingo
Kaminskas iki šiol eina klasikiniu lenktynininko keliu. Pradėjęs nuo kartingo ir bemaž dešimtmetį dalyvavęs įvairių klasių kartingo lenktynėse, jis puikiai išmoko automobilių sporto „abėcėlę“. Buvo bandymų išmėginti jėgas kitose automobilių sporto rungtyse, tačiau ralis be didesnių diskusijų buvo pasirinkimas Nr. 1.
Akcentus sudėjo garsus treneris Jonas Dereškevičius, kuris išmėgino jaunojo lenktynininko įgūdžius šiuolaikišku stimuliatoriumi ir praktiniais pratimais: „Tokio talentingo vaikio negalima paleisti. Jo kelias ir vieta – tik ralyje. Pradėkite ne nuo pačių galingiausių automobilių, kad būtų galima nuosekliai eiti link tikslo. Auga tikrai talentingas lenktynininkas“, – 2015 metų pabaigoje reziumavo patyręs treneris, išugdęs ir vis dar padedantis beveik visiems geriausiems Lietuvos (ir ne tik) automobilių sporto asams.
Būtent J. Dereškevičius pasiūlė technikos ieškojimus sutelkti ties R2 klase, kuri ne be reikalo vadinama jaunų lenktynininkų „kalve“. Todėl Tomo ir jo tėvo Gintaro Kaminsko žvilgsniai nukrypo į Latviją: kaimynų ralio čempionate šios klasės automobilių yra tikrai nemažai, tad patirties ir žinių latviai turi pakankamai. Beliko išsirinkti, su kuo bus siejama būsimo ralio lenktynininko ateitis.
Patarimų Tomui Kaminskui negailėjo ir dabartinis Susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas, kuris prieš daugiau nei du dešimtmečius trejus metus iš eilės tapo Lenkijos ralio čempionu. S. Girdauskas tada nugalėjo būtent 1,6 l variklius turinčioje klasėje.
Požiūriai sutapo
Latvijos lenktynininkai broliai Andis ir Maris Neikšansai iki šiol vadinami vienais rimčiausių pretendentų į pergales, jei jų pavardes pamatome dalyvių starto protokole. Tačiau neužmirštantys savo įgūdžių broliai pastaraisiais metais vis dažniau imasi trenerių ir mokytojų vaidmens. „Mes bendravome su keliais galimais partneriais, tačiau labiausiai patiko būtent Andžio Neikšanso požiūris. Jis puikiai žino, ko vairuotojas gali tikėtis ir kokią informaciją turi gauti iš šturmano. Pats žino, kaip reikia vairuoti. R2 klasės „Ford Fiesta“ automobilius latviai konstruoja patys, pasiūlė mums būtent tokį pirkti – apie šias mašinas Andis žino tikrai viską, jo komanda gali užtikrinti ir kokybišką servisą. Galima sakyti, kad mūsų tikslai, požiūriai ir vertybės sutapo. Todėl 2016 m. sezoną Tomas pradės būtent su Andžiu. Pirmieji startai laukia Latvijoje gegužės mėnesį – nauja komanda ir ekipažas startuos Kurzemės ir Talsi ralyje, birželį laukia „Žemaitijos“ ralis Kelmės apylinkėse“, – apie būsimas sezono gaires pasakoja G. Kaminskas.
Šiemet naujas ekipažas ketina startuoti 3 ralio sprinto lenktynėse Latvijoje. Dėl nepalankios žiemos Lietuvos, Latvijos ir Estijos ralio kalendorius gerokai pakito – teko koreguoti ir komandos planus.
„Mes tikrai nekalbame apie ambicijas nugalėti. Mes norime eiti logišku keliu, kokį Tomas nuėjo kartinge: žinant tikslą ir jo kantriai siekiant. Šiemet svarbiausia kuo daugiau laiko praleisti testuose bei varžybose, įgyti būtinos patirties, o su laiku ateis ir rezultatai“, – neabejoja naujos komandos vadovas.
Maksimalus planas – gamyklinė WRC komanda
Idėjai, kad ne iš karto, o nuosekliai reikia siekti ambicingų tikslų, pritarė ir bendrovės „Hoptrans“ vadovas Vytas Volkevičius. Būtent ši bendrovė tapo pagrindiniu jaunojo sportininko rėmėju, „Hoptrans“ vardu pavadinta ir ralio komanda.
Galima priminti, kad 2016-ieji yra paskelbti Jaunimo metais, tad būtent „Hoptrans“ ilgalaikiais įsipareigojimais suteikė galimybę perspektyviam sportininkui siekti užsibrėžtų tikslų. O jie – labai konkretūs. 2017 m. „Hoptrans Rally Team“ planuose – Lietuvos ir Latvijos automobilių ralio čempionatas R2 klasėje, 2018-aisiais planuojama dalyvauti pasaulio automobilių ralio čempionato „DMACK Fiesta Trophy“ įskaitoje, 2019 m. tikimasi patekti į pasaulio automobilių ralio čempionato (WRC 2) įskaitoje dalyvaujančią „M-Sport“ komandą ir lenktyniauti „Ford Fiesta R5“ automobiliu, o 2020-ieji turėtų tapti istoriniais Lietuvos automobilių sportui – T. Kaminskas tikisi „Ford Fiesta WRC“ automobiliu ginti gamyklinės „M-Sport“ komandos garbę WRC čempionate. Toks yra panas „maksimum“. Kaip jį pavyks įgyvendinti parodys laikas ir, žinoma, Tomo rezultatai.
Apie „Ford Fiesta R2“
R2 klasė ralyje – bene pati tinkamiausia jauno lenktynininko tobulėjimui. Šioje klasėje yra vienas iš didžiausių automobilių gamintojų pasirinkimas ir konkurencija – „Renault Twingo“, „Citroen C2“, „Peugeot 208“, „Škoda Fabia“, „Ford Fiesta“, „Opel Adam“.
„Ford Fiesta R2“ buvo pasirinkta todėl, kad šis gamintojas daug metų sėkmingai dirba šioje srityje ir yra sukūręs sporto vystymo bei jaunimo automobilių sporte ugdymo bei tobulinimo programą. Tai „M-Sport“ kompanija, kuri yra vienintelė oficiali „Ford“ atstovė automobilių sporte. Ši kompanija kuria „Ford“ sportinius automobilius ir juos išbando pasaulio ralio čempionato (WRC) lenktynėse.
„M-Sport“ R2 klasės „Ford Fiesta“ automobiliai konkurencingi kainos, patikimumo bei greičio atžvilgiu, o tai yra labai svarbu pradedantiesiems lenktynininkams.
2009 m. „M-Sport“ sukurta „Ford Fiesta R2“ su 1,6 l darbinio tūrio atmosferiniu varikliu dalyvauja pasaulio, Europos bei nacionaliniuose ralio čempionatuose. Taip pat yra sukurta skatinimo bei tobulėjimo programa: lenktynininkai dalyvauja „Drive DMACK Fiesta Trophy“ lenktynių serijoje, kuri vyksta kartu su pasaulio ralio čempionatu – 5 etapai Europoje, o nugalėtojui atitenka pagrindinis prizas – galimybė kitą sezoną startuoti „Ford Fiesta R5“ automobiliu „M-Sport“ gamyklinėje komandoje, kuri užtikrina pilną finansavimą visam pasaulio čempionatui.
„Ford Fiesta R2“ techniniai duomenys
Variklis – 1598 cm3, atmosferinis 16 vožtuvų ZETEC.
Didžiausias variklio galingumas – 170 AG, esant 7500 aps./min.
Didžiausias variklio sukimo momentas – 250 Nm, esant 5700 aps./min.
5 pavarų sekvencinė greičių dėžė, riboto slydimo diferencialas.
Asfalto trasoms skirti 6,5‘‘x16‘‘, žvyrui – 6‘‘x15‘‘ ratlankiai.
Automobilio ilgis 3953 mm, plotis 1722 mm, aukštis 1481 mm, ratų bazė 2490 mm, svoris 1030 kg.
www.auto-bild.lt