Šį rudenį vykusios Frankfurto automobilių parodos metu savąją žvaigždę Koeru „Mazda“ galėjo parduoti tiesiog nuo stendo. Apžiūrėkime šį modelį iš arčiau.
Kai paslaptingoji parodos žvaigždė šviečiant šiltai rudens saulei pirmą kartą važiuoja keliu, o šalia taip pat natūraliai apšviestas dar rieda ir jo „brolis“ CX-5, net naujo modelio kūrėjas griebia telefoną ir padaro nuotraukas. „Kodėl? – klausiu Luca Zollino. – Juk jūs puikiai pažįstate šį automobilį!“ Į tai italas, su dizaineriui būdingu pasididžiavimu stebėdamas, kaip jo „kūdikis“ žengia pirmuosius žingsnius į pasaulį, atsako: „Žinoma, tačiau gatvėje jis atrodo visiškai kitaip.“ 2017 metais Koeru pasirodys prekybos salonuose.
Kokiai automobilių klasei priskirti šį koncepcinį modelį? Šis klausimas kelia nuobodulį dizaineriams iš „Mazda“ centro Europoje. „Jei jau labai reikia, jį galima pavadinti krosoveriu-SUV, tačiau mes norėtume jį apibūdinti kaip nors naujai“, – tikina L.Zollino. Panašumo į Range Rover Evoque arba Mercedes GLA negalima nepastebėti, nepaisant to, Koeru laužo stereotipus. Būdamas 4,6 metro jis yra šiek tiek ilgesnis už SUV atstovą CX-5, iš kurio buvo paimti agregatai, taip pat naujasis automobilis yra tik 1,5 metro aukščio, t. y. ne ką aukštesnis už Golf. Žemas stogas nulemia naujas proporcijas, tad Koeru atrodo ekstremaliau nei jau žinomi serijiniai miesto visureigiai.
Apačioje dramblotas, viršuje kupė stiliaus – prie šio vaizdo po poros parodų priprantama. Tačiau Koeru pažanga matyti ne tik, kai kalbama apie proporcijas, ramesnės ir elegantiškesnės atrodo ir jo linijos. „Polėkis pirmiausia matyti išlankstytuose paviršiuose“, – aiškina „Mazda“ dizaino vadovas ir pirštu veda per skardos iškilimą į šoną, kur baigiasi kapotas, tačiau šviesos atspindys keliauja toliau.
Tai subtilus šviesos ir linijų žaidimas. Jei Koeru turėtų Alfa Romeo ženklą, sportiškų automobilių markės gerbėjai verktų iš laimės. Taip pat kaip anksčiau Alfa, taip dabar ir Mazda puikiai įvaldė gundymo meną. Išraiškingas ir sportiškas dizainas padeda jiems paprastus serijinius modelius paversti itin geidžiama preke. Skirti dėmesio grožiui apsimoka: šiandien „Mazda“ parduoda 20 procentų daugiau automobilių nei prieš trejus metus. Kur slypi sėkmingo dizaino paslaptis? „Mazda“ dizaineriai kuria tradiciniu būdu, t. y. rankomis: eskizus jie vis dar piešia ranka, o modeliuotojai, turintys menininko išsilavinimą, pirmiausia išdailina molinį modeliuką (mastelis 1:4). Be to, ranka suformuojami visi iki vieno paviršiai. Brangu, nepaisant to, ši maža komanda pasiekia užsibrėžtą tikslą net ir per ribotą laiką: parodai skirtas automobilis buvo baigtas per tris su puse mėnesio. „Kartais teko ir labai stipriai paprakaituoti“, – prisipažįsta L.Zollino.
Skubėti – rizikinga. Jau ir toks modelis kaip CX-5 iš pradžių netiko prie sportiško DNR, kurį „Mazda“ suprato savaip tol, kol dizainerių komanda atrado kelią, kaip šį SUV padailinti. Šiandien šis Tiguan varžovas yra labiausiai perkamas Mazda modelis Vokietijoje. O štai mažesnis ir elegantiškesnis CX-3 yra madingasis gyvybingiausios automobilių rinkos nišos atstovas: tolyn nuo dėžės įspūdžio, artyn prie kupė formų ir žaismingos prabangos. Tai, ką jau nuo 2003 metų demonstravo Infiniti FX, veda link pirmojo Jaguar SUV, naujojo F-Pace ir tiesiai prie Mazda Koeru: šis savo išvaizda taip pakerėjo parodos lankytojus, kad kai kurie jį norėjo nupirkti tiesiai nuo stendo. Akis prie šio gražuolio prilimpa taip, kaip ir naujoviški išoriniai veidrodėliai, nepriekaištingos šoninių langų chromu dengtos rėmų linijos arba plokščias galinis stiklas. Tiesiog šis Mazda savyje neturi nieko kasdieniško, o didžiausias jo noras – pažaisti. Koeru yra tikras papuošalas. „Tyrimų objektas“ – taip oficialiai jį pavadino Kevinas Rice‘as. Ką gi čia galima tirti? Ar keturiems keleiviams po šiuo plokščiu stogu užtektų vietos, mes negalime kol kas išbandyti, tačiau atrodo, kad tai įgyvendinti nebus sunku. Tai, kad automobilio grožis kasdienybėje susijęs su jaustuku „oi“, žino visi iš daugybės mėlynių, dėl kurių kalti kupė. Koeru krosoveryje-SUV sėdima aukščiau nei Mazda 6 sedane, tačiau žemiau nei įprastame SUV. Visi techniniai sprendimai atkeliavo iš „Mazda“ lentynos: „Skyactiv“ varikliai iki 192 AG, pasirinktinai visi keturi varantieji ratai ir automatinė greičių dėžė.
Išlieka klausimas: ar Amerikoje, Kinijoje ir pas mus yra užtektinai pirkėjų japoniškai Alfa versijai, ant kurios mažomis raidėmis parašyta SUV, o didelėmis – kupė? Atsakymas aiškus: gaminkite
jį! Koeru rinką sudrebins 2017 metais ir turėtų būti pigesnis nei būsimasis BMW X2 ir gražesnis nei naujasis Tiguan. Ir kadangi jau aiškiai girdėti ateities muzika, mes norėtume kainos, kuri būtų nuo 30 tūkst. eurų. Tuomet šis Mazda porą vasarų galėtų būti toks pat geidžiamas ir perkamas, koks prieš 25 metus buvo MX-5.
IŠVADA
Koeru primena Evoque: jau brėžiniai žadėjo tokią sėkmę, kokia šiandien gali pasigirti mažasis Range Rover. Drąsus yra ir Mazda, nes ryžtasi naujovėms, dėl kurių tikisi net po dviejų metų būti vis dar madingas ir pažadina svarbiausią jausmą: aš noriu tokį turėti.
ABL, 2015 m. Nr. 12