Šeimoms skirtas pirmos kartos VW Touran pasirodė 2003 metais. Ir štai praėjus dvylikai metų pristatomas jo įpėdinis.
Touran yra sėkmingas VW koncerno modelis – parduota apie 1,9 milijono pirmos kartos automobilių. Be abejo, tai įspūdingas skaičius, kuris tampa santykiniu, kai atsižvelgiama į ilgą pirmos kartos Touran gamybos laiką. Vienatūris iš Wolfsburgo į gatves išriedėjo 2003 metais, o dvylika gamybos metų automobiliomodelio istorijoje reiškia amžinybę. Nors Touran buvo sėkmingai parduodamas, tačiau dėl savo kampuoto dizaino buvo ne visų mėgstamas. Antros kartos atstovas yra daug patrauklesnis – taip teigia VW marketingo skyriaus atstovai. Pavyzdžiui, dizainas, vertinant pagal VW standartus, yra beveik sportiškas. Jei pažvelgtume į konkurentus, suprastume, kaip sudėtinga į automobilį estetiškai įkomponuoti septynias vietas. Kad kampuotas kėbulas būtų dailesnis, Touran smarkiai išsitempė. Šis šeimos draugas dabar 13 centimetrų ilgesnis nei anksčiau,ratų bazė tokia pati kaip Passat modelio. Puse numerio didesnė dabar ir bagažinė – palyginti su pirmtaku, jos talpa padidėjo beveik 139 litrais, arba dviem papildomomis sėdynėmis. Be to, dar reikėtų paminėti ir 47 dėtuves, „išmėtytas“ po visą saloną.
Automobilis atrodo patraukliai, nepaisant to, savo išvaizda jis nei stebina, nei labai džiugina. Kitaip galima pasakyti apie apdailą salone. Prietaisų skydelis ergonomiškesnis nei anksčiau, o gausiai naudojama blizgių detalių apdaila sudaro žavesio dvelksmą. Ir kas, kad ji greitai išsipurvina: Touran vidus atrodo prabangiai, o dėl į vairuotoją pasuktos vidurinės konsolės – dar ir beveik sportiškai.
Važiuojame. Pirmas įspūdis nuteikia maloniai. Kaip ir visi nauji VW, šis Touran, su DCC adaptyviu važiuoklės reguliavimu, gali pasigirti įspūdingomis pakabos reguliavimo galimybėmis tarp komfortiško ir dinamiško režimo. Rytais supantis pasiekti vaikų darželį, o vakarais „su vėjeliu“ pralėkti užmiesčio keliukais – tai jau nebeprieštarauja vienas kitam. Naujasis Touran dabar yra ne tik supratingas šeimos draugas, bet ir kai kas tėvelio vairuotojiškam azartui patenkinti. Visa tai puikiai papildo ir naujas 150 AG dyzelinis variklis. Nors jo garsas maloniai lieka kažkur antrame plane, dėl didelio 340 Nm siekiančio sukimo momento esant mažiems 1750 sūkiams jis parodo stebėtinai dinamišką važiavimo galią. Beje, degalų sąnaudos neperžengia logiškumo ribos – teigiama, kad naujasis Touran 100 km kelio turėtų „suryti“ vidutiniškai 4,4 l dyzelino.
Apskritai šis VW vienatūris yra neįprastai kuklus, kai kalba pakrypsta apie pinigus. Antros kartos Touran kaina yra nuo 20 926 eurų. Puiki galimybė tėveliui, „pasibalnojus“ šį sportiškąjį genijų, šeimų varžybose pelnyti taškų.
IŠVADA
Touran iki šiol buvo geras, o po modelio atnaujinimo jis tapo beveik tobulas. Komfortiškas ir vis dėlto sportiškas, dinamiškos važiavimo ypatybės esant nedidelėms degalų sąnaudoms – mažai ko šis gerokai išaugęs vienatūris nesugeba.
ABL, 2015 Nr. 11