Nors gruodžio pradžia vairuotojus lepino gerais orais, atsipalaiduoti nederėtų. Sinoptikai teigia, kad tikros žiemos laukti ilgai neteks. Todėl būtina ne tik žinoti, kaip tinkamai paruošti automobilį šaltajam sezonui, bet ir ką daryti, kai jam pradės grasinti šlapias sniegas, temperatūrų skirtumai, druska ir ją lydinti korozija.
Patarimais, kaip šaltuoju sezonu prižiūrėti transporto priemonę, kad būtų patogu ir saugu vairuoti, o pavasarį nereikėtų lopyti rūdžių išgraužtų skylių kėbule, dalinasi lankomiausio šalyje transporto skelbimų portalo Autoplius.lt specialistai.
Dažniau plaukite automobilį. Vienas didžiausių galvos skausmų vairuotojams žiemą – druska. Kasmet Lietuvos keliuose jos išbarstoma iki 90 tūkst. tonų. Kuomet druska pradeda kauptis įvairiose automobilio vietose (ratų arkų kraštuose, kėbulo ertmėse), tikėtina, kad anksčiau ar vėliau ten atsiras korozijos židinys, t.y. automobilis pradės rūdyti.
„Vienas iš paprasčiausių būtų užkirsti kelią korozijai – dažniau plauti automobilį. Žiemą į plovyklą rekomenduojama vykti dažniau nei šiltuoju metų sezonu. Kruopščiai nuplauti reikėtų ne tik viršutinę, bet ir apatinę kėbulo dalį, sunkiai pasiekiamas ertmes. Be to, patartina naudoti ir specialų žieminį šampūną, kuris pakelia nuo kėbulo nešvarumus, kad šie lengviau nusiplautų, ir saugo jį nuo drėgmės“, – sako Matas Buzelis, Autoplius.lt plėtros vadovas.
Venkite karšto vandens. Žiemą nepatartina automobilio plauti karštu vandeniu. Šis gali neigiamai paveikti automobilį dengiančius dažus, laką, pridaryti žalos stiklams. Nuo susidariusio vadinamojo „termošoko“ jie gali greitai sutrūkinėti.
Vėdinkite garažą. Prastai vėdinama arba šildoma patalpa, kurioje laikomas automobilis, yra puiki ertmė susidaryti rūdims. Kadangi vairuotojai automobilius į garažus dažnai pastato snieguotus, kartu su nutirpusiu sniegu į automobilio plyšius subėga ir druska.
Buzelio teigimu, tada beliks sulaukti pavasario, kada su pirmąja žole lauke ant kėbulo pradės kaltis pūslės, vėliau pavirsiančios skylėmis. Pasak jo, tokių pažeidimų taisymas gali atsieiti brangiau nei kainavo pats automobilis.
„Prastai vėdinamuose, drėgnuose garažuose yra palankios sąlygos veistis ir pelėsiui. Jį pašalinti būna ir sudėtinga, ir brangu. Į tai dėmesį turėtų atkreipti tie vairuotojai, kurie šaltuoju metų laiku savo automobilių nusprendžia neeksploatuoti“, – teigia Autoplius.lt plėtros vadovas.
Naudokite antikorozinę medžiagą. Dalis vairuotojų prieš žiemą automobilį padengia antikorozine medžiaga. Tačiau tą būtina padaryti tik tokiu atveju, jei automobilio dar nenusėjo rūdys. Tiesa, automobilių gamintojai arba pardavėjai kartais pasiūlo kėbulo cinkavimą, tačiau M. Buzelis perspėja šia procedūra pernelyg nesižavėti.
„Cinko sluoksnis apsaugo kėbulą nuo korozijos, tačiau tik laikinai. Pakanka nedidelio dažų ar metalo įbrėžimo, kad kėbulas taptų neatsparus korozijai“, – teigia automobilių ekspertas.
Pripildykite degalų baką. Specialistai sako, kad pustuščiame bake žiemą renkasi garų kondensatas, kuris esant minusinei temperatūrai virsta ledu. Be to, pustuščiame bake greičiau kaupiasi nuosėdos ir formuojasi rūdys.
Pasikeiskite valytuvus. Kai už lango šlapdriba, važiuoti į gatves be gerų langų valytuvų nepatartina. Langų valytuvus reikia keisti vos tik jie pradeda cypti ar ant priekinio stiklo lieka nešvarumai ir vandens žymės.
Įsigykite ledo gremžtuką. Šis prietaisas, kaip ir žieminės padangos, privalomas kiekvienam vairuotojui vos tik temperatūra nukrenta žemiau nulio. Tiesa, šalia ledo gremžtuko siūloma naudoti ir specialų, ledą nuo langų nutirpdantį skystį bei švelnų šepetį sniegui nubraukti.
Pasak Autoplius.lt plėtros vadovo, užšalusio stiklo jokiu būdu negalima grandyti peiliu, banko kortele ar kitu kietu daiktu. Taip rizikuojama subraižyti stiklą.
Sutepkite durų gumas ir spyneles. Kad rytais nereikėtų stoviniuoti prie užšalusių durelių ir jėga bandyti jas atidaryti, prieš užklumpant šaltai žiemai, siūloma sutepti durų gumas ir spyneles specialiu silikoniniu skysčiu.
www.auto-bild.lt