„Ford”, kuris laikosi žodžio

2015-11-22 18-53-11 Скриншот экрана2

Nepaisant naujosios SUV automobilių mados, klasikinės vertybės vis dėlto byloja Ford Kuga naudai.

2015-11-22 18-55-44 Скриншот экрана

Šiuo metu beveik jokio automobilio nepavyks parduoti taip sėkmingai, kaip stilingo kompaktinio SUV su taupiu dyzeliniu varikliu. „Ford“ koncernas gana vėlai įžvelgė šią tendenciją. Jų Kuga modelis pasirodė tik 2008-ųjų birželį, praėjus metams po pagrindinio konkurento – VW Tiguan debiuto. Nors 2012 metais pagamintas Kuga modelis niekada ir nepasiekė sėkmingojo konkurento pardavimo lygio, šiais Ford automobiliais yra patenkinti tiek jų savininkai, tiek ir Vokietijos techninių apžiūrų centrų (TÜV) ekspertai. Žurnale „Auto Bild“ pateiktoje 2014 metų TÜV ataskaitoje Kuga yra antras geriausias automobilis tarp penkerių metų amžiaus atstovų. O ir ilgalaikį testą dyzelinis Kuga su 2.0 TDCi varikliu įveikė be gedimų ir sutrikimų; išimtis – pakeisti du nauji galiniai guoliai po važiavimo per vandenį bekelėje. Kuga pelnė taškų ne tik už savo patikimumą, bet ir už labai geras savybes važinėjant kasdien. Automobilio dydis puikiai tinka važinėjimui mieste, dviejų litrų dyzeliniai varikliai, sukurti bendradarbiaujant su koncernu „Peugeot“ (galingumas: 136, 140, 163 AG), dirba labai ramiai ir „traukia“ stipriai. Su anuomet tik už papildomą kainą užsakoma visų ratų pavaros sistema (serijinės gamybos 2.0 TDCi/163 AG varikliui) degalų sąnaudos siekia vos 7 litrus 100 km kelio. Šešių pavarų greičių dėžė ir dyzelinio variklio kietųjų dalelių filtras buvo nuolatiniai serijinės gamybos elementai. Nuo 2010 metų vasario „Ford“ koncernas ėmė tiekti ir dyzelius su šešių laipsnių, dviejų sankabų transmisija. Daug retesnis už turbodyzelinį variklį yra vienintelis benzininis. Penkių cilindrų 2,5 litro darbinio tūrio, 200 AG Volvo variklis džiugina gera trauka, tačiau 100 kilometrų kelio sunaudoja beveik 12 litrų benzino. „Auto Bild“ patarimas: rinkitės 2.0 TDCi automobilį su 136 arba 140 AG varikliu, visais varančiaisiais ratais ir mechanine šešių pavarų greičių dėže. Tai idealus gerų dinaminių savybių, mažų degalų sąnaudų, optimalios traukos ir mažų tolesnių išlaidų derinys. Automobilį Kuga 2.0 TDCi, kurio rida 100 000 km, su tvarkingai užpildyta techninės priežiūros knygele galima įsigyti beveik už 13 tūkst. eurų. Pigesni yra tik didesnės ridos ir benzininiai automobiliai. „Auto Bild“ testuoto 2008 metų gamybos automobilio Kuga 2.0 TDCi rida 104 000 km, techninės apžiūros knygelė užpildyta be spragų. Vienintelis techninis trūkumas – priekiniai ir galiniai stabdžių diskai yra ties nusidėvėjimo riba. Pardavėjas pažadėjo juos atnaujinti. Į kainą įskaičiuotas naujas techninės apžiūros lipdukas ir naudoto automobilio garantija. Tai geras pirkinys už 12 990 eurų.

PER TÜV APŽIŪRĄ PENKERIŲ METŲ KUGA PARODO GERESNIUS REZULTATUS NEGU PORSCHE CAYENNE

2015-11-22 18-57-00 Скриншот экрана

TÜV apžiūros rezultatai: tik 7,8 procento visų penkerių metų Kuga turi rimtų trūkumų. Mažiau defektų turi tik Toyota Prius. Antra vieta tarp penkerių metų automobilių – pagarba! Paprastai SUV automobiliams būdingi defektai, pavyzdžiui, klibantys ašių ir vairo guoliai, jam yra svetimi. Daugiausia kritikos nusipelno per naktį išsikraunantys akumuliatoriai ir surinkimo kokybės trūkumai (atsilaisvina kilimėlių tvirtinimas, girdėti barškesys salone). Jau po pirmos žiemos ant važiuoklės dalių atsiranda paviršinių rūdžių, kurios techniškai nėra žalingos.

2015-11-22 18-57-00 Скриншот экрана2

Artimųjų šviesų žibintai

Dėl elektros sistemoje atsirandančių itin aukštos įtampos taškų perdega artimųjų šviesų žibintų lemputės. Geriausias vaistas nuo šio „negalavimo“ – programinės įrangos atnaujinimas.

Akumuliatorius

Budėjimo būsenoje netinkamai išsijungiantys valdymo prietaisai iškrauna akumuliatorių.

Apdailos kokybė

Kai kurios Kuga salono detalės yra silpnos, dažnai barška bagažinės uždangalas.

Ratų guoliai

Per žurnalo „Auto Bild“ ilgalaikį testą Kuga automobilis turėjo išvažiuoti į bekelę. Vėliau galiniai ratų guoliai, kai tik būdavo važiuojama per vandenį, gana garsiai džeržgždavo. Pakeisti kiekvienos pusės detales kainavo po 475 eurus.

Rūdys ant važiuoklės

Ašių, spyruoklių ir pavaros velenų paviršius anksti pasidengia rūdimis – negražu, tačiau techniškai nėra žalinga.

Oro masės matuoklis

Kartais ši detalė sugenda dyzeliniuose varikliuose. Gedimą išduoda netolygiai dirbantis variklis (pakeitimas kainuoja beveik 250 eurų).

2015-11-22 18-53-11 Скриншот экрана

IŠVADA

Kas ieško madingo kompaktiško SUV automobilio ir nenori išleisti daugiau negu 15 tūkst. eurų, tas bus labai patenkintas naudotu Kuga su 2.0 TDCi varikliu. Jo technika nekelia rūpesčių ir ilgai tarnauja. Priežiūros ir remonto kainos yra žemesnės negu rinkos lyderio VW Tiguan.

Ford Kuga 2.0 TDCi 4×4

Gamybos metai – 2008
Rida – 104 100 km
Kaina nuo 12 990 eurų

ĮVERTINIMAS

4,5 žvaigždutės iš 5

ABL, 2015 m. Nr. 6