1995 m. rugsėjo 18 d. Ingolštate, Audi gamykloje, nuo konvejerio nuriedėjo pirmasis šio gamintojo kompaktinės klasės hečbekas Audi A3. Per 20 m. pasaulyje parduota per 3 mln. visų kartų Audi A3. Šiuo metu kas penktas parduodamas Audi markės automobilis – A3 šeimynos atstovas. Be to Audi A3 šeimyna gali didžiuotis bene gausiausiu pavaros mechanizmų pasirinkimu visoje kompaktinėje klasėje. Vietoje pažangių, bet jau įprastų dyzelinių ar benzininių A3, galima rinktis, pvz., suspaustomis dujomis varomą A3 Sportback g-tron arba įkraunamą hibridą A3 Sportback e-tron. Ne už kalnų ir „grynakaraujis” A3 elektromobilis. Ir visi jie teberieda nuo vis to paties Ingolštato gamyklos konvejerio.
„20 Audi A3 gamybos metų – tai du dešimtmečiai sėkmės kompaktinėje klasėje. Šiuo metu A3 šeimyna neatsiejama mūsų automobilių asortimento dalis. Už visa tai reikia dėkoti mūsų šauniesiems darbuotojams, be kurių triūso ši sėkmės istorija taip ir būtų likusi neparašyta,” – sako Audi gamybos direktorius prof. dr. Hubertas Waltls.
„Audi A3 gamybos linija – puiki darbo vietų išsaugojimo prielaida. Per 20 gamybos metų buvo sukurta daug naujų darbo vietų ir įvyko tik keletas stambesnių etatų mažinimų, kurių, tiesa, didžiąją dalį pavyko suvaldyti perkvalifikavimo ir kito panašaus pobūdžio darbo pasiūlymo būdu”, – jam antrina jam Centrinės Audi profsąjungos pirmininkas Peteris Moschas.
Nors prieš dvidešimtmetį debiutuojantis Audi A3 įsiveržė į kompaktinę klasę kaip viesulas, atnešdamas daugybę aukštesniai klasei būdingų dalykų – geresnę medžiagų ir surinkimo kokybę, įdomias padidintos galios modifikacijas ir net galimybę turėti kompaktišką automobilį su legendine quattro visų ratų pavara, buvo pakankamai daug skepticizmo. Ne vienas automobilių žinovas abejojo sėkme tikindamas, kad Audi – tai visų pirma yra ne kas kita, kaip prestižinis sedanas.
Tačiau metams bėgant Audi A3 pardavimų skaičiai ištirpdė tvyrojusias abejones. A3 šeimyna buvo pristatyta beveik šimte pasaulio rinkų, kai kuriose iš jų laikui bėgant buvo pastatytos ir vietinei rinkai tą modelį tiekiančios gamyklos. 2001 m. pradėta Audi A3 gamyba Gioro mieste Vengrijoje. Vengrijoje gamyba tęsiama iki šiol, čia gaminami A3 su sedano ir kabrioleto kėbulais. Pernai Gioro mieste pagaminta 117578 naujų Audi A3.
Kinijoje, Fošano gamykloje pernai pagaminta 46000 Audi A3 su sedano ir Sportback universalo kėbulais.
Dar 10000 Azijos rinkai skirtų Audi A3 pernai pagaminta Aurangabado mieste Indijoje.
Netrukus pradės veikti šį modelį gaminsianti gamykla Brazilijoje, kur nuo konvejerio riedės A3 sedanai.
Netrukus po debiuto neregėtos sėkmės sulaukė Audi A3 Sportback e‑tron įkraunamas hibridas, kurį Audi strategai laiko dar vienu žingsneliu į pilnavertį elektrinį mobilumą. Kas antras Olandijoje parduodamas Audi A3 yra būtent šis hibridas. Jį beje jau spėjo pamėgti Kinijos vairuotojai, nekantriai laukia JAV pirkėjai, kur tiekimai prasidės baigiantis 2015 m.
Kitas įstabus A3 šeimynos narys – suspaustomis dujomis varomas Audi A3 Sportback g‑tron. Jis gali būti varomas tiek įprastomis suspaustomis dujomis, tiek ir sintetiniu metanu, turinčiu Audi e‑gas komercinį pavadinimą.
Šis A3 modelis ypač išpopuliarėjo gilias dujomis varomų automobilių tradicijas puoselėjančioje Italijoje.
www.auto-bild.lt