Populiariausiojo patikrinimas

naud8

Nėra populiaresnio mikroautobuso už Volkswagen. Jei ketinate tokį įsigyti, mes patarsime, į ką reikia atkreipti dėmesį.

Jau 54-erius metus Volkswagen autobusiukai yra mėgstamiausi ir labiausiai vertinami Vokietijoje. Ne mažiau populiarūs ir paklausūs jie ir Lietuvoje. Nuo 2003 metų gaminamas penktos kartos T5 modelis išlieka pardavimų statistikos viršūnėje. Tokio pripažinimo priežastys yra ne tik kultinis įvaizdis, bet ir lengvajam automobiliui prilygstantis komfortas bei platus versijų pasirinkimas.

naud4

Žinoma, tai turi savo kainą: plačias interjero transformavimo galimybes siūlantis populiarusis Multivan vargu ar kainuos mažiau nei 10 tūkst. eurų. Kelionėms skirta „California“ versija su visa stovyklavimo įranga kainuos ir visus 20 tūkstančių. Labai svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad iki 2009 metų spalio pardavinėtų turbodyzelinių versijų su siurblio-purkštuko („Pumpe-Düse“) sistema remontas yra brangus.

Pažeistos 2.5 TDI variklių cilindrų galvutės ir cilindrų danga grasina keturženklėmis remonto sąskaitomis. Brangūs dvigubos masės smagračiai, turbokompresoriai ir dešinės pusės pusašiai – tai tie populiariojo VW mikroautobuso mazgai, kurie neretai taip pat kelia nemažai rūpesčių dėl gedimų. Nepaisant to, galima rasti ir tokių T5, kurie, kaip ir
mūsų bandytas Caravelle 2.5 TDI, nepaisant didelės ridos, pasirodė neturįs jokių defektų.

naud1

naud2

naud3

 

VW T5 Caravelle 2.5 TDI
Gamybos metai 2005
Rida 251 700 km
Kaina Vokietijoje 11 900 eurų

Dujų išmetimo sistemos kolektorius

Trūkinėja penkių cilindrų TDI dujų išmetimo sistemos kolektorius. 2006 m. VW pakeitė kolektorių ir tarpines. Nauja detalė, įskaitant pakeitimą, kainuoja 700 eurų (čia ir toliau – nurodytos detalių ir gedimų remonto kainos Vokietijoje).

Turbokompresorius

Būdingi gedimai – lūžęs velenas arba mentės. Jų metalo nuolaužos ir drožlės, patekusios į variklį, gali jį visiškai sugadinti.

Dvigubos masės smagratis

Tai susidėvinti detalė ir paprastai ji netarnauja ilgiau nei 100 000 km. Pakeitimo kaina – 1200 eurų.

Dyzelio su siurbliaispurkštukais galvutė

Sugedus siurblio-purkštuko elementui, dyzelinas patenka į variklio alyvą ir dažnai sugadina guolius. Vienintelis sprendimas – nauja variklio galvutė.

Pavarų dėžės gedimai

Automatinės pavarų dėžės mechanika (iki 2009/10) vargiai tarnauja daugiau nei 100 000 km. Remontas – nuo 3000 eurų. Šešių laipsnių pavarų dėžė taip pat pažeidžiama, ypač – guoliai. Automatinė transmisija (įskaitant montavimą) kainuoja apie 4000 eurų.

2.5 TDI variklio vandens siurblys

Pratrūkus tarpinei, aušinimo skystis susimaišo su variklio alyva. O tai – rimta variklio gedimo grėsmė! Naujas siurblys kainuoja 450 eurų.

Rūdys prie durelių rankenų

T5 yra gerai apsaugotas nuo korozijos. Todėl techninių apžiūrų centruose fiksuojami rūdžių židiniai – retos išimtys. Būdinga: subraižyti dažai aplink durelių rankenėles.

Stumdomasis langelis

Iki 2004 metų rugpjūčio pagamintuose automobiliuose šoninis stumdomasis langelis praleidžia vandenį. Vėliau lango sandarikliai buvo pakeisti.

Stumdomosios durys

Rūdys šalia slankiojančio mechanizmo jį pažeidžia, ypač jeigu jos yra su elektros pavara. Tai papildoma įranga, bet naujas elektros pavaros motoras, įskaitant pakeitimą, kainuoja 270 eurų.

Rūdys ant bagažinės dangčio

Aplink numerio vietą kaupiasi purvas ir drėgmė. Nemalonus šio reiškinio rezultatas – rūdys.

Pusašis

Susidėvėjęs dešinysis pusašis – dažnai pastebimas gedimas. Nauja detalė, įskaitant pakeitimą, kainuoja 700 eurų.

Sulūžusios galinės spyruoklės

Stiprių smūgių rezultatas – lūžusios galinės spyruoklės. Skaičiuojama pakeitimo kaina sudaro 250 eurų.

Rūdys ant bagažinės dangčio

Aplink numerio vietą kaupiasi purvas ir drėgmė. Nemalonus šio reiškinio rezultatas – rūdys.

Amortizatorius

Dauguma T5 naudojami maksimaliai pakrauti ar net tempiantys priekabą. Todėl amortizatoriai dažnai būna susidėvėję. Dviejų amortizatorių kaina, įskaitant pakeitimą,
kainuoja apie 400 eurų.

naud6 naud5

naud7

ABL, 2015 m. Nr. 2