Kelionė automobiliu į užsienį neišvengiamai kelia įtampą: važiuojame nežinomais, ne visada saugiais keliais, ilgai vairuojame, todėl pavargstame ir prarandame budrumą, patenkame į kitokių taisyklių, įstatymų ir svetimos kalbos teritoriją.
Draudimo bendrovės „If“ ekspertai įspėja, kad patyrus eismo įvykį svečioje šalyje privalomasis vairuotojo civilinės atsakomybės draudimas pagelbės ne visada.
„Gyvendami Europos Sąjungoje jau įpratome, kad patekus į eismo įvykį visus nuostolius atlygina kaltininko draudimo bendrovė. Turint vadinamąją žaliąją kortelę, privalomasis vairuotojo civilinės atsakomybės draudimas galioja ir ne ES šalyse, tačiau jo suteikiama apsauga gali būti gerokai mažesnė nei pas mus ir jos gali nepakakti nuostoliams atlyginti“, – sako draudimo bendrovės „If“ Transporto priemonių civilinės atsakomybės draudimo produkto vadovas Aleksas Nečajevas.
Įvertinę privalomojo draudimo užsienyje suteikiamą apsaugą, draudimo bendrovės „If“ ekspertai įspėja, kad patekus į rimtą eismo įvykį Rusijoje, Baltarusijoje ir Ukrainoje įstatymais reglamentuotos apsaugos gali nepakakti.
Baltarusijoje maksimali privalomojo draudimo numatoma turto apsauga siekia 10 tūkst. eurų. Rusijoje galiojančiuose įstatymuose įtvirtinta dar mažesnė suma – 6,5 tūkst. eurų. Ukrainoje privalomasis draudimas žalą turtui atlygina iki 9,8 tūkst. eurų.
Galima palyginti: Lietuvoje privalomojo civilinės atsakomybės draudimo limitas yra 1 mln. eurų. Liuksemburgas kompensuojamos žalos dydžio apribojimų apskritai nenumato, o Belgijoje limitas turtui – 100 mln. eurų.
„Mūsų patirtis rodo, kad eismo įvykio žala gali siekti ir šimtus tūkstančių eurų, todėl Baltarusijoje, Rusijoje ir Ukrainoje numatyti privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo išmokų limitai nepakankami ir dėl to kyla pavojus į šias šalis savo automobiliu vykstantiems žmonėms“, – sako draudimo bendrovės „If“ Transporto priemonių civilinės atsakomybės draudimo produkto vadovas.
Draudimo ekspertas pabrėžia, kad jaustis saugiau gali tik tie vairuotojai, kurie į minėtas valstybes keliauja įsigiję visapusišką automobilių kasko draudimą. „Turint kasko, žala, esant poreikiui, jums būtų kompensuota ne tik pagal privalomąjį, bet ir pagal kasko draudimą, todėl rizika patirti realių finansinių nuostolių gerokai sumažėtų“, – teigia A. Nečajevas.
Svarbu atkreipti dėmesį, kad rizika patirti nuostolių dėl mažų privalomojo draudimo sumų Baltarusijoje, Ukrainoje ir Rusijoje kyla ne tik nukentėjus per eismo įvykį, bet ir jį sukėlus, nes privalomuoju draudimu jus apdraudusi bendrovė nukentėjusiajam negalės atlyginti didesnės žalos nei tose šalyse numatytos maksimalios privalomojo draudimo sumos.
Draudimo bendrovės „If“ kompensacijos dėl užsienyje patirtų nuostolių praėjusiais metais siekė beveik 3 mln. eurų. 41 proc. sumos atlyginta pagal kasko, 59 proc. – pagal privalomąjį vairuotojų civilinės atsakomybės draudimą.
Apie „If“
„If“ yra pirmaujanti ne gyvybės draudimo bendrovė Skandinavijoje ir Baltijos šalyse, turinti daugiau nei 3,6 mln. klientų. 2014 m. jos pajamos iš draudimo veiklos siekė 4,5 mlrd. eurų. „If“ priklauso Suomijos „Sampo“ grupei, vienai didžiausių finansinių įmonių grupei Šiaurės Europoje.
www.auto-bild.lt