Vienas svarbiausių šių metų įvykių autobusų gamintojų pasaulyje – MAN autobusų dienos į gamyklą Ankaroje sukvietė tūkstančius keleivių vežėjų, žurnalistų ir šios srities žinovų. Proga surinkti tokią gausią publiką taip pat neeilinė – naujojo tarpmiestinio autobuso MAN Lion’s Intercity premjera ir solidus gamintojo 100-metų veiklos jubiliejus.
Raudonu kilimu svečius pasitikę Vokietijos gamintojo atstovai atvėrė ir savo gamybos cechus, kurie išsidėstę visiškai šalia Ankaros tarptautinio oro uosto ir užima įspūdingą 32 ha plotą, 1600. Čia dienos šviesą išvysta naujieji MAN ir Neoplan autobusai. Pro gamyklos vartus išrieda naujasis MAN Lion’s Intercity, Lion’s Regio, Lion’s Coach, Lion’s City bei visa Neoplan gama – Skyliner, Cityliner, Jetliner ir Tourliner. Įrengę įspūdingą parodų salę gamintojai išrikiavo šiuos kūrinius. Didžiausio dėmesio sulaukė naujasis MAN Lion’s šeimos narys – tarpmiesčio maršrutais keleivius gabenti skirtas Lion’s Intercity. Dviejų modifikacijų MAN Lion‘s Intercity siūlomi 12 ir 13 m ilgio, galintys vežti 55–59 keleivius. Erdvūs ir patogūs autobusai varomi turbodyzelinių 290 AG MAN variklių, kurie atitinka Euro 6 standartą. Europos rinkoms pritaikytas autobusas turi sutvirtintą kėbulą ir naujausias saugos sistemas ABS, ASR, ESP bei kaip papildomas opcijas – ekstremalaus stabdymo sistemą Emergency Brake Assist ir dinaminę stabilizavimo sistemą Dynamic Stability Programm. Įlipus į šį autobusą į akis krenta lakloniškas, tačiau labai ergonomiškas salonas, proporcingai ir išmaniai išdėstyti keleivių krėslai, komfortiška vairuotojo vieta. Vieną iš šių modelių Ankaros gatvėmis teko vairuoti ir šių eilučių autoriui. Įspūdis išties malonus, turint omenyje, kad tai nėra turistinės klasės autobusas, jo garso izoliacija, ir „minkštumas“ prilygsta pastarųjų savybėms. Tai gali būti puikus mokyklinis autobusas, kuriuo galima leistis į tolimesnes keliones šalyje ir įmonės darbuotojams skirta patogi transporto priemonė. Autobusas pritaikytas vežti neįgaliuosius, o bagažo skyriaus talpa siekia nuo 5,2 iki 6,4 kubinių metrų.
Prabangos spindesys
Čia Ankaroje gimsta ir patys prabangiausi modeliai, tokie kaip 14 metrų 480 AG MAN Lion’s Coach L Supreme, kuriuo važinėja Miuncheno Bayern futbolo komanda. Demonstracinėje salėje stovėjo ir Neoplan pasididžiavimas Skyliner, kurio vidaus įranga aikčioti priverstų ir visko mačiusį ekspertą. Prabangios ir itin patogios odinės sėdynės, individualiai pritaikyti staliukai pirmajame autobuso aukšte, daugybė komforto įrangos, barai, skystųjų kristalų ekranai bei puiki multimedijos sistema. Išriedėjus į greitkelį šalia Ankaros, dviaukštis milžinas plaukte plaukė ne visai lygiu asfaltu, o akys pačios krypo pro milžiniškus panoraminius langus į apylinkės peizažus. Tai pati tikriausia keliautojo svajonė, su aukščiausios klasės salono įranga, visomis įmanomomis funkcijomis keleiviui – bevielio interneto prieiga, nuosabia vėdinimo ir apšvietimo įranga. Kiekviena detalė, medžiaga pabrėžia, kad sėdite moderniausiame kelių laineryje. Specialistams ramybės vis nedavė klausimas ar Ankaros gamykla išlaikys legendinę senosios Plauneno gamyklos šlovę ir pačią aukščiausią kokybės kartelę. Tačiau Vokietijos gamintojas kaip visada buvo pasirengęs svarbiausiam klausimui, tad netrukus išgirdome apie atliktas milijonines investicijas ir naujų gamybos linijų įdiegimą, o apžvelgti kaip jos veikia galėjome iš arti.
Sisteminis darbas
Pilno gamybos ciklo autobusų gamykla Ankaroje įdomi tuo, kad čia gali pamatyti tikrąjį autobuso gimimo procesą, nė kiek nepagražintą. Pradžioje tvirti plieniniai rėmai formuojami ir virinami, o paskui montuojamas stobas, šoninės panelės bei kitos detalės. Apie 3-3,5 tonos sveriantis plieninis autobuso karkasas keliauja į antikorozinės dangos ir dažymo ir surinkimo cechus. Vienas įspūdingiausių procesų – dengimo antikorozine KTL danga vonios, į kurias panardinami milžiniški autobusų rėmai. Nano-keramikos technologija padengtas taip vadinamaja KTL danga rėmas yra ilgaamžis ir nebijantis atmosferos poveikio. Ši linija pareikalavo 10 mln. eurų investicijų, tačiau nuo rūdžių ji suteikia mažiausiai 10 metų garantiją. Daugiausiai rankinio darbo reikalaujanti vieta – surinkimo cechas, kuriame triūsia šimtai vyrukų ir merginų, tiksliai žinančių kaip tvirtinti brangias salono detales, kaip montuoti transmisiją ir variklį ar įklijuoti milžiniškus stiklus. Darbininkai kvalifikuoti ir jau ne pirmus metus mokosi bei tobulina savo įgūdžius.
Autobusų gamyba yra susijusi su išskirtiniais užsakymais ir nestandartiniais sprendimais. Lyg bandelių jų čia niekas nekepa, o preciziškai kuria ir standartinius ir vienetinius gaminius. Kasdien pro gamyklos vartus išrieda 16 naujutėlaičių autostradų ir miesto gatvių lainerių. Pireš tai jie kruopščiai išbandomi, išmatuojami 3D matavimo įranga, griežta audito sistema netoleruoja ir menkiausio nukrypimo nuo nustatytų normų. Kiekvienas autobusas išvažiuoja iš gamyklos į 80 km bandomąją kelionę ir tuomet rengiamas perduoti klientams. MAN miesto autobusus dar gamina Lenkijoje, Pietų Afrikos respublikoje, o Ankaroje – daugiausia turistinius ir tarpmiestinius autobusus. Tačiau MAN ir Neoplan legenda dėl geografijos nė kiek nenukentėjo, nes naujos technologijos ir procesų kontrolė užtikrina dar geresnę kokybę.
UAB „Adampolis“ yra įgaliotasis „MAN Truck and Bus AG“ atstovas šalyje. Įmonė prekiauja ne tik sunkvežimiais, bet ir jų dalimis, valdo platų serviso tinklą bei užsiima tiek sunkiojo, tiek komercinio transporto nuoma.
Gamintojo nuotr.
www.auto-bild.lt