Audi konstruoja ypač raiškius ir išmanius ateities žibintus

Audi Matrix Laser Technologie

Naujoji Matrix Laser technologija pagrįsta ypač greitu lazerio spindulį nukreipiančio mikroveidrodžio judėjimu.

Audi apšvietimo technikos specialistai nuolat tobulina automobilio šviesos šaltinius.  Serijinių automobilių žibintų blokuose įvairių konstrukcijų LED diodų šviesos šaltiniai pamažu išstumia įprastas halogenines ir archajiškas kaitrines lemputes, o iš bandymų poligonų ir naktinių ištvermės lenktynių trasų į superautomobilių ir aukščiausio0s klasės limuzinų segmentą jau veržiasi naujoviški Matrix LED žibintai su išmaniomis šviesos srauto valdymo galimybėmis. Tačiau ir tai ne ieškojimų pabaiga. Audi spaudos tarnyba paskelbė, kad pradedamas naujas skambiu iLaS vardu pavadintas mokslinių tyrimų projektas, kurio tikslas – sukurti kompaktiškiems adaptyvinių žibintų blokams pritaikytus raiškius lazerinius šviesos šaltinius su plačiomis šviesos srauto valdymo galimybėmis. Kūrėjų įsitikinimu, Matrix Laser komercinį pavadinimą gausiantys šiek tiek tolimesnės ateities žibintai apjungs šiuo metu ultramoderniais laikomų Matrix LED žibintų išmaniąsias valdymo funkcijas su lazerinių šviesos šaltinių aukšta raiška ir papildys šį derinį naujomis galimybėmis.

Matrix Laser technologijų pradžia –  Audi R8 LMX lenktynių bolide pirmą kartą pritaikyti LaserSpot ilgųjų šviesų žibintai. Išradus minėtąją LaserSpot technologiją, Audi apšvietimo technikos kūrėjams pirmą kartą atsirado galimybė įkomponuoti lazerinį šviesos projektorių į kompaktišką ir galingą žibintų bloką.

Naujoji Matrix Laser technologija pagrįsta ypač greitu lazerio spindulį nukreipiančio mikroveidrodžio judėjimu. Automobiliui važiuojant nedideliu greičiu, generuojamas labai platus šviesos srautas. Kai greitis didesnis, projektoriaus diafragma sumažinama ir generuojamas siauresnis, tačiau ilgesnis ir stipresnis šviesos srautas. Tai ypač praverčia važiuojant greitkeliu. Be to, numatytos įvairios šviesos srauto pločio, intensyvumo ir krypties reguliavimo galimybės, leidžiančios sukurti daug specialių apšvietimo pagalbininkų, praverčiančių susidarius specifinėms eismo sąlygoms.

Kaip ir dauguma šiuo metu pradėtų diegti lazerinio apšvietimo sprendimų, naujieji Matrix Laser žibintai kurs ypač stiprų ir vienalytį šviesos srautą, neakindami priešpriešinio eismo dalyvių. Ši aplinkybė leis dar labiau padidinti eismo saugumą.

Kuriant naująją technologiją, su Audi bendradarbiauja daug kitų mokslo ir gamybos partnerių. Tarp jų paminėtina apšvietimo sistemų milžinė Osram, tiekianti 450 nanometro bangos ilgio lazerinius diodus, automobilių technikos lyderė Bosh, konstruojanti pakreipiamų reflektorių sistemas ir Karlsrūjės universiteto LTI apšvietimo technikos mokslinių tyrimų institutas, savo moksliniu potencialu prisidedantis prie projekto.

Audi bendrovė jau daugelį metų pirmauja apšvietimo technologijų srityje. Štai keletas svarbiausių pasiekimų:

  • 2003m. Audi A8 su adaptyviais žibintais;
  • 2004m. Audi A8 W12 su LED dienos šviesos lemputėmis;
  • 2008m. Audi R8  vien tik iš LED šviesos elementų suformuotais žibintų blokais;
  • 2010m. Audi A8, kuriame pirmą kartą panaudota adaptyvinių žibintų ir navigacinės sistemos sąveika;
  • 2012m.  Audi R8 su dinaminiais posūkio žibintais;
  • 2013m. Audi A8 su Matrix LED žibintais;
  • 2014m. Audi R8 LMX su LaserSport tolimųjų šviesų žibintais.

„Audi“ pav.

www.auto-bild.lt