Galbūt naudoti dideli universalai gali būti pigūs ir praktiški, bet jie dažnai nesuteikia važiavimo malonumo. Tačiau šie žodžiai – tikrai ne apie šį tvirtuolių ketvertą.
Kokį automobilį įsivaizduojate, kai galvojate apie V8 variklio „burbuliavimą“ tuščiąja eiga? Grynakraujį sportinį automobilį? O gal XX a. šeštojo dešimtmečio klasikinį amerikietišką automobilį? Turbūt ne taip greitai prisiminsite paprastą dešimtojo dešimtmečio šeimyninį automobilį. Tačiau būtent tokios mašinos šiandien yra itin pigios, jei jas tektų pirkti, tarkime, Vokietijoje: jau galima rasti iki 7 tūkst. litų (2000 eurų) kainuojančių universalų su V8 varikliu! Pavyzdžiui, Audi A6 4.2 Avant (tipas 4B, 1999–2005), BMW 540i Touring
(tipas E39, 1998–2004), Mercedes E 420/430 T (tipas S210, 1996–2002) arba Volvo 960 su dideliu trijų litrų (šešių viena eile išdėstytų cilindrų)varikliu (1990–1998). Tai – automobiliai, dėl kurių įrangos, kaip ir dinaminių savybių ar erdvumo, nekyla papildomų klausimų. Ir kurių kaina eurais, kai jie buvo nauji, ne retai būdavo šešiaženklė.
Tačiau kodėl kupini jėgų naudoti dideli universalai šiandien tokie pigūs? Dažnai, bet ne visuomet, taip nutinka dėl automobilio nusidėvėjimo. Tokių liukso klasės atstovų geros būklės kriterijumi jokiu būdu nėra maža rida: visų pirma, ją galima lengvai suklastoti, antra, nėra jokios garantijos, kad remonto ir techninės priežiūros darbai buvo atliekami reguliariai. Pavyzdys: šiame palyginime dalyvaujančių Audi ir BMW automobilių rida yra panaši – beveik 200 000 km. Vertinant vizualiai, abu jie yra panašūs, tačiau BMW techninė būklė daug
geresnė: vien tik būsimas Audi dantytojo dirželio keitimas, nauji priekinių stabdžių diskai ir keturios naujos padangos prarys apie 10 tūkst. litų arba 3000 eurų. O štai BMW „penktuko“ techninė priežiūra buvo atliekama reguliariai ir visa tai jau yra pakeista.
Pagaliau, techninė būklė yra lemiamas veiksnys perkant tokį automobilį, nes brangiai kainuojantys jų remonto darbai verti daugiau nei pačios mašinos. Tas, kuris rimtai žvalgosi V8
universalo, neturėtų per daug susižavėti neaukšta kaina. Rinkoje yra daug automobilių, kurių rida suklastota, jie, norint parduoti, pigiai perdažyti, kartais juose papildomai įmontuota dujų įranga, kuri dažnai netinkamai funkcionuoja. Visi jie nėra taupuoliai – net ir lėtai važiuojant sunaudoja ne mažiau 12 litrų degalų 100 km kelio. Net Volvo, turintis tik šešis cilindrus ir mechaninę greičių dėžę, nesudegina mažiau. Šie keturi universalai skirti žmonėms, kuriems galia, erdvumas ir prabanga yra svarbiau už žemus ekonomiškumo rodiklius.
ABL, 2014 m. Nr. 10
AUDI A6 4.2 AVANT QUATTRO: automobilis, kuriam reikia daug techninės priežiūros
Audi A6 4.2 Avant su visais varančiaisiais ratais, turintis „Tiptronic“ transmisiją, liukso klasės įrangą ir 300 AG motorą, bet kainuojantis tik šiek tiek daugiau nei 17 tūkst. litų arba 5000 eurų, vilioja ne tik Audi automobilių gerbėjus. Tačiau šis V8 universalas yra tipiškas savo genties atstovas: iš pirmo žvilgsnio – patrauklus, pažvelgus atidžiau – labai apleistas. Metalizuoti
mėlynos spalvos dažai nėra originalūs, o klebančios vairuotojo durelės ir labai nusidėvėję jungikliai leidžia suabejoti automobilio rida. Žvilgsnis į serviso knygelę atskleidžia, jog paskutinė techninė apžiūra buvo atlikta prieš septynerius metus, kai rida buvo 102 356 km. Netrukus laukiantis dantytojo dirželio keitimas, sugedęs lango stiklo kėliklis kairėje pusėje, usidėvėjusios
visos padangos ir priekinių stabdžių diskai – tai trumpa ištrauka iš privalomų remonto darbų sąrašo. Šis Audi A6 yra įdomus tik mėgėjams remontuoti automobilius.
MERCEDES E 430 T AVANTGARDE: Nedaug surūdijęs erdvėlaivis
Rūdys sugriovė antros kartos E klasės Mercedes reputaciją (W 210, 1995–2002). Ar iš tiesų pirmoji taupumo auka su trikampe žvaigžde yra tinkama tik eksportui ar metalo laužui? Vienareikšmiškai – ne! Mūsų testuojamas universalas įrodo, kad ne visi W 210 serijos automobiliai yra suėsti rūdžių. Nors šiame E 430, kurio rida 239 000 km, matyti būdingų parūdijimo požymių ant briaunų po durelių tarpinėmis ir ant galinių ratų arkų, tačiau visos kitos skardinės dalys yra pakankamai geros būklės. E 430 modelio V8 variklis su trimis vožtuvais cilindrui atsikratė savo pirmtako E 420 motoro grandinės bėdų, o erdvumas ir važiavimo komfortas pasiekė S klasės automobilių lygį. Bet tam, kuris labai vertina talpią bagažinę, W 210 serijos automobilis tiks geriausiai: „mersas“, į kurį tilps beveik 2000 l, pranoksta net kampuotąjį Volvo. Tikrai galima rasti E 430 T, kainuojančių gerokai pigiau nei versija su skurdžiu keturių cilindrų dyzeliniu varikliu. Yra net tokių, kurie neparūdiję.
BMW 540i TOURING: nėra tobulas, tačiau vertas tos pinigu sumos
Jis itin išsiskiria tarp galingųjų universalų: ne toks vertingas kaip Mercedes, kai kalbama apie naudingumą, ne toks sportiškas kaip Audi ir tikrai ne toks paprastas kaip Volvo. BMW 540i Touring derina savyje neprilygstamą variklį su važiuokle, kuri amortizuoja komfortiškai ir kartu nuolat užtikrina tiesioginį kontaktą su kelio paviršiumi. Dar ir šiandien šis universalas teikia džiaugsmą važiuojant, o tai byloja apie gerą testuojamojo automobilio techninę būklę. Ankstesniojo savininko sūnus yra automechanikas ir reguliariai rūpinosi technine automobilio priežiūra. Būdingų probleminių vietų, pavyzdžiui, alyvos nutekėjimo požymių, sugedusios automatinės greičių dėžės ar išklibusios skersinės svirties priekyje, šiame „penktuke“ nerasite.
Trūkumai: rūdys ant bagažinės durelių, vidutiniška dažų būklė, trūksta kai kurių detalių (valytuvų siurbliuko, parkavimo jutiklių, slenksčio juostelės).
VOLVO 960 3.0i 24V KOMBI: niekur nėra daugiau prabangos už mažesnę pinigų sumą
Pripažinkime, Volvo 960 universalas su šešių cilindrų „tik“ 204 AG varikliu ne visiškai dera prie likusių trijų „bolidų“ su V8 varikliais. Nepaisant to, mes jį čia pristatome. Priežastys – ilgalaikė kokybė, prabangi įranga ir didelė erdvė už palankiausią kainą. Jeigu eksploatacija ir techninė priežiūra yra gera, kaip šio testuojamojo automobilio, tuomet rida nėra tokia svarbi. Todėl šis 960 universalas, nuriedėjęs 272 000 km, čia puikiai tinka. Jokių rūdžių, dantytasis dirželis keistas tik prieš 30 000 km, automobilis gerai prižiūrėtas. Įskaitant dar 15 mėn. galiojančią techninę apžiūrą, kampuotasis švedas neseniai parduotas už juokingą 3450 litų arba 1000 eurų sumą! Pirkėjas pakeitė variklio alyvą ir filtrus, duslintuvą, traukės movas ir priekinės ašies guolius bei savarankiškai ištiesino įlenktas galines dureles. Išlaidos detalėms siekė 1730 litų arba 500 eurų. Nuvertėjimas – nulis eurų.