Futbolo komandos treneriai ne veltui perspėja: net ir mažų šalių komandos gali skaudžiai įkąsti! Ar tai galioja ne tik futbolo aikštėje, bet ir automobilių rinkoje, atsakys šis „Auto Bild“ palyginamasis testas.
Ach, tai nutiko dar praėjusiame amžiuje, bet susitaikyti su tuo vis tiek sunku. Nors tai įvyko prieš 23 metus, vis dar skaudu prisiminti kaip Vokietija rezultatu 0:1 pralaimėjo Velso futbolo rinktinei! Po rungtynių tuometinis vokiečių futbolo rinktinės treneris Bertis Vogtsas sakė, kad daugiau nebeliko mažų ir silpnų varžovų, tad kiekvieną komandą reikia labai rimtai vertinti.
Tai mums suteikė prielaidą įdomiam palyginimui. O jei tiksliau – penkiems keliantiems susidomėjimą palyginimams. Tiesiog situaciją perkelsime į automobilių pasaulį ir pasidomėsime, ar mažesnis yra sumanesnis?
Ar mažesnis automobilis su tokiu pačiu motoru gali būti geresnis pirkinys, palyginti su didesniu ir brangesniu broliu, kuris yra aukštesnės klasės atstovas?
Šiame turnyre dvikovos vyks tarp kompaktinės ir prabangios klasės modelių, tarp sedanų ir SUV – palyginsime visus svarbiausius rinkos segmentų atstovus. Korėjos garbę gina Kia Cee’d ir Sportage modeliai, du vieni geriausių ir patrauklia kaina viliojančių pasiūlymų rinkoje. Kitoje kainų svarstyklių pusėje – BMW 325d GT ir 525d Touring. Tarp šių automobilių įsiterpė ir broliai iš „Volkswagen“ grupės šeimos – tai VW Golf Sportsvan ir Tiguan, sedanai Audi A3 ir Audi A4.
Taip pat palyginome Mercedes C 200 ir E 200 modelius. Testo vertinimo kriterijai penki: nustatant dvikovos nugalėtoją buvo atsižvelgiama į kiekvieno automobilio kėbulą, pavarą, komfortą ir važiavimo savybes. Na, o galutinius taškus sudėliojo modelių kainos. Tad linkime smagaus varžybų stebėjimo!
VW GOLF SPORTSVAN prieš TIGUAN
SUV sutiko savo dvynį
Laukiame SUV, o ne vienatūrių. Tai ne rinkodarininkų pramanas, o pardavimų rezultatais patvirtintas faktas. Tad ar naujasis Volkswagen Golf Sportsvan nepasimes tarp šiuo metų itin madingų SUV automobilių? Ne. Netgi atvirkščiai! Kad ir kaip būtų keista, bet jis yra erdvesnis, taupesnis ir sportiškesnis už Tiguan, o labiausiai žavi savo komfortu ir gerokai mažesne kaina. Tad vienintelis Tiguan privalumas – aukštesnė sėdėjimo padėtis. Tačiau Sportsvan gali dar daugiau. Ten, kur Tiguan nenoriai važiuoja vingiuota valdymo trasa, žemesnis Sportsvan, nors ir turėdamas 10 AG mažiau, dičkiui parodo galinius žibintus. Nebent tik degalinėje Tiguan apsilanko pirmas – 100 km kelio įveikti jam vidutiniškai reikia dviem litrais daugiau degalų. Tai mokestis už visų varančiųjų ratų pavarą ir 240 kg didesnį svorį. Nors Lietuvoje Tiguan modelis su 1.4 TSI motoru komplektuojamas tik su priekiniais varančiaisiais ratais, jis vis tiek yra 1968 Eur brangesnis už Sportsvan modelį. Todėl erdvesnis ir sportiškesnis Sportsvan vienatūris dar gali pasigirti ir daug geresne kaina.
KIA CEE‘D SW prieš SPORTAGE
Geros išvaizdos nepakanka
Kokia neteisybė! Iš pirmo žvilgsnio atrodė, kad šiaip jau neprastas Cee‘d Sportswagon universalas neturi jokių galimybių laimėti prieš šiuolaikišką Sportage. Tačiau efektinga išvaizda dar ne viskas – kur kas svarbiau vidinės vertybės. Paaiškiname: Cee‘d salonas erdvesnis, o gale sėdinčių keleivių kojoms siūloma daugiau vietos. Be to, nulenkus galines sėdynes, į bagažo skyrių tilps beveik 300 litrų arba trimis lagaminais daugiau. Daug geresnė dinamika ir litru mažesnės degalų sąnaudos taip pat liudija 13 AG galingesnio Cee‘d universalo naudai. SUV labiausiai kenčia dėl per didelio svorio ir aukščio, tad 16 centimetrų aukštesniam Sportage vingiuota trasa tikrai ne prie širdies. Važiuodami nelygiu keliu abu Kia modeliai vienodai garbingai susitvarko su iššūkiu. Bet taip pat abu į saloną skleidžia ir gana grubų dyzelinio motoro garsą. Tai būdinga ir labiau šiuolaikiškam 1.6 CRDi Cee’d motorui, ir į Sportage montuojamam 1.7 dyzeliui. Tad tie, kurie vis dar geidžia efektingos išvaizdos Sportage, turėtų pasižiūrėti į kainininką. Geriau sukomplektuotas Cee‘d sw universalas kainuoja 1825 Eur mažiau ir jo eksploatacija atseina pigiau. Taigi didysis modelis jau nebeatrodo esąs toks patrauklus.
3 serijos BMW GT prieš 5 serijos BMW TOURING
Pasirinkimas priklauso nuo skonio
Slaptas BMW susitarimas? 3 serijos BMW GT naudoja Kinijos rinkai skirto prailginto „trečiuko“ platformą, tad jo ilgis siekia 4,8 m. Todėl čia jis varžosi su 5 serijos BMW Touring universalu. Nors ir mažesnis, penkių vietų hečbekas salono erdve niekuo nenusileidžia „penktukui“, o gale sėdinčių keleivių kojoms netgi siūlo daugiau vietos. Ir tik kai matuojame bagažinę paaiškėja, kad į 5 serijos BMW Touring tilps daugiau kelioninių krepšių. Važiavimo testas taip pat neišaiškino nugalėtojo. Nors ir 200 kilogramų sunkesnis, 5 serijos BMW neatsilieka nuo mažesnio „brolio“ hečbeko ir 100 km kelio sudegina tik 0,3 l daugiau dyzelino. Nelygiu keliu 3 serijos BMW GT važiuoja taip pat komfortiškai kaip ir kilmingasis 5 serijos BMW Touring. Ir tik greitkelyje važiuojant didesniu greičiu, 3 serijos BMW GT salone tampa truputį triukšmingiau, nes jo durelėse sumontuoti langai be rėmų. Viskuo kitu šis modelis
prilygsta savo didžiajam „broliui“. Tačiau tai turi savo kainą: 3 serijos BMW GT įveikdamas posūkius nėra toks vikrus kaip BMW „penktukas“. Dėl to reikia kaltinti ne tik aukštą automobilio kėbulą, bet ir komfortiškai suderintą važiuoklę, „nubraukiančią“ dalį smagumo. Tačiau jis kainuoja net 9615 Eur mažiau nei BMW 525d Touring ir tai šioje dvikovoje apsprendžią lygiąsias.
Sedanai: AUDI A3 prieš AUDI A4
Didesnis atrodo pasenęs
Oi, „Auto Bild“ nusprendė palyginti du Audi A4 modelius? Žinoma, kad ne! Tačiau panašu, kad šioje šeimoje mažasis Audi A3 sedanas sudarys stiprią konkurenciją didesniajam
„broliui“ Audi A4. Dar 2007 metais debiutavęs Audi A4, be jokių abejonių, atrodo pasenęs. Ir nors jis 30 cm ilgesnis už A3 sedaną, vietos salone siūlo ne ką daugiau. Taip yra todėl, kad A4 modelio variklis montuojamas išilgai, o ne skersai kaip Audi A3 – toks sprendimas leido gerokai padidinti salono erdvę. Apdailos kokybė taip pat neatskleidžia klasių skirtumo. Tuo
tarpu Audi A3 salonas šiuolaikiškesnis, vietoje įstatomo rakto angos siūlomas užvedimo mygtukas, o centrinėje konsolėje elegantiškai iškyla informacinis ekranas. Taip pat ir vėdinimo
sistemos valdikliai sumontuoti aukščiau ir patogiau nei Audi A4 modelyje. Mirtinas smūgis suduodamas važiavimo rungtyje. Audi A4 sveria 220 kilogramų daugiau, tačiau tik 6 AG ir 20 Nm didesnė variklio galia ir sukimo momentas nekompensuoja šio anstvorio (Lietuvoje parduodamas 177 AG modelis), tad valdymo rungtyje jis nepaveja jaunojo kolegos. Čia karaliauja Audi A3, o azartiškas valdymas neturi įtakos komfortui. Nors itin didelius kelio nelygumus Audi A4 sugeria švelniau, tačiau geriau subalansuota važiuoklę vis dėlto turi A3 sedanas. O 5592 Eur skirtumas tarp A3 ir A4 automobilių kainos galutinai apsprendžia šio testo nugalėtoją.
MERCEDES C 200 prieš E 200
Mažesnis brolis vėl trasoje!
Akiplėšiškumas! C klasės modelis meta iššūkį garbingam E klasės atstovui. Ar tai ne išdavystė? Jokiu būdu, nes vidutinės klasės Mercedes dar niekados nebuvo toks geras.
Turėdamas prabangią apdailą ir pneumatinę pakabą (1443 Eur), naujasis C klasės Mercedes pasiekė naują komforto lygį. Nors ir su tokia pačia pneumatine pakaba (2057 Eur), E klasės
Mercedes taip pat ne tik pasižymi itin dideliu komfortu, bet ir siūlo daugiau vietos. Nieko keisto, nes jis beveik 20 cm ilgesnis, tad keleiviams čia erdviau, ypač ant galinių sėdynių.
Bet tik iki tol, kol vairuotojas įjungia sportinį režimą. Itin savimi pasitikintis C klasės Mercedes su įniršiu veržiasi į vingiuotą kelio trasą, o štai vyresnėlis „brolis“ ją įveikia gerokai vangiau.
Lengvesnis C 200 ne tik valdymo trasą, bet ir kitas užduotis įveikia gerokai lengviau ir smagiau. „C klasė aplenkė E klasę“, – paskelbia komentatorius, kai abu varžovai pagaliau susitinka prie mokėjimo kasos. Ir visai ne todėl, kad C klasės Mercedes su automatine pavarų dėže, kainuojantis 36 881 eurą, būtų itin pigus ir geidžiamas. Bet labiau dėl to, kad E 200 modelis
kainuoja dar 4984 eurais brangiau. Tai tikrai per daug!
ABL, 2015 m. Nr.1