Nepakankamas oro slėgis ir aukštas bordiūras – tai kenkia padangai. Nemalonumai gali gresti ir vėliau.
Skamba labai jau neįtikinamai, tačiau padangos turi atmintį. Pasakysite, kad kažkas „susipyko su logika“. Tikrai ne. Netinkamas elgesys su padangomis ir atsainus rūpinimasis jomis
gali turėti neigiamų pasekmių padangų būklei.
Pasirodo, pažeidimai kaupiasi tarp padangos karkaso kordo sluoksnių (2) ir padangos gumos paviršiaus mišinyje (1).
Jeigu važiuojame padangomis, kuriose oro slėgis per mažas, tuomet jų šonai (4) yra prasčiau apsaugoti nuo galimų pažeidimų.
Tokių padangų šonų sienelės minkomos kaip bandelių tešla. Tuo metu pakyla temperatūra, gali būti padaryta žala padangos borto užpildui (3).
Gana dažnai kylantis pavojus – vairuotojas statydamas automobilį truputį neapskaičiuoja ir didesniu nei derėtų greičiu atsitrenkia į aukštą bordiūrą. Tuomet įplyšta karkaso kordo sluoksniai. Nemažiau pavojingos ir klaidos sandėliuojant padangas: tiek vasarines, tiek žiemines. Padangų gumos mišinys jautriai reaguoja į mineralines alyvas.
Jeigu garaže padangas sukrausite ten, kur buvo išlieta alyva ir ta vieta po to nebuvo išvalyta, laukite bėdos, nes gali deformuotis padangų šonai. Kuo tai pavojinga? Padanga bus pažeista, tačiau kurį laiką ji dar atliks visas savo funkcijas, o štai vairuotojas nepastebės, kad jis keliu važiuoja su tiksinčia bomba. Todėl tikrinti oro slėgį padangose ir apžiūrėti gumą būtina nuolat. Kilus bent menkiausiam įtarimui, kad padanga pažeista, reikia kuo skubiau kreiptis į profesionalų servisą.
IŠVADA
Tik sveikos ir nepažeistos padangos užtikrina saugumą važiuojant automobiliu. Padangos lietimosi plotas su kelio paviršiumi yra maždaug tik atviruko dydžio, tačiau jam tenka labai didelė
ir atsakinga užduotis. Važiuojant maksimaliu greičiu greitkeliu ar įveikiant staigius posūkius, šie keli kvadratiniai centimetrai privalo išlaikyti gerą sukibimą su kelio paviršiumi. Todėl nepamirškite skirti daugiau dėmesio padangoms!
ABL, 2015 m. Nr. 1