39-ą kartą „Auto Bild“ organizuotuose geriausio metų automobilio rinkimuose skaitytojų balsai lėmė šių metų debiutanto Mazda 2 modelio pergalę mažų automobilių klasėje.
Vienas kėbulas, du varikliai, trys transmisijos ir aibė aktyviojo bei pasyviojo saugumo priemonių. Visa tai galėtų būti parašyta trečios kartos Mazda 2 modelio, debiutuojančio Europoje ir jau sulaukusio pripažinimo Japonijoje – spalį Mazda Demio nominuotas 2014–2015 metų automobiliu – vizitinėje kortelėje. Naujasis Mazda 2 yra išradingai į mažesnę versiją transformuotas Mazda 3, antrasis pagal populiarumą japonų kompanijos modelis Europoje.
Pamaina pačiu laiku: sceną paliekančio modelio pardavimas Europoje per pirmuosius penkerius 2014 m. mėnesius smuktelėjo 6 proc. Pavojinga tendencija gausiai užpildytame ir vis dar gausėjančiame B segmente, ypač 24 proc. ūgtelėjusios Mazda automobilių paklausos fone! Prieš 12 metų „Mazda“ koncernas užtikrintai užvertė vieną istorijos puslapį, sulig juo užbaigdamas ne itin sėkmingą etapą ir atvertė naują, švarų popieriaus lapą.
Vienu metu pristatytas didžiausias ir mažiausias Europos rinkai skirti automobiliai. Mazda 121 modelį pakeitęs Mazda 2 drauge su didžiuoju „broliu“ Mazda 6 geriau negu bet kas įkūnijo naują gamintojo viziją: veržliai turi atrodyti net ir stovintis automobilis, o vairavimo malonumą teikti net lėtai juo manevruojant didmiesčio gatvėse. Antrasis bandymas Mazda gamintojams pavyko! Pirmoji sportiškų genų paieška mus pradžiugino įsimintinais 323 F, MX-5 ir Xedos 6 automobiliais, o štai antrojo bandymo rezultatas – vykęs beveik visų modelių dizainas padeda jiems išsiskirti iš minios ir sulaukti deramo įvertinimo rinkoje. Mazda 2 nesunku įžvelgti linijas, matytas kovą Ženevoje pristatytame koncepciniame Mazda Hazumi.
Naujoji „Mazda“ dizaino kryptis Kodo stengiasi rasti bendrą architektūrinį sprendimą visiems regionams: automobilis bus parduodamas ne tik Japonijoje, Europoje, bet ir JAV. Kaip jums skulptūriškas, daugiabriaunis skydas automobilio priekyje, padedantis neklystamai atpažinti Mazda 3 ir 6 modelius? Tai svarbiausias Kodo stiliaus elementas, tapęs ir naujojo Mazda 2 veidu. „Mazda“, tradiciškai japonų gamintojams, nelepina jėgos agregatų pasirinkimu. Penkiaduris hečbekas turi po vieną bazinį benzininį ir dyzelinį variklį. Abu iš „Skyactiv“ šeimynos, abu su keturiais cilindrais ir vienodo 1,5 l darbinio tūrio. Jais keičiami senstelėję 1,3 l MZR serijos benzininiai ir 1,6 l dyzeliniai MZ-CD šeimynos varikliai.
Naujieji benzininiai „Skyactiv-G“ motorai yra trijų galingumų: 75, 90 ir 115 AG. Turbodyzelinis „Skyactiv-D“ variklis kol kas vienintelis: jis pasiekia 105 AG ir generuoja pakankamai neblogą maksimalų sukimo momentą – 250 Nm esant 1500–2500 aps./min. Pagaliau Ford Fiesta 1.6 TDCi (95 AG, 200 Nm) ir Opel Corsa 1.3 CDTI Ecotec (95 AG, 190 Nm) sulaukė stipraus varžovo. Naujas turbodyzelinis variklis ne tik modernus, galingas ir ekonomiškas (žadamos vidutinės degalų sąnaudos – tik 3,4 l/100 km), bet dar ir ekologiškai švarus. CO2 tašra siekia tik 89 g/km. Gerus konomiškumo rezultatus demonstruoja iš trijulės yra 90 AG variklis, derinamas su penkių pavarų mechanine greičių dėže, 100 km kelio vidutiniškai sunaudoja 4,5 l degalų, o aplinkos tarša – vos 105 g/km šiltnamio efekto dujų.
„Mazda Skyactiv“ varikliai derinami su trimis pavarų dėžėmis: penkių arba šešių pavarų mechaninėmis „Skyactiv-MT“ ir šešių pakopų automatine „Skyactiv-Drive“. Su galingiausiu benzininiu ir vieninteliu dyzeliniu varikliu galimos tik mechaninės šešių pavarų dėžės, o automatinė – tik su 90 AG benzininiu motoru. Bepakopio variatoriaus CVT gamoje kol kas nėra. Naujasis Mazda 2, kaip ir jo pirmtakas, siūlomas vieninteliu sportišku penkiaduriu hečbeko kėbulu. Varantieji ratai, savaime suprantama, – priekiniai.
Sportiškas automobilio interjeras papildytas naujais sprendimais. Antai, svarbiausi prietaisų rodmenys atvaizduojami ant priekinio stiklo. „Active Driving Display“ šios klasės automobiliuose naudojamas pirmą kartą! Vairuotojas apie kliūtį „aklojoje zonoje“ taip pat yra perspėjamas. BSM sistema, jau pažįstama iš Mazda 6 modelio, yra tik viena iš naujų aktyviojo saugumo priemonių, įdiegtų mažajame Mazda automobilyje. Ji stebi erdvę mašinos šonuose ir iki 8 m atstumu už jos, o apie esančią kliūtį praneša šviesos piktogramos galinio vaizdo veidrodėliuose. BSM aktyvi ne tik važiuojant į priekį, bet ir atgal.
Naujasis Mazda 2 už pirmtaką ilgesnis 140 mm (4060 mm) ir aukštesnis 20 mm (1495 mm). Ratų bazė taip pat pailgėjo 80 mm (iki 2570 mm), todėl sėdintiems gale atsirado daugiau vietos. Pirmą kartą perkopęs 4 m ilgį Mazda 2 tepasunkėjo 15 kg. Pasak japonų kompanijos specialistų, pagrindinis nuopelnas tenka tvirto ir labai tvirto plieno rūšims, kurių naujajame automobilyje itin gausu. Laimėta ne tik kova su viršsvoriu, bet ir užtikrintas aukštas pasyvusis saugumas. Žadama, kad modelio kainodara stipriai nesikeis. Tai gera naujiena. Planuojama, kad bazinio modelio kaina bus tarp 12,5 ir 13 tūkst. eurų.
Dainius Šišlavas
ABL, 2015 m. Nr. 1