Grubusis rumunas: nesudėtingą bekelę Duster įveikia gana nesunkiai

duster1

Dacia Duster tikrai netinka šio pasaulio didmiesčių stileivoms. Tačiau jis pakeri savo tvirtumu ir itin palankia visiškai naujo automobilio kaina. O štai naudotas Duster – vis dar gana brangus.

Iki 2010 m. tik viena priežastis įtikindavo pirkėjus rinktis Dacia automobilius: tai – noras sutaupyti. Rumunų gamintojui pristačius naująjį kompaktinį SUV modelį Duster, atsirado ir daugiau priežasčių: jis šiuolaikiškas, stilingas, gali turėti keturių varančiųjų ratų sistemą ir tinka bekelei. Tačiau Dacia neatsisakė ir savo pagrindinio kozirio: bazinis modelis su 105 AG benzininiu varikliu ir priekiniais varančiaisiais ratais, pristatant jį naujų automobilių rinkoje, tekainavo 41 088 Lt / 11 900 eurų.

Gausiai sukomplektuotas, su visų ratų pavara ir 110 AG dyzeliniu varikliu naujas Duster kainuoja ne daugiau 18 tūkst. eurų. Net panašus korėjiečių gamybos kompaktinis visureigis kainuotų daug brangiau. Kaip rumunams tai pavyksta?

duster2

Aukštai esantis svorio centras ir nejautrus vairo mechanizmas teikia mažai važiavimo džiaugsmo. Iki 2013 m. atnaujinimo ESP kainavo papildomai.

Labai paprastai: jie naudoja techniką, kurią „Renault“ (būtent šiam koncernui priklauso „Dacia“ kompanija) seniausiai nurašė, šiuo atveju ji yra senesnės kartos Clio modelio. Automobiliai gaminami ten, kur darbo jėga yra pigi – Mioveni mieste Rumunijos pietuose. Gamintojas sąmoningai atsisako „Premium“ klasės automobilių prabangos, tačiau siūlo bekelei tinkamą važiuoklę, bent jau už papildomą mokestį 4×4.

Duster keturių varančiųjų ratų sistema identiška kaip ir Nissan Qashqai, tik neturi elektroninio diferencialo blokavimo ir nusileidimo nuo kalno kontrolės sistemos. Sukamu jungikliu galima pasirinkti tik priekinių arba visų varančiųjų ratų sistemą, taip pat visų varančiųjų ratų su galios paskirstymo sistema režimą. Įprasto reduktoriaus Dacia gamintojai atsisakė, todėl pirmoji pavara yra per trumpa, bet perjungimas į antrą nėra problema. Jeigu įjungiama automatinė visų varančiųjų ratų pavara, rumunas pradeda lengvai trūkčioti, todėl nepatariama to daryti slidžiame kelyje, tuo labiau kad iki 2013 m. atnaujinimo ESP buvo diegiama tik kaip papildoma įranga.

duster4

Geriausias pasirinkimas: iš Renault automobilių pasiskolintas 1,5 litro turbodyzelinis variklis. Kas 120 000 km būtina keisti dantytąjį diržą.

Rinktis variklį labai paprasta: 110 AG galios dyzelis turi pakankamą sukimo momentą ir yra taupus, o silpnesnis 90 AG dyzelinis ir benzininiai motorai tokiam masyviam automobiliui yra šiek tiek per silpni. Tačiau turėkite omenyje, kad naudotas Duster su dyzeliniu varikliu, palyginti su naujo automobilio kaina, yra gana brangus – mažiau nei už 10 tūkst. eurų vargu ar jums pasiseks rasti gerą rumunišką mašiną. Nepaisant to, šie nauji nedaug kainuojantys SUV turi didelę paklausą ir jų vertė išlieka gana stabili.

duster5

Salono apdailos medžiagos niūrios ir kuklios, bet patvarios. Trūkumas: vairas nereguliuojamas nei į priekį, nei atgal.

BANDOMASIS VAŽIAVIMAS: DUSTER 4×2 tinkamumas bekelei pasibaigia ant šlapio šlaito

BANDYTAS AUTOMOBILIS – trejų metų Dacia Duster su galingu dyzeliniu varikliu ir priekiniais varančiaisiais ratais. Jo rida 110 000 km. Vidutinio lygio standartinės įrangos
komplektas „Lauréate“ turi mechaninį kondicionierių, smulkiųjų dalelių filtrą, radiją su CD grotuvu, elektrinius langų kėliklius priekyje ir keturias saugos oro pagalves. Be to, buvęs pirmasis savininkas papildomai užsakė 16 colių lengvojo lydinio ratlankius, elektrinius langų kėliklius gale, priekabos kablį ir „Metallic“ dažus. Didelis automobilio trūkumas – papildomai nebuvo užsisakyta apsauga nuo slydimo, t.y. ESP. Su visa papildoma įranga naujas Duster kainavo 61 460 Lt / 17 800 eurų – sėkmingas pirkinys. Naudotas rumunas ne itin nuvertėjo, nes yra labai paklausus. Bandytas automobilis vis dar kainuoja apvalią sumą – 10 300 eurų.

VAŽIAVIMO ĮSPŪDIS. Tai būdinga visiems SUV: aukšta sėdėjimo padėtis, patogus įlipimas. Duster 110 AG dyzelinis variklis tinka tokiam automobiliui, jis energingai gena jį į priekį ir 100 km kelio sunaudoja 7 litrus degalų. Tačiau staigiau nuspaudus akceleratoriaus pedalą, variklio vibracija jaučiama ant vairo, o pats vairo mechanizmas dirba vangiai. Priekiniais ratais varomas Duster ne itin pritaikytas bekelei, ypač jei padangų protektoriaus gylis, kaip bandyto automobilio, yra vos du milimetrai.

MŪSŲ NUOMONĖ. Visos padangos ir priekiniai stabdžių diskai nusidėvėję. Ant automobilio kėbulo dažų paviršiaus, ypač mašiną nuplovus, matyti dryžiai, o ir dantytąjį diržą greitai reikės keisti. Tokios būklės Duster vertas ne daugiau 29 349 Lt / 8500 eurų.

TAI NERVINA

duster_nervina

Duster technologijos paprastos, bet bėdų vis dėlto pasitaiko. Itin nervina pavarų dėžės defektai. Tiek sinchronizatorių žiedai, tiek guoliai greitai nusidėvi. Šį trūkumą išduoda metalo
dalelės alyvoje, o perjungiant pavarą jaučiamas pasipriešinimas ir girdėti pašaliniai garsai. „Auto Bild“ ilgalaikiame 100 000 km teste dalyvavusio Duster automobilio pavarų dėžę
reikėjo pakeisti nuvažiavus vos 33 000 km. Jei jūsų nusižiūrėtas Duster dažnai važiavo bekele, atkreipkite dėmesį į pakabos lankstus – jie gali būti išklibę anksčiau nei derėtų. Rumunas dažnai rūdija po durelių sandarinimo gumomis, priežastis – sandarinimo gumų metalinių fiksatorių korozija. Kitos silpnos vietos: išklibę sėdynių rėmai ir netikslus degalų lygio matuoklis.

duster_nervina1

 

duster3

ABL, 2014 m. Nr. 9