Vilniuje atidaryta Geležinio vilko estakada, sutvarkyti beveik 16 kilometrų požeminių ir antžeminių inžinerinių trasų

Vilniuje šiandien atidaryta Geležinio vilko estakada. Darbų metu atnaujinti 15,8 kilometrai inžinerinių trasų, iš kurių didžioji dalis, daugiau nei 80 procentų – po žeme. Sutvarkyta A.Goštauto ir M.K.Čiurlionio gatvės atkarpa, įrengta nauja estakada, naujas dviračių takas, suremontuotos požeminės trasos. Skaičiuojama, kad kitais metais eismo intensyvumas ant naujosios estakados sudarys 16 tūkst. automobilių per parą, o kelionės trukmė šioje atkarpoje sumažės dvigubai.„Didžioji nuveiktų darbų dalis yra požeminiai, tai vienas sudėtingiausių projektų, su kuriais per pastaruosius metus susidūrė rangovai dirbantys Vilniuje. Buvo sutvarkytos požeminės trasos, kurios driekiasi daugiau nei 13 kilometrų. Sutvarkius lietaus nuotekų kanalizaciją nuo šiol šioje vietoje nebekils problemų dėl liūčių, o atnaujintus vandentiekio sistemas bus išvengta avarijų“, – sakė Vilniaus meras Artūras Zuokas.Geležinio vilko gatvės estakados statybų metu buvo ne tik sutvarkyti 1,1 km kelio dangos, įrengta nauja 0,61 km ilgio sukantiems iš Geležinio Vilko gatvės į A.Goštauto gatvę estakada su įvažiavimais bei nutiestas 0,9 km ilgio dviračių takas, bet ir atnaujinti seni požeminiai tinklai.Tiesiant požeminius tinklus buvo įrengta 2,85 km lauko elektros apšvietimo tinklų, nutiesta 7 km lauko telekomunikacijos tinklų, renovuota 1,4 km buitinės nuotekynės, įrengta apie 1 km vandentiekio tinklų, renovuota apie 0,95 km lietaus nuotekynės tinklų. Bendras požeminių tinklų ilgis siekia 13, 2 km.Vairuotojai išvažiuoti į J.Jasinskio gatvę iš Pakalnės ir Dainavos gatvių nuo šiol gali dešiniaisiais posūkiais, o panaikinus nereguliuojamą pėsčiųjų perėją per J.Jasinskio gatvę, kuri buvo įrengta šalia V.Kudirkos, Pamėnkalnio gatvių sankryžos, pėstiesiems rekomenduojama naudotis šviesoforu reguliuojama pėsčiųjų perėja per J.Jasinskio gatvę.

Bendra projekto vertė 35 mln. Lt. Estakados darbų projektas buvo finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis, investicijos siekė 20 mln. Lt, savivaldybės – 12,5 mln. Lt, valstybės biudžeto dalis – 2,4 mln. Lt. Projekto finansavimas buvo skirtas dar 2010 m. rugsėjo 17 d. Darbus atliko Latvijos ir Lietuvos įmonės – AB „Latvijas tilti“ ir UAB „Kauno keliai“.

Viešjų ryšių skyrius, el.p. vrt@vilnius.lt