- 2014 m. liepos 16-19 d.d. penkioliktosiose paeiliui „Promo events“ surengtose tarptautinėse 1000 km lenktynėse dalyvavo 43 komandos iš dvylikos valstybių – Lietuvos, Latvijos, Estijos, Belgijos, Didžiosios Britanijos, Olandijos, Vokietijos, Švedijos, Ispanijos, Jungtinių Amerikos Valstijų, Baltarusijos ir Rusijos.
- Šių komandų sudėtyse varžėsi 145 sportininkai.
- Pirmą kartą lenktynės vyko naujos konfigūracijos, nauja danga padengtoje trasoje.
- „Kauno tiltų“ bendrovės darbuotojams užbaigus Palangos aplinkkelyje esančio Vydmantų transporto mazgo, kuris rekonstruotas į dobilo lapo formos skirtingų lygių sankryžą, pertvarkos darbus, pasikeitė trasos vieno rato ilgis, kuris sutrumpėjo iki 2682 metrų. Tad 15-ųjų lenktynių dalyviams iki finišo reikėjo įveikti jau 373 ratus, kurie sudaro tą pačią 1000 km distanciją, o ne 334, kaip buvo iki šiol.
- Per visas keturias renginio dienas lenktynėse apsilankė apie 80 tūkstančių žiūrovų.
- Pirmą kartą šių lenktynių istorijoje jos finišavo anksčiau joms skirto laiko limito, nes po įvykusios avarijos, kurioje susidūrė trijų komandų automobiliai ir kurioje niekas nenukentėjo, neįmanoma buvo greitai atstatyti sugadintų trasos atitvarų, kurie tokiu atveju keltų grėsmę renginio saugumui.
- Penkioliktosios 1000 km lenktynės finišavo teisėjams iškėlus raudoną vėliavą nuo jų pradžios prabėgus 8 val. 29 min. 01,851 sek. ir lenktynių lyderiams nuvažiavus 303 ratus iš 373 privalomų.
- Įveikti 303 ratai sudaro 81,2 proc. distancijos, o šalies ilgų nuotolių lenktynių taisyklių 140 punktas skelbia, jog nuvažiavus 30 proc. distancijos sportininkai gauna įskaitą, jiems nemažinami iškovoti taškai ir nerevizuojamos jų užimtos pozicijos.
- Šios lenktynės dar kartą įrodė, jog nė vienai komandai, prieš metus iškovojusiai pergalę, 1000 km lenktynėse nepavyko apginti nugalėtojų titulo. Tai iš tiesų unikalus atvejis.
- Ant aukščiausiojo nugalėtojų pakylos laiptelio užkopę pagrindinį lenktynių prizą aukštai iškėlė lenktynių laimėtojai „Liqui Moly Racing Team Lithuania“ komandos lenktynininkai broliai Jonas ir Ignas Gelžiniai ir Edvinas Arkušauskas, vairavę „BMW E90 Edva“.
- Nugalėtojai išjungė motorą nuvažiavę 303 ratus arba 812,646 kilometro.
- Nugalėtojų ekipos lyderiui Jonui Gelžiniui tai buvo jau ketvirtoji pergalė 1000 km lenktynėse.
- Tokiu būdu vienas jauniausių šalies automobilių sporto atstovų J. Gelžinis susilygino su iki 2014 metų buvusiu nekarūnuotu 1000 km lenktynių karaliumi, laimėjusiu ketverias lenktynes Vytautu Venskūnu, kuris itin šiltai buvo pagerbtas jubiliejinių lenktynių starte.
- Lygiai tiek pat ratų – 303 įveikė ir antrieji prizininkai – „Inter RAO Lietuva“ komandos lenktynininkai Robertas Kupčikas, Rytis Garbaravičius ir Marijus Mazuchas, pilotavę BMW M3, tačiau nuo nugalėtojų atsilikę 13,823 sek.
- Tai antras mažiausias sekundžių intervalas per visą lenktynių istoriją, skyręs nugalėtojus nuo antrųjų prizininkų. Mažiausias – 10,284 sek. – deficitas skyrė 2004 metų nugalėtojus „Los Patrankos – Printera“ ir antrąją vietą užėmusią „Baltic Optical Disk“ komandas.
- Trečioji vieta atiteko „Macrofinance“ ekipai, kurios sportininkai Rimas Gerulaitis, Tomas Dapšas, Andrius Jasionauskas ir Vytenis Gulbinas su BMW M3 nuo nugalėtojų atsiliko 6 ratais.
- 2012 m. „Bod-Bauer Team“ lenktynininko Ramūno Čapkausko su eksperimentiniu „Aquila CR1 LS7“ bolidu pasiektą trasos greičio rekordą, kai jis 189-ąjį lenktynių ratą įveikė per 1 min. 17,270 sek., šiemet gerino daug kas. Tačiau rekordų lyginti nereikėtų, nes šiemet trasos vieno rato ilgis buvo gerokai trumpesnis – 2682 metrai.
- Naujos trasos greičio rekordas dabar priklauso latviui Konstantinui Calko, kuris kvalifikacinių varžybų metu su „Radical SR8“ greičiausiąjį ratą nuvažiavo per 1 min. 07,046 sek. ir tokiu būdu padovanojo savo ekipai pirmąją starto poziciją pagrindinėse lenktynėse.
- LASF specialųjį prizą už greičiausiai nuvažiuotą ratą lenktynių metu laimėjo irgi tos pačios komandos tas pats lenktynininkas K. Calko, su tuo pačiu „Radical SR8“ 219-ąjį lenktynių ratą nuvažiavęs per 1 min. 08,966 sek.
- Paradoksas, tačiau greičiausias lenktynininkas ir jo „Speed Factory Racing“ komanda, lenktynėse dalyvavusi su Ispanijos vėliava, dėl avarijos iš varžybų pasitraukusi po 244 ratų, klasifikuota tik 28 vietoje. Tai viena didžiausių bolido galios, greičio ir užimtos vietos disproporcijų šiose lenktynėse.
- Mažiausiai, tik 120,690 kilometro (45 ratus) nuvažiavo „Prie kavos Racing Team“ komanda, kurios lenktynininkai vairavo „BMW E90 M3“ automobilį.
- Ir toliau populiariausias šių maratoninių lenktynių automobilis išlieka BMW, kurių 15-osiose 1000 km lenktynėse skriejo net 19, pradedant pirmosios serijos dyzeliniais ir baigiant specialiai ilgų nuotolių lenktynėms ruoštais, tokiais galiūnais kaip „BMW M3 GTR“, „BMW M3 ar M4 Silhouette“.
- 1000 km lenktynėse dalyvavo po tris įvairių modifikacijų ir skirtingo galingumo „Volkswagen“ ir „Honda“, po du „Porsche“ ir „Ford“, po vieną „Audi“, Alfa Romeo“, „Lexus“, „Lada“, „Mitsubishi“, „Nissan“, Renault“ ir „Seat“ bei 6 įvairių modifikacijų ypač galingi ir greiti prototipai, tokie kaip „Aquila CR1“, „Radical SR8“, Radical SR5“, „Spire GTR“, „Lotus Replika“ ir kiti.
- Per visas renginio dienas iš šalia trasos esančios „Orlen“ degalinės lenktynėse dalyvaujančios komandos į automobilių bakus iš viso supylė 16942 litrus degalų.
- Didžiausią jų dalį – 14483 litrus – sudarė 98 oktano benzinas verva 98 ir dyzelinas verva D – 2165 litrus
- Daugiausia degalų – 11670 litrų – buvo sudeginta šeštadienį, pagrindinių lenktynių dieną.
- Pagal bendras didžiausias kuro sąnaudas šiemetinės 1000 km lenktynės – antrosios. Daugiausia kuro – 17413 litrų – buvo sudeginta 2008 metais, kai varžėsi 79 komandos.
- Pirmą kartą šių lenktynių istorijoje dalyvavo dvi grynai moteriškos komandos – „Kas tas Blue Sheep?“ ir „Sostena Renault GSR-Sport Team“, kurią aptarnavo ir moterys mechanikės.
- 1000 km lenktynėse svariai debiutavo „Vairuojančių moterų asociacija“, surengusi ne tik orientacinį ralį, bet ir išklausiusi įvairių naudingų seminarų, žiūrėjusi madas ir sužinojusi begalę kulinarinių paslapčių.
- Didelio populiarumo susilaukė saugaus eismo priemonių skatinimo kompleksas, kurį organizatoriai kasmet siūlo glaudžiai bendradarbiaudami su Susisiekimo ministerija bei šalies Automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos ir jai pavaldžiomis įmonėmis.
- Itin daug žiūrovų stebėjo ketvirtadienį vykusias drag‘o lenktynes, kurios buvo šios sporto šakos šalies čempionato trečiojo etapo varžybos. Net 210,86 km/val. rekordinį greitį ties 1/8 mylios (201,168 metro) finišo linija sugebėjo pasiekti „Altered Fiat Topolino“ vairavęs Giedrius Jurevičius.
- Penktą kartą 1000 km lenktynių programoje surengtos istorinių automobilių lenktynės. Pirmas šių lenktynių finišo liniją kirto svečias iš Didžiosios Britanijos Andrew Hollandas, vairavęs „Ford Winston Cup Car“
- Po dvejų metų pertraukos į 1000 km lenktynių programą sugrąžintas LNK žvaigždžių drag‘o lenktynes laimėjo Rolandas Vilkončius, aplenkęs Gintarę Gurevičiūtę ir Katažyną Nemycko.
- Neatskiriama 1000 km lenktynių dalimi tapusį komandų mechanikų 1000 metrų bėgimą laimėjo „Techninio projekto“ ekipos mechanikas Danas Vaškevičius, pranokęs du „Liqul Moly Racing Team Lithuania“ atstovus Igną Gelžinį ir Šarūną Liką.
- 1000 km lenktynių spaudos centre akredituota 120 renginį nušvietusių informacinių agentūrų, spaudos, radijo ir televizijos, interneto portalų žurnalistų. Tai dar vienas renginio rekordas, nes iki tol daugiausia žurnalistų – 117 – buvo akredituota 2013 m.
www.www.auto-bild.lt