Prieš penkerius metus startavusios mini žiedo lenktynės, kurios pernai pirmą kartą debiutavo ir 1000 km lenktynėse, šiemet ir vėl sugrįžta į Palangą. Pirmąjį birželio savaitgalį atidarę vasaros sezoną Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje, mini žiedininkai antrojo etapo lenktynes ten pat surengs birželio pabaigoje, o trečiojo etapo varžytuvėms jie susirinks jau į Palangą, kur šią lenktynių seriją po savo sparnu vėl svetingai priglaus 1000 km lenktynės.
Kasmet vis augančios tiek lenktynininkų, tiek žiūrovų skaičiumi mini žiedinės lenktynės šiemet į Palangą atvažiuoja dar galingiau, nei pernai. Jei prieš metus Palangoje prie starto linijos išsirikiavo 39 automobiliai, tai šiemet jų laukiama per 50, o po sportinių automobilių variklių dangčiais žvengs gerokai didesnė arklių kaimenė, nei pernai. Taigi, mini žiedo lenktynės, pasak vieno jų organizatoriaus Remigijaus Venio, auga ne tik kiekybės, bet ir kokybės aspektu.
Jau pats mini žiedo lenktynių pavadinimas byloja, jog nuo įprastų žiedinių jos skiriasi trumpesne distancija, kurią privalu įveikti šios serijos dalyviams. Kiekvieno etapo varžybose rengiama po dvejas lenktynes, kurių pirmosiose įveikiama 6 ratų distancija, o antrosiose – 8 ratų. Antrųjų lenktynių startinės pozicijos skirstomos pagal pirmojo važiavimo finišą, tačiau atvirkštine tvarka. Tai reiškia, jog finišavęs paskutinis antrąsias lenktynes pradeda iš pirmosios vietos, o lenktynių lyderis – iš paskutiniosios starto pozicijos. Tokiu būdu atsiranda vietos taktikos vingrybėms, įvairiems skaičiavimams ir strategavimams, kurie žiūrovą užkrečia tikru lenktynių azartu.
Dar vienas įdomus mini žiedo elementas – vadinamasis „Joker“ ratas. Tai ilgesnė papildoma distancijos atkarpa, kurią kiekvienas lenktynininkas privalo nuvažiuoti vieną kartą kiekvieno važiavimo metu. Čia ir vėl vieta pasireikšti sportininko strateginiam mastymui, kai jis pats, atsižvelgdamas į aplinkybes ir kitų dalyvių važiavimus, turi numatyti kuriame rate tai atlikti kuo mažiau įtakojant savo turimą poziciją ir rato laiką.
Mini žiedo serijos patrauklumu žiūrovai dar kartą galės įsitikinti atvykę į Palangą stebėti 1000 km lenktynių. Pati mini žiedo varžybų organizacija nesikeičia: treniruotės, kvalifikaciniai važiavimai ir dvejos lenktynės, kurioms dalyviai grupuojami į klases pagal pilotuojamo automobilio variklio darbo tūrį, pradedant nuo 1600 ir didėjant iki „Open” bei išskirtinės RWD klasių. Pastarojoje paprastai dominuoja BMW ir kiti automobiai, varomi galiniais ratais.
Nors mini žiedo lenktynių organizatoriai pradžioje orientavosi į pradedančiuosius sportininkus, tačiau dabar džiaugiasi, kad jas pamėgo ir vieni labiausiai tituluotų šalies sportininkų, tarp kurių visai sportinei visuomenei puikiai pažįstamas Dovilas Čiutelė, Ramūnas Čapkauskas ar moterų vardą lenktynėse garsinanti Indrė Senkutė.
„Regis, jau atėjo metas, kai iš mažų lenktynių išaugęs mini žiedas žodelytį „mini“ gali turėti tik pavadinime: dalyvių skaičius didesnis, nei kas nors galėjo tikėtis, didėja šios serijos lenktynėse dalyvaujančių automobilių galingumai, o emocijos kiekvienose varžybose putoja per kraštus, – sako šios serijos renginių koordinatorė Inga Juškevičiūtė. – Todėl ir atvykusieji į Palangą pasižiūrėti lenktynių tikrai neturėtų nusivilti: bus ir veiksmo, ir vaizdų, ir strategijų“.