Gegužės 25-ąją šalies ir užsienio automobilių sporto meistrai ralio „Vilnius 2013“ varžybomis, kurios kartu yra ir Lietuvos automobilių ralio šių metų čempionato trečiasis etapas, pradeda ilgai lauktą vasaros sezoną. Sportininkai varžysis dėl tradicinio prizo – Vilniaus miesto mero taurės. Ralį, padedama renginio rėmėjų, rengia seniausia šalies automobilių sporto entuziastų visuomeninė organizacija – Lietuvos automobilių klubas, įkurtas 1926 metais.
Penkiasdešimtmetį perkopęs ralis
„Vilniaus“ raliai turi senas ir gražias tradicijas. Jų ištakos siekia dar 1961 metus, kai neįprastai anksti, vasario 4 dieną 26 sportinių automobilių ekipažai leidosi į ilgą, net 1300 kilometrų kelionę pirmojo ralio „Vilnius 1961” maršrutais.
Pirmajame „Vilniaus” ralyje sėkmė lydėjo kauniečius, kurie šventė dvi pergales. „Pobedų” klasėje ralį „Vilnius 1961“ laimėjo Kauno sporto klubo „Banga” nariai Anatolijus Kurdzikauskas ir Anatolijus Riabčinskis, o „Volgų” klasėje greičiausi buvo Kauno taksi parko atstovai Povilas Štaras su Vytautu Lapėnu.
Vilniaus ralistų garbę gynę Levas Šuvalovas su Vaclovu Survila nugalėjo „Moskvičių” klasėje.
Nuo pirmųjų lenktynių prabėgo daugiau nei pusė amžiaus, tačiau šios vasaros sezono pradžią ženklinančios varžybos LASF sporto kalendoriuje ir dabar randa vietą kiekvienais metais. O prieš porą metų buvo paminėtas garbingas „Vilniaus“ ralių penkiasdešimtmetis. Ta proga prisiminti visi, „Vilniaus“ raliuose savo meistriškumu žiūrovus žavėję garsiausi šalies automobilių sporto meistrai – Arvydas ir Kastytis Girdauskai, Stasys Brundza, Eugenijus Tumalevičius, Anatolijus Potapčikas, Igoris Charitopula, tėvas ir sūnus Vidmantas ir Dovilas Čiutelės, Aurelijus Simaška, Saulius Girdauskas, Rolandas Mackevičius, Evaldas Čirba, Rokas Lipeikis, Vytautas Švedas ir daugelis kitų.
Startas – visuomet jaudinantis
„Vilniaus“ raliai itin laukiami ir mėgiami tiek pačių sportininkų, tiek kasmet ralį vis gausiau stebinčių šios sporto šakos aistruolių. Kodėl – klausimų beveik nekyla. Mat šie raliai kasmet
sutampa su naujo sezono pražia, ne tik išsiilgta po žiemos pertraukos, bet ir visuomet jaudinančia bei intriguojančia.
Raliu „Vilnius 2013“ debiutuoja, tiesa, ne lenktynių trasoje, vienas pagrindinių jo organizatorių, prieš porą mėnesių Lietuvos automobilių klubo prezidentu išrinktas žinomas sporto entuziastas Rolandas Dovidaitis, kuris su visa komanda daug padirbėjo, kad šiemetinės vasaros sezoną atidarančios lenktynės įsimintų ir ralio dalyviams, ir žiūrovams.
Tačiau bene labiausiai visus intriguoja kokius naujus veidus šiemet pamatysime tarp ralistų, kokią naują, galingesnę ir greitesnę techniką jie išvairuos prie šių varžybų starto linijos? Atsakymus į šiuos ir kitus daugeliui itin rūpimus klausimus pateikia būtent šie raliai, kuriuose sportininkai tradiciškai varžosi dėl Vilniaus miesto mero taurės.
Prie starto linijos – 52 ekipažai
Gegužės 25-ąją prie ralio „Vilnius 2013“ starto linijos išsirikiuos 52 ekipažai, padavę paraiškas dalyvauti lenktynėse iki gegužės 15 d. Tačiau sportininkų gali padaugėti, nes organizatoriai dar priima paraiškas.
Be geriausiųjų šalies automobilių ralio meistrų – Dominyko Butvilo, Vytauto Švedo, Deivydo Jociaus, Roko Kvaraciejaus, Benedikto Vanago, Ramūno Čapkausko, Dovilo Čiutelės ir kitų – „Vilniaus“ ralyje varžysis ir trys ekipažai iš Lenkijos, po vieną – iš Suomijos, Rusijos ir Baltarusijos.
Ralio automobilių parke dominuoja greiti ir galingi, įvairių modifikacijų „Mitsubishi Lancer Evo“, kurių net 16. Perpus mažiau sportininkų – 8 ekipažai – išvairuos irgi įvairių modifikacijų „Subaru Impreza“ automobilius. 7 pasirinko BMW, po 5 – „Honda“, „Opel“ ir „Renault“, 3 – „Volkswagen Golf“, po vieną ekipažą – „Ford“, „Peugeot“ ir Lada.
Per dieną – 300 kilometrų
Ralis ,,Vilnius 2013“ vyks tik vieną dieną, gegužės 25-ąją, per kurią sportininkams teks įveikti 302,75 kilometro maršrutą, iš kurių 117,15 kilometro – greičio ruožai. Ralio išvakarėse sportininkams bus suteikta galimybė susipažinti su trasa.
Ralyje – devyni greičio ruožai. Tris pirmuosius iš jų sportininkai važiuos po du kartus, o likusius tris, pabuvoję Molėtų sporto centre įrengtoje serviso zonoje, – po vieną.
Varžybos Videniškių 1- KIA greičio ruože prasidės lygiai 8 val. ryto. Būtent pirmieji trys greičio ruožai bus važiuojami po du kartus. Tokiu būdu padariusiems klaidą lenktynininkams sudaroma galimybė ištaisyti ją važiuojant antrą kartą, o žiūrovams nereikės iš vieno greičio ruožo galvotrūkčiais lėkti į kitą. Užėmę patogias pozicijas jie galės ilgiau gėrėtis ralio batalijomis.
Pateikiame pirmojo automobilio starto laikus atskiruose greičio ruožuose ir jų ilgius:
GR1 Videniškiai 1 – KIA 08.00 val. 8,35 km
GR 2 Tolučiai 1 – Compensa 08.25 val. 12,75 km
GR 3 Pusnė 1 – Fauga 08.45 val. 18,90 km
GR 4 Videniškiai 2 – Paradis 11.20 val. 8,35 km
GR 5 Tolučiai 2 – Eglės sanatorija 11.45 val. 12,75 km
GR 6 Pusnė 2 – Linava 12.05 val. 18,90 km
GR 7 Suginčiai – Zoom Book 13.45 val. 11,40 km.
GR 8 Andraikėnai – West Express 14.05 val. 9,40 km.
GR 9 Kryliai – Grifs AG 14.20 val. 16,35 km.
Baigę kovas greičio ruožuose ralio ,,Vilnius 2013“ dalyviai 16.45 val. finišuos Vilniuje, aikštėje šalia miesto savivaldybės (Konstitucijos pr. 3). Planuojama 17.45 val. ralio nugalėtojams įteikti pagrindinį lenktynių trofėjų – Vilniaus mero Artūro Zuoko taurę.
Beje, savo taures įsteigė ir visų trijų rajonų – Utenos, Ukmergės ir Molėtų, kurių teritorijomis driekiasi ralio „Vilnius 2013“ greičio ruožai, rajonų merai Alvydas Katinas, Vydas Paknys ir Stasys Žvinys. Jos bus įteiktos geriausių rezultatų šiuose rajonuose pasiekusiems ekipažams.
Ralio finišo metu bus pagerbti ir antrieji bei tretieji bendrosios įskaitos laimėtojai. Jei leis oro sąlygos, organizatoriai lauke apdovanos lenktynininkus ir komandas, užėmusias prizines vietas, o žiūrovams padovanos nuotaikingą koncertą.
Saugumas – pirmaeilis uždavinys
Vienas didžiausių ralio rengėjų, teisėjų bei jo saugos tarnybų rūpestis – varžybų, o kartu ir jose dalyvaujančių sportininkų bei lenktynes stebinčių žiūrovų saugumas.
Rinkdamiesi patogesnes vietas varžybų stebėjimui, atminkite, kad trasa uždaroma likus valandai iki pirmojo automobilio starto, tad į tas vietas būtina atvykti anksčiau. Atvykę apsižvalgykite ir numatykite vietą, į kurią būtų galima greitai ir saugiai pasitraukti. Nesirinkite vietų, esančių žemiau važiuojamosios kelio dalies ir jokių būdu nevaikščiokite trasa, kol saugos tarnybos vėl jos neatidarys bendram eismui.
Ralio rengėjai prašo atvykusius stebėti varžybų su vaikais jiems rodyti išskirtinį dėmesį, o šalia varžybų trasos gyvenančių žmonių – lenktynių dieną atidžiau prižiūrėti naminius gyvulius, kad jie nenutrūktų ir neatsidurtų trasoje.
Ralio rengėjas – Lietuvos automobilių klubas – kviesdamas sportininkus ir žiūrovus į ralio trasas, linki visiems jo dalyviams greitų sekundžių ir saugių kilometrų, o žiūrovams – daug malonių akimirkų. Tačiau kartu ir primena, jog automobilių sportas – ne tik žavus, užkrečiantis reginys, bet ir pavojingas. Todėl linkėdami gražaus ir turiningo ralio, dar kartą prašo būti atidiems, besąlygiškai paklusti teisėjų ir greičio ruožus saugančių pareigūnų reikalavimams.