Mūsų žurnale jau rašėme apie trečios kartos Škoda Octavia, kuris iš kitų rinkos naujokų išsiskiria keletu paprastų, tačiau originalių sprendimų. Dabar mums suteikta proga iš arčiau susipažinti su čekų naujiena.
Palyginti su pirmtaku, naujasis Octavia А7 išsiskiria kur kas griežtesnėmis formomis. Dabar jo išvaizda atspindi naują kompanijos dizaino filosofiją ir šiek tiek primena neseniai rinkoje debiutavusį Rapid modelį. Tačiau įsižiūrėjus atidžiau, šie du modeliai smarkiai skiriasi: jie turi skirtingų formų priekinius ir rūko žibintus, galines šviesas, buferius, o labiausiai skiriasi užpakalinės durelės.
Kaip ir septintos kartos VW Golf, naujasis Octavia sukurtas modulinės Volkswagen MQB platformos pagrindu. Bet neapsigaukite: Octavia nėra Golf su kitu kėbulu, kaip daug kas mano. Jei senesnis Octavia А5 ir Golf V turėjo vienodą ratų bazę, tai naujojo Octavia atstumas tarp ašių ne tik 108 mm didesnis nei pirmtako, bet ir 49 mm ilgesnis nei Golf VII.
Kurdami naujus automobilius inžinieriai nuolat stengiasi sumažinti jų svorį, nes atsikratyti kilogramai tiesiogiai virsta sutaupytų degalų gramais. Ne išimtis naujasis ir Octavia – palyginti su pirmtaku, jo svorį pavyko sumažinti net 102 kg! Paklausite – kaip? Čekai atsako: panaudoję kokybišką ir itin tvirtą plieną, kėbulo svorį sumažinome 30 kg, be to, vidutiniškai 40 kg palengvėjo varikliai, 6 kg sumažėjo elektros komponentų svoris, o dėl važiuoklėje naudojamų aliumininių elementų ši „numetė“ dar 26 kg… Štai ir rezultatas.
Beje, naujasis Octavia turi visiškai naują „McPherson“ priekinę pakabą, o galinės pakabos konstrukcija priklauso nuo automobilio komplektacijos! Galingesnėms versijoms siūloma nepriklausoma daugiasvirtė pakaba, o silnesniems variantams – pusiau priklausoma pakaba su sukama sija.
Mes išbandėme abi versijas. Automobiliai su nepriklausoma galine pakaba puikiai išlaiko stabilumą įveikiant posūkius dideliu greičiu, neleidžia kėbului įsisiūbuoti (o kėbulas nė kiek neįsisiūbuoja, nė neįsisiūbuoja). O štai pusiau priklausoma pakaba geriau sugeria smulkius kelio nelygumus ir yra ne tokia standi važiuojant nedideliu greičiu, be to, jos remontas paprastesnis ir pigesnis. Tad abu variantai turi ir savų privalumų, ir savų trūkumų.