Naujasis RAV4

Prieš 18 metų „Toyota“ pristatė pirmąjį RAV4 modelį. Žinovai teigia, kad būtent šis automobilis yra kompaktinių SUV segmento pradininkas.

Žinoma, galima būtų ilgai ginčytis, ar RAV4 automobiliui išties priklauso kompaktinių SUV pirmtako titulas, tačiau tai, kad dauguma kitų gamintojų dar ilgai laukė, kol pristatė savo šios klasės modelius – yra faktas. Nuo gamybos pradžios parduota 4,5 mln. Toyota RAV4 automobilių visame pasaulyje. Puikus rezultatas, tačiau nuo to laiko labai daug kas pasikeitė šioje klasėje. Dabar visi garsūs automobilių gamintojai savo modelių gamoje turi ne po vieną SUV klasės atstovą.

Kas nulėmė tokią RAV4 sėkmę? Gal „parketinių“ visureigių mada? Iš dalies taip, bet pirmiausia RAV automobiliui teko įrodyti savo visapusiškumą ir patikimumą. Pastarąją savybę beveik garantavo tai, kad modelis buvo sukonstruotas nesuvažinėjamo Corolla (E100 ir E110) pagrindu. Norint įsitikinti, kokia tai buvo gera ir patikima konstrukcija, tereikia pasižiūrėti į senesnių naudotų automobilių kainas. Jos nėra mažos.

Geras tradicijas reikėtų puoselėti. Ketvirtos kartos RAV4 SUV automobilio pasaulinio debiuto vieta – Los Andželo automobilių paroda, vykusi 2012-ųjų pabaigoje. Kitaip nei iki šiol, Amerikos rinkai skirtas modelis yra toks pat kaip ir skirtas Europai. Naujasis automobilis net 20,5 cm ilgesnis nei dabartinis SUV ir turi 10 cm didesnį atstumą tarp ašių. Galima sakyti, kad tai nauja klasė! Toks nemenkas kėbulo padidėjimas labiausiai bus juntamas sėdintiems gale: daugiau vietos keliams, patogesnė galinė sėdynė, be to, padidėjo ir bagažinės talpa (nuo 410 iki 547 l). Bagažinės dangtis atsidaro į viršų, vadinasi, atsarginio rato ant jo nematysime.

Nuo 2013 metų kovo – būtent ši data yra prekybos šiuo modeliu pradžia – bus siūloma tik viena variklio versija su priekiniais varančiaisiais ratais ir 125 AG dyzeliniu varikliu. Kitios variklių versijos (150 AG benzininis ir dyzelinis) bus komplektuojamos ir su 4×4 pavara. Visų varančiųjų ratų sistema bus valdoma elektronikos, kuri, esant reikalui, privers dirbti ir galinius ratus. Kaip ir galima tikėtis, naujajame modelyje gausu įvairiausių elektroninių pagalbininkų: įkalnės ir nuokalnės įveikimo sistemos, eismo juostos palaikymo sistema, aklosios zonos jutikliai ir dar gausybė kitų.

ABL inf.