Yeti gyvas…

…bet labai ištroškęs. Škoda SUV nenustebino mūsų jokiu rimtu gedimu, bet pritrenkė didelėmis degalų sąnaudomis.

Apie Yeti (sniego žmogų) sukurta daug įvairių ir keistų legendų. Ar tai kažkoks padaras iš pasakos? Sniego žmogus? O gal tai iki šiol nežinomos veislės lokys? Šiuo klausimu negalime tikėti net garsiu Himalajų alpinistu ir keliautoju Reinholdu Messneriu, kuris teigia, kad per vieną savo ekspedicijų buvo sutikęs sniego žmogų. Išties, išretėjusiame kalnų ore galima pamatyti ir ne tokių keistų dalykų… Taigi mes geriau remsimės tikrais faktais. Vienintelis iki šiol žinomas Yeti – tai iš skardos ir įvairių mazgų su alyva pagamintas kompaktinis SUV iš Čekijos. Jis priklauso Škoda automobilių šeimai, o pirmą kartą Europoje pastebėtas 2009 metais. Dabar jų visame pasaulyje važinėja 200 tūkstančių.

2010 m. balandžio 20 d. prie „Auto Bild“ ilgalaikio maratono automobilių komandos prisijungė vienas kampuotas sniego žmogus. Vietoj kailio jis turėjo melsvą metalizuotos spalvos apdarą ir keturias varančiąsias „letenas“, sukimo momento paskirstymas procentais nuo 96:4 iki 10:90 (priekis/galas) – štai kodėl jis taip tvirtai laikėsi ant slidaus kelio. Be to, kitaip nei sniego žmogus, jis visiškai nebuvo bailus.

Ir nieko stebėtino. Šios benzininės „turboširdies“, paslėptos už grotelių su simpatiškomis didelėmis akimis, pasiekimai verti pasididžiavimo. Tiesa, kai kuriems šį čekų SUV bandžiusiems mūsų kolegoms nepatiko, kad šaltuoju metų laiku užvedamas 160 „arklių“ benzininis variklis dunda kaip dyzelinis. Nepaisant to, testo dienoraštis buvo pilnas komplimentų. „Šis turbovariklis turi savo nasrus! Galią paskirsto tolygiai visame apsukų diapazone“, – toks įrašas pasirodė jau po pirmos ilgesnės kelionės. Giriami buvo ir efektyvūs stabdžiai, ir tiesioginė vairo sistema. Šių žodžių autorius tikrai nepersistengė, nes kasdien važinėja BMW M3 automobiliu ir dažnai dalyvauja lenktynėse.

Energingas variklis – ne vienintelė staigmena, kurią mums pateikė Yeti. Dauguma SUV automobilių panašūs, o štai čekų modelis iš minios aiškiai išsiskiria savitu „dėžutės“ dizainu. Jaunas šeimas jis vilioja vykusiu dinamikos ir funkcionalumo deriniu. Testo dienoraštis tai patvirtina: „Labai vikrus ir visapusiškas automobilis, kuris turi savyje ir mažo išdykėlio savybių“.

Kaip ir dera išdykėliui, Yeti kartais persistengia. Pavyzdžiui, kai kalbama apie važiuoklės ir 17 colių, 50 profilio padangų suderinamumą – šis „duetas“ buvo gana prastas, nes kiekvieną didesnę duobę negailestingai pajusdavo visi sėdintys automobilyje. Padėtis pagerėjo tik vasarines padangas pakeitus į 215/60 R16 dydžio žiemines ir praėjus šiek tiek laiko: antroje testo dalyje amortizatoriai pagaliau prisiminė, kad pagrindinė jų užduotis slopinti kelio nelygumus, o ne… tikrinti keleivių dantų plombų tvirtumą.