Legalus narkotikas

Aiškinomės, ar po ilgos pertraukos „Toyota“ modelių gamą papildęs sportiškas Toyota GT86 tinka ir Lietuvos keliams.

Pavasarį bandant šį automobilį vingiuotuose ir puikios kokybės Katalonijos kalnų keliuose bei uždaroje lenktynių trasoje, apėmė dvejopas jausmas. Iš vienos pusės tai puiki sportiška mašina, tokia, kokios seniai nebuvo „Toyota“ modelių gamoje. Itin žemai vos 40 mm nuo žemės įmontuota vairuotojo sėdynė, nors ir ne itin patogi įsėsti ir išlipti, tačiau garantuoja puikų automobilio pajautimą „penktuoju“ tašku. Kita vertus variklis ne toks jau ir „karštas“ – palyginti nedidelis atmosferinio opozicinio variklio 200 AG ir 205 Nm pajėgumas bei saikingas įsibėgėjimas iki 100 km/h – per 7,6 sekundės. Tačiau Toyota GT86 svorio centras itin žemas, svoris paskirstomas santykiu 53:47, jo vairo sistema ir važiuoklė puikiai suderinta, jis nedaug sveria ir yra su galiniais varančiaisiais ratais. Ar šis klasikinės komponuotės sportinės mašinos receptas vykęs? Be jokios abejonės!

Svarbiausia – valdymas

Įsėdus į vos 1285 mm aukščio automobilį apima savotiškas jausmas. Iš vienos pusės, tai gana primityvus informacinis kompiuteris, vidutiniškos kokybės salono apdaila, jokios papildomos įrangos ant vairo, prieš persirikiuojant spustelėjus posūkių svirtelę šviesa sumirksi tik kartą, o ne tris. Iš kitos pusės – o kam tai rūpi? Svarbu tai, kad čia sumontuotas mažas ir patogus vairas, tiesiog idealiai po ranka esanti pavarų svirtis, turinti itin mažą eigą, puikiai kūną prilaikančios sėdynės ir lyg sportiniame motocikle prieš akis esanti analoginė tachometro skalė su skaitmeniniu spidometru.

Analogijas su sportiniu motociklu galima pratęsti ir pradėjus važiuoti. Opozicinis 2.0 variklis iki 4000 aps./min. tiesiog „miega“, bet vėliau atgyja visu gražumu. Iki šių sūkių išmetimo sistema taip pat skamba „civilizuotai“ ir atitinka griežtas Europos Sąjungos triukšmo normas. Tačiau pasiekus 4000 aps./min. žymą išmetimo sistema, kurios garsas specialiu kanalu atkeliauja iki salono, perskrodžia ausis žema ir sielą glostančia „melodija“. Jei apsukos bus nuo 5000 iki maksimalių 7400 aps./min. (nuo 7000 aps./min. apie būtinybę jungti aukštesnę pavarą ima signalizuoti mirksinti lemputė), neišdildomi įspūdžiai vingiuotoje trasoje garantuoti. Tiesiog „mirtinas“ sukibimas su keliu, visiška automobilio kontrolė ir labai aiškiai juntama slydimo pradžia – šią harmoniją gali apkartinti nebent nelygi kelio danga. Tad visiškai atjungti stabilumo ir ratų praslydimo sistemas (tam skirtus jungiklius reikia palaikyti nuspaustais ilgiau kaip 3 sekundes) verčiau tik uždaroje trasoje. Ant šio automobilio galima „užsėsti“ taip pat greitai, kaip įjunkti į narkotikus. Nors praėjus šiek tiek laiko aktyvus važiavimo stilius ima varginti, vis dėlto norisi vis daugiau ir daugiau, o pamiršti patirto „kaifo“ nepavyks niekada.