Konkursas skatina pasitempti ne tik vairuotojus

Lietuvos žurnalistų autoklubo rengiamas tradicinis konkursas „Geriausias Lietuvos vairuotojas“ – jau finišo tiesiojoje. Šeštadienį, rugsėjo 29-ąją, Vilniuje, „Mototoja“ automobilių centre bus surengtos paskutiniojo etapo varžybos, o sekmadienį ten pat vyks ir renginio finalas, kuriame paaiškės konkurso nugalėtojas bei prizininkai. „Geriausiam Lietuvos vairuotojui“ be kitų dovanų bus įteiktas ir pagrindinis prizas – Susisiekimo ministro taurė. Kodėl Susisiekimo ministerija palaiko bei skatina geriausiojo vairuotojo rinkimus ir kuo Lietuvai svarbus šis konkursas? – tokį klausimą jo spaudos centras pateikė Susisiekimo ministrui Eligijui MASIULIUI.

„Susisiekimo ministerijos dėmesio centre ne tik valstybiniai keliai, bet ir saugaus eismo problemos. Mūsų tikslas pasiekti, kad kuo daugiau eismo dalyvių laikytųsi kelių eismo taisyklių, saugotų savo ir kitų žmonių gyvybes kelyje. Manau, jog „Geriausiojo Lietuvos vairuotojo“ konkursas ir yra ta puiki švietėjiška akcija, skatinanti žmonių sąmoningumą ir turinti tiesioginės įtakos gerinant eismo saugumą“, – teigia susisiekimo ministras, besidžiaugiantis, kad pastaraisiais metais Lietuvos keliuose bendromis pastangomis pavyko sumažinti  avaringumą.

Žuvusiųjų keliuose skaičius Lietuvoje pradėjo mažėti nuo 2005 m. Pernai žuvo 297 žmonės – dvigubai mažiau nei prieš kelis metus. Mažėja pačių avarijų skaičius, mažėja ir jose sužeidžiamų žmonių.
E.Masiulis teigia, jog žuvusiųjų keliuose būtų dar mažiau, jei eismo saugumui daugiau dėmesio skirtų savivaldybės.
„Šiemet ir vėl stebime tendenciją, jog valstybinės reikšmės keliuose žuvusiųjų mažėja, o miestų ir rajonų gatvėse ar keliukuose, kuriuos prižiūri pačios savivaldybės, – daugėja. Vietos valdžia skundžiasi lėšų stygiumi, tačiau kartais tam reikia labai mažai. Pavyzdžiui, Vilniuje ilgą laiką greičio matuokliai tiesiog neveikė“, – priminė susisiekimo ministras.
Lietuva yra išsikėlusi tikslą patekti į valstybių, kurių keliuose žūsta mažiausiai žmonių, pirmąjį dešimtuką. Per kelis metus iš paskutinės vietos tarp visų Europos Sąjungos šalių mes palypėjome keliomis pozicijomis aukštyn aplenkdami savo kaimynus.
Didžiulį dėmesį eismo saugumui valstybė skiria remontuodama kelius. Kasmet tvarkant avaringus ruožus, sankryžas išleidžiama po keliasdešimt milijonų litų. Dėl to mažėja avaringų ruožų arba vadinamųjų „juodųjų dėmių“, mažėja jose ir avarijų.
„Vairuotojai neretai pyksta, kad vasarą itin daug remontuojamų kelių. Tačiau remontai vyksta dėl jų, o kartu ir visų mūsų pačių saugumo. Geriname kelių dangos kokybę, pertvarkome avaringus ruožus. Keliuose vis daugiau paprastų sankryžų rekonstruojamos į saugesnes žiedines“, – sako susisiekimo ministras.
„Tačiau net ir nemenkos investijos į kelius negelbės, jei neskirsime nuolatinio dėmesio visuomenės švietimui, gerų vairuotojų rengimui ir jų kvalifikacijos kėlimui. Todėl labai džiaugiuosi, jog „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkursai tapo gražia tradicija, skatinančia prie vairo sėdinčius žmones pasitempti, prisiminti kelių eismo taisykles, nuolat tobulinti savo įgūdžius“, – teigia E. Masiulis, linkėdamas visiems šio renginio dalyviams sėkmės ne tik konkurso metu, bet ir kasdieną važinėjant šalies keliais.
„Norėčiau, kad keliuose atsirastų vis daugiau eismo dalyvių, rodančių gerą pavyzdį kitiems. Tegu į kelius savo transporto priemones išvairuoja tik labai geri vairuotojai, nekeliantys grėsmės nei sau, nei aplinkiniams. Konkursuose keldami savo kvalifikaciją ir pavyzdingai elgdamiesi keliuose apsaugosime savo pačių ir kitų žmonių gyvybes“, – įsitikinęs ministras E. Masiulis.