Šeštadienį Kaune, „Autotojos“ automobilių centre, startavo „Geriausiojo vairuotojo 2012“ konkursas, kurį surengė Lietuvos žurnalistų autoklubas.
Jo prezidentui Valdui Valiukevičiui pasveikinus pirmojo etapo nugalėtojus ir prizininkus, jau iškovojusius kelialapį į rugsėjo 30 d. Vilniuje vyksiantį renginio finalą, pernykštis konkurso laimėtojas, Kauno vairavimo mokyklos „Apoapsis“ vadybininkas Mindaugas Bielikas pareiškė sudedąs ginklus ir finale nebesivaržysiąs.
Ne dėlto, kad jis būtų neperžengęs išganingojo finalistų barjero. Mindaugą lydėjo sėkmė ir šiemet, suteikusi galimybę ginti nugalėtojo titulą, tačiau dėl objektyvių priežasčių pernykštis konkurso laimėtojas tolimesnėje kovoje dėl karūnos palinkėjo sėkmės kitiems.
Taigi, paskutinį rugsėjo sekmadienį sveikinsime naują konkurso laimėtoją.
Skirtingai nei anksčiau, šiemet besivaržančių dėl teisės vadintis geriausiuoju Lietuvos vairuotoju laukė ne dvi, o trys rungtys.
Pirmiausia beveik 40 pretendentų, susirinkusių į konkurso pirmojo etapo varžybas, turėjo laikyti teorinės dalies egzaminą, kuris aprėpė ne tik kelių eismo taisykles ir painiausius jų punktus, bet ir automobilių istoriją, sportą ir kitus platesnio akiračio reikalaujančius dalykus.
Egzaminuotojai pasidžiaugė, jog konkurso dalyviai ateina geriau pasiruošę. Gana neblogą nuovoką jie demonstravo gvildendami sudėtingas situacijas, o klydo smulkmenose.
Mažiausia, tik penkias klaidas, kurių kiekviena vėliau virto 3 baudos sekundėmis, padarė jau trečius metus paeiliui konkurse dalyvaujantis Kauno klinikų sveikatos ekologas Paulius Vasilavičius. Viena klaida daugiau – Andrius Sinkevičius ir Virginijus Kaušakys, o septynias – Aivaras Kupčinskas.
Lyderių pozicijos būtų buvusios dar solidesnės, jei ne labai klastingas klausimas apie padangų ženklinimo indeksus, kurių visų penkių punktų neišvardijo nė vienas pretendentas.
Tačiau neišvengta ir regreso apraiškų. Jei pernai geriausiu teorinės dalies žinovu pripažintas Vidmantas Kupčinskas iš 30-ties atsakymų padarė tik keturias klaidas, tai šiemet – dvigubai daugiau. Tačiau tai anaiptol ne „rekordas“ – daugiausia klaidingų atsakymų buvo net 16.
Tad jau po teorinės dalies vertinimo komisija gerokai apmažino pretendentų gretas, toliau leidusi varžytis tik 16 geriausiai pasirodžiusiųjų „Toyota“ rungtyje.
Visi jie specialios konfigūracijos trasą, kurią parengė sportinio vairavimo instruktorius Andrejus Savčenka, privalėjo įveikti prie naujojo „Toyota Yaris Hybrid“, varomo dviem – įprastu benzininiu ir elektros vaikliais – vairo.
Geriausiojo vairuotojo konkurso pirmojo etapo varžybose Kaune dalyvavo keli tikri slalomo meistrai, nuolat besivaržantys mėgėjų čempionatuose ir kitose varžybose.
Vienas jų – Vytas Bilinskas, net ir kliudęs vieną kūgelį ir už tai nubaustas 5 sek. bauda, buvo greičiausias trasoje, užfiksavęs 2 min. 07,4 sek. laiką. Tik 1,2 sek. rungties nugalėtojui pralaimėjo P. Vasilavičius, o trečią vietą užėmęs Andrius Sinkevičius užtruko 2 min. 09,8 sek.
Paskutinė konkursinė „Goodyear“ rungtis suteikė progą dalyviams geriau įsigilinti į padangų rūšis bei jų paskirties subtilybes. „Šias padangas testavo nepriklausoma „Test Wordl“ kompanija Suomijoje ir lygino jas su geriausiomis žieminėmis dygliuotomis padangomis.
O geriausiu padangų specialistu tapo pirmavęs ir slalome V. Bilinskas. Dvi laimėtos rungtys jam pelnytai leido džiaugtis pirmojo etapo nugalėtojo laurais bei kelialapiu į renginio finalą.
Be nugalėtojo teisę varžytis konkurso finale taip pat iškovojo P. Vasilavičius, M. Bielikas, A. Sinkevičius, Virginijus Bakanas ir geriausiai iš dailiosios lyties atstovių pasirodžiusi Solveiga Bubnelienė, kuri bendrojoje įskaitoje užėmė dešimtą vietą.
Kadangi trečiosios vietos Kauno ture laimėtojas M. Bielikas konkurso finale varžytis negalės, jį pakeis šeštąją vietą užėmęs Rolandas Almantas Skobėjus.
Konkurso„Geriausias Lietuvos vairuotojas“ antrojo etapo varžytuvės ateinantį šeštadienį, rugsėjo 22-ąją, vyks Klaipėdoje.