Žymėdama „Alpine Berlinette“ penkiasdešimties metų jubiliejų, „Renault“ sukūrė greitą ir sportišką koncepcinį „Renault Alpine A110-50“ automobilį.
Kas slypi po šiuo vardu? Kartais paveldėtas vardas gali būti didžiulis lobis – būtent taip yra su „Alpine“. Jo DNR slypi „Renault“ sportinė aistra ir techninis tobulumas.
„Renault Alpine A110-50“ koncepcinis automobilis moderniai atskleidžia pačias ryškiausias originaliojo „A110“ dizaino savybes.
Anglies pluošto kebulas yra neįprasto mėlyno atspalvio, kuris atgaivina ir iš naujo pateikia žymųjį „Alpine Blue“.
„Renault Sport Technologies“ daliniui rengiant „Renault Alpine A110-50“ koncepcinį modelį, įkvėpimo buvo ieškoma automobilių sporto pasaulyje. Kuriant automobilį, buvo remiamasi patirtimi, gauta gaminant tokią pat platformą turintį lenktyninį „Mégane Trophy“.
„Šio automobilio gamyba buvo nepakartojamas nuotykis. Siekėme pagaminti šių laikų „Berlinette“ atitikmenį, kuris įkūnytų „Renault“ aistrą automobilių sportui. Viso kūrybinio proceso metu buvome vedami savo širdies ir emocijų,” – sakė „Renault“ koncepcinių ir parodos automobilių skyriaus direktorius Axelis Breunas.
TURINYS
PIRMAS SKYRIUS
„Alpine DéZir“ – „Renault Alpine A110-50“ kūrimas ……………….…………..3
ANTRAS SKYRIUS
„Renault Alpine A110-50“ – važiuoklė ir pakaba …………….……………..4
TREČIAS SKYRIUS
„Renault Alpine A110-50“ – variklis ir pavarų dėžė ………….………………..6
KETVIRTAS SKYRIUS
„Renault Alpine A110-50“ – „Berlinette“ palikimas ……………….…………..9
PENKTAS SKYRIUS
„Berlinette“ – žvilgsnis į šlovingą praeitį autosporte ………………………….10
PIRMAS SKYRIUS: „Renault Alpine A110-50“ koncepcinio modelio kūrimas
Nauja nemirštančio dizaino interpretacija
Minėdami 50-ajį legendinio „Berlinette“ jubiliejų, dizaineris Yannas Jarsalle‘is ir koncepcinių bei parodų automobilių skyriaus direktorius Axelis Breunas sukūrė naują originalaus dizaino interpretaciją. Tai iš esmės yra „DEZIR“ modeliu pradėtos naujos „Renault“ dizaino krypties, kurios kūrėjas yra Laurensas van den Ackeris, tęsinys. Be to, šios naujos dizaino tendencijos bus įgyvendintos kompanijos ateities modeliuose. Naujas, su ryškiu deimanto ženklu priekyje suderintas eksterjeras buvo pritaikytas šiam ypač žemam ir plačiam automobiliui. „Renault Alpine A110-50“ yra šiandienos automobilis, įkūnijantis „Renault“ atsidavimą automobilių sportui.
„Kiekvienam iš komandos narių dirbti su „Alpine“ koncepcinio automobilio projektu buvo tikras svajonės išsipildymas. Mes siekėmė parengti šį automobilį šiuolaikiniam pasauliui neužmiršdami ir jo pirmtako palikimo,“ – sakė „Renault“ korporacijos dizaino vyriausiasis viceprezidentas Laurensas van den Ackeris.
„Renault Alpine A110-50“ koncepcinis modelis iš naujo pateikia pačias charakteringiausias originaliojo „A110” dizaino savybes:
apvalios elegantiško ir aerodinamiško kebulo formos su žibintais, kuriais oro srautas praeina be jokio didesnio pasipriešinimo;
nostalgiją keliantys, bet modernūs, pusiau apvalūs papildomi žibintai naudoja geltoną LED apšvietimą;
charakteringas 3D galinis langas, pro kurį matosi prieš galinę ašį montuojamas variklis;
oro įsiurbimo angos abiejose pusėse primena elementus ant senojo „Berlinette“ ratų arkų. Dešinėje atidaromas pavarų dėžės aušinimas, o kairėje – variklio skyrius.
„Faster” pagamintas anglies pluošto kebulas yra nudažytas nauju mėlynu atspalviu, kuris iš naujo perteikia žymiąją „Alpine” mėlyną spalvą. Automobilio išdėstymas yra vertas paties geriausio GT automobilio – bagažinė įrengta priekyje, o variklio skyriaus dangtis yra beveik pačiame gale. Durys yra sukurtos taip, kad atsidarytų kaip žirklės.
„Kaip ir „Berlinette”, automobilis yra labai lenktų formų ir išreiškia tris svarbiausius mūsų naujosios dizaino krypties raktažodžius – paprastumą, jausmingumą ir draugiškumą,” – sako Axelis Breunas.
Lenktynėms pritaikyta vairuotojo vieta
Įsitaisius vairuotojo vietoje žvilgsnį iš karto patraukia anglies pluošto slenksčiai.
Šiame dviviečiame automobilyje dominuoja juoda spalva, o visos detalės primena apie puikią kokybę ir sportiškumą:
vairuotojo vieta yra pažymėta „Renault Alpine A110-50” ženklu, turi itin tvirtus „Sabelt” saugos diržus bei kitokius, ypatingus mėlynos atspalvius;
valdymo skydelis yra visiškai neperkrautas. „Renault Design“ sukurtas vairas turi spalvotą ekraną ir naudoja toką pat technologiją, kaip ir „Formula Renault 3.5“ vienvietis, kad suteiktų visą vairuotojui reikalingą informaciją;
lenktynininkui skirta įranga yra sukurta „Sabelt”, o šalmas pagamintas „Ruby”.
ANTRAS SKYRIUS: „Renault Alpine A110-50“ koncepcinis modelis – važiuoklė ir pakaba
Tikras prototipas
Pagamintas su ypač patyrusių darbuojų iš „Renault Sport Technologies“ pagalba, „Renault Alpine A 110-50“ yra tiesiog įkvėptas automobilių sporto. Jis remiasi patirtimi, gauta gaminant tą pačią techninę platformą naudojantį lenktyninį „Mégane Trophy“. „WORLD SERIES by RENAULT“ vairuotojų pripažinta ypač lengva (tubular tipo) važiuoklė iš „Renault Alpine A110-50“ buvo sutvirtinta, joje įdiegta dar keletas atnaujinimų. Siekiant vairuotoją apsivertimų metu apsaugantį „narvą“ ir sutvirtinimus variklio erdvėje pritaikyti prie mažesnio automobilio svorio, jie buvo modifikuoti (pažeminti) „Tork Engineering“ dirbtuvėse. Dizaino darbai buvo vykdomi „Renault Design“, „Koller“ ir „Etud Integral“, o galutinius surinkimo darbus atliko „Protostyle“.
Svorio pasiskirstymas automobilyje yra praktiškai idealus – priekinei ašiai tenka 47,8 proc. viso svorio.
Siekiant pagreitinti automobilio aptarnavimą buvo įrengti pneumatiniai kėlikliai. Jie buvo pagaminti pagal sistemas, naudojamas ištvermės lenktynėse ir leis pakeisti ratus ypatingai greitai.
Išskirtinis automobilis, suderinantis eleganciją ir puikias aerodinamines savybes
„Renault Alpine A110-50“ koncepcinio automobilio sportiškumas daugiausiai yra nulemtas apačioje montuojamų aerodinamikos elementų. Priekiniame bamperyje paslėptas sparnas neleidžia dideliam oro kiekiui lįsti po automobiliu ir tai generuoja didelę prispaudžiamąją jėgą. Gale įrengtas difuzorius pagreitina pažeme einantį oro srautą. Apačioje įrengti aerodinamikos elementai lemia trečdalį prispaudžiamosios jėgos – likusi dalis yra sukuriama reguliuojamo galinio spoilerio.
Aerodinamika buvo tiriama ir formuojama naudojant vieną moderniausių – „Computational Fluid Dynamics“ technologiją, ypač populiarią Formulėje-1. „CFD“ gali tirti srauto judėjimą arba jo efektą kompiuteriniu būdu spręsdama srauto lygtis. Ši technologija buvo naudojama „Renault Sport Technologies“ siekiant parengti kuo geresnę aerodinamiką ir ištirti, kaip naujojo „Mégane Trophy“ elgesį kelyje veikia oro srautas.
Pavyzdinis sukibimas
„Renault Alpine A110-50“ ratų bazė yra identiška „Mégane Trophy“ ir siekia 2625 mm, tačiau ašys yra kiek platesnės – 1680 mm priekyje ir 1690 mm gale.
21 colio ratlankiai su vienu centriniu tvirtinimo elementu yra sukurti specialiai šiam automobiliui ir apauti įprastiems keliams taip pat tinkančiomis „Michelin“ padangomis.
Tiesiai ant apatinių skersinių svirčių montuojamų „Sachs“ amortizatorių suspaudimas ir tąsa gali būti reguliuojami. Galima reguliuoti net kelis nustatymus: ratų posvyrio ir išvirtimo kampą, balansą, aukštį nuo žemės ir apsaugą nuo apsivertimo.
Siekiant pagerinti automobilio pajautimą buvo atsisakyta tokių pagalbinių programų, kaip ABS, sukibimo kontrolė ir pan.
Didžiulė stabdymo galia
„Renault Alpine A110-50“ gebėjimas greitai sustoti neatsilieka nuo kitų jo savybių. Priekyje didžiuliai 356 mm skersmens plieniniai diskai yra stabdomi šešių stūmuoklių slankmačių. Gale naudojami 330 mm skersmens diskai, o slankmačiai juda keturių stūmoklių dėka.
TREČIAS SKYRIUS: „Renault Alpine A110-50“ – variklis ir pavarų dėžė
Mechanikos tobulumas
„Renault Alpine A110-50“ koncepcinis modelis buvo sukurtas naudojant „Mégane Trophy“ platformą, todėl jų techninės charakteristikos yra iš esmės identiškos.
Prieš galinę ašį montuojamas 3,5 l darbo tūrio, 24 vožtuvų V6 „Renault V4Y“ variklis išvysto 400 AG. „Semi-wet“ tipo karteris, judančios dalys (stūmokliai, švaistikliai, alkūninis velenas), vožtuvų blokas (skirstomasis velenas bei vožtuvų spyruoklės) ir išmetimo sistema yra visiškai kitokie, nei naudojami masiniuose modeliuose.
Be to, „Renault Alpine A110-50“ turi anglies pluošto oro įsiurbimo angas, kurios taip pat buvo įrengtos ir „Mégane Trophy V6“.
Į įleidimo kolektorių patenka oras iš ant stogo montuojamos įsiurbimo angos. Šis patobulinimas padidina variklio galią pridėdamas papildomai arklio galių motorui veikiant įvairia sparta. Variklio spartinimas buvo kaip tik pritaikytas šioms modifikacijoms.
Formulės-1 stiliaus transmisija
„Renault Alpine A110-50“ koncepcinis automobilis turi pusiau automatinę šešių greičių sekvencinę pavarų dėžę bei dviejų plokštelių sankabą, kuri gali būti valdoma tiek pedalu, tiek ir rankenėle ant vairo kolonėlės.
Pavarų dėžė yra įrengta išilgai po varikliu ir turi daugiadiskį riboto praslydimo diferencialą su reguliuojamais nustatymais.
„Cerametallic“ dviejų diskų sankaba yra priderinta prie automobilio. Ji aktyvuojama automatiškai, kai pavaros yra žeminamos, taip užtikrinant greitą ir patikimą jų keitimą.
Juodoji dėžė „Renault Alpine A110-50“ širdyje
„Magneti-Marelli“ pagamintas „Marvell 6R“ elektroninis blokas valdo variklio darbą, pavarų dėžę bei renka duomenis.
Dar tikslesnis informacijos gavimas
Visa „Renault Alpine A110-50“ surinkta informacija gali būti analizuojama naudojant ketvirtąją „Wintax“ testavimo programinės įrangos versiją. „Wintax 4“ leidžia atlikti daugiau nei 50-ies parametrų analizę – įvertinti variklio spartą, pavaras, automobilio greitį, akseleratoriaus poziciją, stabdžių slėgį ir t.t. Ši informacija leidžia vairuotojams ir inžinieriams suderinti nustatymus ir vairavimo stilių. „Wintax 4“ gaunamos informacijos analizė taip pat leidžia dar greičiau diagnozuoti bet kokias technines problemas.
„Šio automobilio gamyba buvo nuostabus nuotykis. Norėjome pagaminti šių laikų „Berlinette“ atitikmenį, kuris įkūnytų „Renault“ aistrą automobilių sportui. Viso kūrybinio proceso metu buvome vedami savo širdies ir emocijų,” – sako Axelis Breunas.
Techniniai duomenys
VAŽIUOKLĖ
Tipas
Ypač lengva (Tubular) „25CD4S“ plieninė važiuoklė
KEBULAS
Anglies pluošto
Aerodinaminiai
elementai
Priekinis sparnas, difuzorius, galinis spoileris
VARIKLIS
Pozicija
Montuojamas išilgai prieš galinę ašį
Tipas
6 cilindrų, 24 vožtuvų, 3498 cm3 darbinio tūrio „Renault V4Y“
Stūmoklio skersmuo
ir eiga
95.5mm x 81.4mm
Įpurškimas/uždegimas
„Magneti-Marelli Marvell 6R“
Maksimali galia
400 AG esant 7200 aps./min
Maksimalus
sukimo momentas
422 Nm esant 6200 aps./min
Maksimalios apsukos
7500 aps./min
TRANSMISIJA
Tipas
Galiniai varomieji ratai
Pavarų dėžė
Sekvencinė šešių pavarų + atbulinė pavara
Pavarų jungimas
Pusiau automatinis (pedalu valdoma sankaba ir pavarų keitimas rankenėlėmis už vairo)
Diferencialas
Riboto slydimo diferencialas
Sankaba
„Cerametallic“ dviejų plokštelių, 184 mm skersmens sankaba
PAKABA IR STABDŽIAI
Pakaba
Dvigubos skersinės svirtys, reguliuojami dvikrypčiai „Sachs“ amortizatorių/spyruoklių rinkiniai, priekinis balansyras nuo apsivertimo
Priekiniai stabdžiai
Ventiliuojami plieniniai diskai (Ø 356 mm x 32 mm) su šešių stūmoklių „AP Racing“ slankmačiais
Galiniai stabdžiai
Plieniniai diskai (Ø 330 mm x 32 mm) su keturių stūmoklių „AP Racing“ slankmačiais
RATLANKIAI IR PADANGOS
Ratlankiai
Aliuminio lydinio – priekyje 8 x 21; gale – 9,5 x 21
Padangos
„Michelin“ 245-35 x 21 (priekyje) ir 265-35 x 21 (gale)
IŠMATAVIMAI
Ilgis/plotis/aukštis 4330 mm/1961 mm/1230 mm
Galinė/priekinė ašis
1680 mm/1690 mm
Degalų bakas
30 litrų
Bendras svoris
880 kg
KETVIRTAS SKYRIUS: „Renault Alpine A110-50“ – „Berlinette“ palikimas
1962-ieji – žvaigždės gimimas
1962-ųjų Paryžiaus automobilių parodoje Jeano Rédélé pristatytas „A110 Berlinette“ tapo „Alpine“ kelio pradžia. Automobilis buvo sukurtas remiantis „Alpine A108“, tačiau pasižymėjo geresniu stiliumi ir dinamika, turėjo dar žemesnį variklio dangtį, daugiau įstiklintų vietų bei galinius žibintus iš „Renault 8“. Naujajam varikliui reikėjo pakeistos oro įsiurbimo sistemos – radiatorius sumontuotas gale, aušinimo angos įrengtos iš karto už galinių ratų arkų ir papuoštos keturiomis chromo juostelėmis. Šie pakeitimai tik prisidėjo prie „A110 Berlinette“ elegancijos. Išlaikytas ir subalansuotas dizainas lėmė ypatingą, nesikeičiantį automobilio siluetą.
Automobilis entuziastui
Potyriai vairuojant „Berlinette“ keičia gyvenimus. Jis buvo sukurtas laimėti ralio čempionatus, todėl nestebina visos serijos šlovė, kurią lėmė išskirtinis automobilio charakteris. Į „Alpine“ neįlipama paprastai – į jį tenka tiesiog įšliaužti. Tačiau atsidūrus už vairo netrukus atsiranda betarpiškas automobilio pajautimas. Staigumas ir puikus manenvringumas yra patys ryškiausi automobilio bruožai, kuriuos lemia prieš galinę ašį montuojamas variklis. Galinių ratų slydimą galima lengvai suvaldyti akseleratoriaus pagalba ir judesiais vairu. Kartais tampa truputį sudėtingą išlaikyti „Alpine“ tiesioje linijoje, tačiau juk visas gyvenimas susideda iš kompromisų. Tai nėra automobilis eiliniams pasivažinėjimams – jį vairuojant reikia įdėti daugiau pastangų, jo silpnybės kartu yra ir stiprybės.
PENKTAS SKYRIUS: „Berlinette“ – žvilgsnis atgal į šlovingą praeitį motorsporte
„Berlinette“ automobilių sporte
Mažas „Berlinette“ svoris ir manevringumas puikiai tiko automobilių sportui. Šie automobiliai buvo ne tik itin smagūs vairuoti, tačiau ir labai mylimi fanų, kurie stebėdavo juos įvekiant neįtikėtino kampo posūkius. Beveik neįmanoma įvardinti visų „Berlinette“ triumfo akimirkų automobilių sporte, tačiau verta išskirti pačius svarbiausius momentus.
1961-1968 m.: ankstyvoji sėkmė
José Rosinskis buvo pirmasis, iškovojęs pergalę su „A110“ – tai įvyko 1963-ųjų Liono ralyje. Sėkmė tęsėsi visą sezoną su nedideliais pertrūkiais, pvz. Jacques‘o Cheinisse pergale „Rallye d’Automne“.
Ateinančiai metais daugybė kitų vairuotojų triumfavo nacionaliniuose ir tarptautiniuose čempionatuose, aplenkdami kur kas galingesnius automobilius iš žinomų kompanijų.
– 1967: puikios komandos subūrimas
„Alpine“ tapo „Alpine-Renault“. Prisidėjo nauji vairuotojai: Gérardas Larrousse, Jean-Claude‘as Andruet ir Jean-Pierre‘as Nicolas pagrindinėje komandoje, tačiau tokie kaip Bernardas Darniche tuo pačiu automobiliu važiavo kitose komandose.
– 1968: pirmasis Prancūzijos ralio čempionato titulas
Nors Gérardas Larousse iškovojo pergales Neige et Glace ir „Rallye de Lorraine“, Jean-Claude‘as Andruet tapo Prancūzijos čempionu dėl bendro keturių pergalių skaičiaus per sezoną.
1969: Tęsiant sėkmę
Jeanas Vinatier ir Jean-Claude‘as Andruet buvo viso sezono žvaigždės – antrasis metų pabaigoje tapo Prancūzijos ralio čempionu.
1970: Europos ir Prancūzijos titulai
„Berlinette 1600S“ buvo perkelta į ketvirtą grupę, o tai leido su galingesniais varžovais kovoti beveik lygiomis teisėmis. Jean-Claude‘as Andruet, kurio vairavimo stilius tapo atsargesnis po kelių incidentų, tapo Prancūzijos ir Europos čempionu.
1971: „Berlinette“ dominuoja Monte Karlo ralyje
Dar vieneri geri metai. Ove Anderssonas laimėjo Monte Karlo ralį. Thérier finišavo antras, o Andruet trečias. Anderssonas taip pat laimėjo Italijoje prieš gausybę „Fiat“ ir „Lancia“ automobilių, kurie tikėjosi jį nugalėti. Iš karto po šios pergalės jis triumfavo Austrijos Alpių ir Graikijos Akropolio raliuose, taip užtrikrindamas tarptautinę pergalę „Alpine“. Jean-Pierre‘as Nicolas šventė sėkmę Prancūzijos čempionate.
1972: Tiesiai į šlovę
1600 cm3 darbinio tūrio variklis buvo pakeistas galingesniu 1800 cm3 aparatu. Jean-Claude‘as Andruet dominavo Korsikos ralyje. Paskui sekė daugybė pergalių, kurias iškovojo skirtingi komandos lenktyninkai. Metų pabaigoje Darniche‘ui buvo įteiktas Prancūzijos čempiono titulas, o Jean-Luc‘as Thérier triumfavo Cévennes ralyje vairuodamas turbokompresorinę 1600 cm3 versiją. Tai buvo technologijos, kuriai tiesiog lemta patirti didžiulę sėkmę, pirmieji žingsniai.
1973: eros kulminacija
Tiesiog įsivaizduokite pačius geriausius to periodo Prancūzijos vairuotojus: Andruet, Darniche‘ą, Thérier, Nicolas ir Piotą kartu su ypač patyrusiu Anderssonu. Nepamirškime ir visą savo širdį bei sielą atiduodančios mechanikų komandos bei pačioje tobulybės viršūnėje esančio automobilio. Sezonas prasidėjo Andruet pergale Monte Karlo ralyje – kiti keturi greičiausi automobiliai taip pat buvo „Alpine“. Portugalijoje Thérier ir Nicolas šventė dvigubą pergalę. Maroko ralyje niekas nesugebėjo aplenkti Darniche‘o. Visas likęs sezonas vyko pagal tokį patį scenarijų. „Alpine“ laimėjo patį pirmąjį Pasaulio ralio čempionatą (WRC), o Jean-Lucas Thérier buvo karūnuotas Prancūzijos čempionu.
1974 – 1975: eros pabaiga
Nicolas laimėjo Maroko ralį ir finišavo antras Korsikoje. Tai buvo „Berlinette“ gulbės giesmė – tais pačiais metais Critérium des Cévennes Jacques‘o Henry vairuojamas „A110“ iškovojo paskutinę reikšmingą pergalę.