Neseniai iš oficialių testų Didžiojoje Britanijoje grįžusi „Juta Racing“ komanda ateinantį savaitgalį pradės trečiąjį savo sezoną „Porsche Carrera Cup GB“ lenktynėse bei debiutuos „AirAsia Renault Clio Cup UK“ pirmenybėse.
Tiek „Porsche Carrera“, tiek „Renault Clio“ taurių lenktynės vyksta tais pačiais savaitgaliais (ir, žinoma, tose pačiose trasose), kaip ir pagrindinis Britanijos žiedinių lenktynių čempionatas „British Touring Car Championship“ (BTCC). Tad nenuostabu, kad „Juta Racing“ subūrė dar vieną komandą dalyvauti labai populiarioje „Renault Clio“ monoserijoje. Kovo mėnesį abiejų „Juta Racing“ komandų atstovai išbandė savuosius automobilius „Silverstone National“ bei „Brands Hatch Indy“ trasose ir su nekantrumu laukia naujojo sezono pradžios
„Porsche Carrera Cup GB“
Komandos sudėtis tradicinė: Jonas Gelžinis ir Tautvydas Barštys. 24 m. J. Gelžinis, pernai „Porsche Carrera Cup GB“ bendrojoje įskaitoje užėmęs 6-ą vietą ir nugalėjęs „Pro-Am1“ (pusiau profesionalų) kategorijoje, šiemet pereina į „Pro“ (profesionalų) lygį. 53 m. verslininkas T. Barštys, kaip ir anksčiau, taškus rinks „Pro-Am2“ (mėgėjų) kategorijoje.
Šiemetiniame „Porsche Carrera Cup GB“ lenktynių reglamente kažkokių esminių pakitimų nėra: kaip ir pernai bus važiuojama 450 AG „Porsche Carrera GT3 Cup“ automobiliais, starto vietas dvejoms savaitgalio varžyboms išaiškins kvalifikacinio važiavimo metu pasiekti du geriausi rato įveikimo laikai. Preliminariais duomenimis pirmenybėse dalyvaus 24-25 lenktynininkai. Varžybos vyks 10-yje žymiausių Didžiosios Britanijos trasų.
Bandymų dieną „Silverstone National“ trasoje susirinko 18 dalyvių. Jonas Gelžinis, nuo lyderio atsilikęs mažiau kaip sekundę, pasiekė 8-ą rezultatą. „Lyginant su ankstesniais metais, pastebimos tendencijos, jog šiemet gali nebūti ryškių lyderių. Bent jau oficialios treniruotės rodo, kad greitis tarp „Pro“ ir „Pro-Am1“ atstovų suvienodėjo“, – sako „Juta Racing“ komandos vadovas Audrius Gelžinis.
„AirAsia Renault Clio Cup UK“
Vienodų automobilių lenktynių seriją „Renault“ gamintojas pirmą kartą inicijavo 1966 m. Prancūzijoje, o jau nuo 1974 m. jos pradetos rengti ir Didžiojoje Britanijoje. Pradžioje buvo lenktyniaujama įvairių modifikacijų „Renault 5“ modeliais, 1991-1995 m. – pirmos kartos „Renault Clio“, 1996-1999 m. – „Renault Sport Spider“, 2000-2001 m. „Clio Renaultsport 172“, 2002-2006 m. – „Clio Renaultsport 182“, 2007-2010 m. – „Clio Renaultsport 197“, nuo 2011 m. – „Clio Renaultsport 200“.
Didžiosios Britanijos “Renault” taurės lenktynės tradiciškai yra tapusios tramplinu į kitų žiedinių lenktynių serijas. Dauguma nugalėtojų ar prizininkų dažniausiai iš karto pereina, pavyzdžiui, į „Porsche Carrera Cup“ ar net BTCC lenktynes. Tarp neabejotinų žvaigždžių būtina paminėti 1996 m. „Renault Spider Cup“ nugalėtoją, gerai žinomą TV laidos „Penktoji pavara“ vedėją Jasoną Plato, kuris 2001 ir 2010 m. tapo BTCC čempionu.
1999 m. „Renault Spider Cup“ nugalėtojas Andy Priaulxas 2004 m. tapo Europos žiedinių lenktynių čempionu („European Touring Car Championship“), o 2005-2007 m. jam nebuvo lygių pasaulio žiedinių lenktynių čempionate („World Touring Car Championship“).
Pernai į „Renault Clio Cup UK“ nugalėtojo vardą iki pat paskutiniųjų lenktynių pretendavo net keturi lenktynininkai, o trečią kartą karjeroje triumfavo Paulas Rivettas, anksčiau nugalėjęs 2002 ir 2004 m.
2012 m. „Renault Clio Cup UK“ preliminariais duomenimis dalyvaus 13 komandų ir 27 lenktynininkai. „Juta Racing“ komandai atstovaus 20 m. Ignas Gelžinis ir 25 m. Tautvydas Barštys jaunesnysis. Ignas Gelžinis pastaruosius trejus metus tapo Lietuvos kartingo čempionu ROK klasėje, o štai Tautvydas Barštys jaun. žinomas kaip ilgametis Kauno „Aisčių“ krepšinio klubo žaidėjas, ošiuo metu dėmesį sutelkęs į motociklų „Enduro“ lenktynes.
Abiems lietuviams bandymai „Brands Hatch Indy“ trasoje tapo pirmąja pažintimi su „Clio Renaultsport 200“ automobiliais. Beveik 4 metrų ilgio hečbekas turi 2 litrų darbinio tūrio variklį, išvystantį 205 AG pajėgumą. 223 Nm sukimo momentas per 6 laipsnių sekvencinę pavarų dėžę perduodamas priekiniams varomiesiems ratams, turintiems riboto slydimo diferencialą. Šiemet 15 kg buvo padidintas svoris: dabar minimalus automobilio svoris su vairuotoju siekia 1165 kg.
Bandymuose dalyvavo 23 lenktynininkai. Mūsiškiai tik pradėjo apsiprasti su „Renault Clio Cup“ specifika, tuo tarpu dauguma britų šiemet jau buvo turėję po 5-6 testus. O tai, kad laukia nelengvas sezonas, rodo ir toks faktas, kad greičiausieji 18 pilotų ratą „Brand Hatch Indy“ trasoje įveikė 1 sekundės intervale. I. Gelžinis nuo lyderio atsiliko kiek daugiau nei sekundę ir tai lėmė 19-ą rezultatą, o T. Barštys jaun. pasiekė 22-ą rezultatą.
Šiemet „Renault Clio Cup“ serijoje nusimato 8 lenktynių savaitgaliai, kurių metu bus rengiama 30 minučių kvalifikacija bei dvejos pusvalandžio trukmės varžybos.
2012 m. „Porsche Carrera Cup GB“ ir „AirAsia Renault Clio Cup UK“ kalendorius
Kovo 31 d.-balandžio 1 d. „Brands Hatch Indy“
„Porsche Carrera Cup GB“ (1 ir 2)
„Renault Clio Cup UK“ (1 ir 2)
Balandžio 14-15 d. „Donington Park“
„Porsche Carrera Cup GB“ (3 ir 4)
„Renault Clio Cup UK“ (3 ir 4)
Balandžio 28-29 d. „Thruxton“
„Porsche Carrera Cup GB“ (5 ir 6)
„Renault Clio Cup UK“ (5 ir 6)
Birželio 9-10 d. „Oulton Park“
„Porsche Carrera Cup GB“ (7 ir 8)
„Renault Clio Cup UK“ (7 ir 8)
Birželio 23-24 d. „Croft“
„Porsche Carrera Cup GB“ (9 ir 10)
Rugpjūčio 11-12 d. „Snetterton 300“
„Porsche Carrera Cup GB“ (11 ir 12)
„Renault Clio Cup UK“ (9 ir 10)
Rugpjūčio 25-26 d. „Knockhill“
„Porsche Carrera Cup GB“ (13 ir 14)
Rugsėjo 22-23 d. „Rockingham“
„Porsche Carrera Cup GB“ (15 ir 16)
„Renault Clio Cup UK“ (11 ir 12)
Spalio 6-7 d. „Silverstone National“
„Porsche Carrera Cup GB“ (17 ir 18)
„Renault Clio Cup UK“ (13 ir 14)
Spalio 20-21 d. „Brands Hatch GP“
„Porsche Carrera Cup GB“ (19 ir 20)
„Renault Clio Cup UK“ (15 ir 16)