Mažasis „Renault 5” švenčia 40 metų jubiliejų

Pristatytas 1972-aisiais, nepaklusnus 68-ųjų gegužės naujagimis „Renault 5” šiemet švenčia 40 metų jubiliejų.

Šiame universaliame „Renault 5” automobilyje derėjo paprastas, modernus, patrauklus ir įvairiapusis dizainas. „Renault 5” vartotojams buvo daugiau nei automobilis – tai automobilis, kuris tinka visiems.

„Renault 5” automobilio modelis, pradėjęs tikrą perversmą automobilių industrijoje, priskiriamas legendinių modelių kategorijai.

Kompanija „Renault” ketina pažymėti 40 metų „Renault 5” automobilio jubiliejų šiais renginiais:

  • Istorinis Monte Karlo ralis: „Renault Classic” tradiciniu varžybų metu vasario mėn. parengė 2500 km ilgio trasą. Istoriniame ralyje dalyvaus Emmanuel Guigou, Alain Serpaggi ir Jean Ragnotti, kurie važiuos tuo pačiu maršrutu kaip ir legendiniais 1978-aisiais Monte Karlo ralyje.
  • Retro automobilių salonas Paryžiuje: Vasarį „Renault” stende Paryžiuje bus eksponuojamos šešios „Renault 5” versijos.

Goodwood greičio festivalis (Didžioji Britanija birželio 29 – liepos 1 dienomis): renginio metu bus eksponuojami „Renault 5” automobilio modeliai.

Renault” festivalis Linas-Monthlery” autodrome Paryžiaus apylinkėse (Rugsėjo 22-23 dienomis): renginio metu autodrome bus eksponuojami „Renault 5” modeliai.

Renault” pasaulio serijos (septyni susitikimai): renginio metu bus eksponuojami „Renault 5” modeliai.

Renault 5” automobilio modelio genezė

Vienas iš „Renault” kompanijos darbuotojų Bernard Hannon perprato jaunosios kartos pokyčius bei sugebėjo įsigilinti į slapčiausius jos troškimus. Bernard Hannon dirbdamas „Renault” kompanijos padalinyje JAV taipogi dirbo vadybos profesoriumi Niujorko universitete. Bendraudamas su savo studentais jis pastebėjo, kokie gilūs socialiniai pokyčiai vyksta jaunojoje kartoje bei suvokė jų norą išsiskirti iš minios.

Specialistui pasisekė įsidarbinti kompanijoje, kur nuolat diegiamos inovacijos buvo itin svarbios išlikimui ir klientų poreikių tenkinimui. 1961 ir 1965 m. „Renault” jau buvo pristačiusi rinkai kelis revoliucinius automobilių modelius. Bernard Hannon savo idėją pristatė tuometiniam kompanijos valdybos pirmininkui ir vykdančiajam direktoriui Louis Dreyfus, kuris patvirtino ir davė leidimą pradėti projekto įgyvendinimą. Kodinis projekto pavadinimas buvo 122.

Superautomobilis

Įvedimo į rinką laikotarpiu – 1972-aisiais – „Renault 5” buvo reklamuojamas ne mažiau inovatyvia animuota reklama, kurioje buvo naudojama superautomobilio sąvoka. Šio automobilio moderni ir originali išvaizda pažymėjo revoliuciją automobilių industrijoje.

Pristatant automobilį buvo akcentuojamos jo lenktos ir aptakios formos, kurios išgautos pašalinus durų rankenėles (šios buvo integruotos automobilio korpuse) ir įkomponavus naujo tipo bamperį (tai buvo pirmoji mašina, kurios dizaine panaudotas plastikinis bamperis).

Siekiant paneigti įsivyravusią prekybininkų nuostatą, kad šeimoms skirti automobiliai turi būti penkių durų, naujasis „Renault 5” buvo gaminamas trijų durų hečbeko tipo kėbulo.

Realybėje tokio tipo automobilio salone buvo sukurta daug erdvės, kur lengvai galėjo tilpti keturi suaugusieji.

Daugiau erdvės buvo sukurta užpakalinėje automobilio dalyje integravus sulankstomą kelių vietų galinę sėdynę. Priešingai nei „Renault 4”, „Renault 5” automobilio modelis išsiskyrė vientisa struktūra. Automobilio variklis korpuse buvo įmontuotas skersai.

Atsargiai pasirinkus kainodaros strategiją, „Renault 5” atsiribojo nuo ekonominės klasės žemos kainos automobilių ir buvo laikomas elegantišku, madingu miesto automobiliu. Šio automobilio gabaritai buvo idealūs važiavimui mieste – automobilio ilgis buvo 3,5 m., o plotis – 1,52 m. „Renault 5” automobilis taipogi buvo gaminamas L versijos, kurioje buvo naudojamas „Renault 4” automobilio modelio variklis (722c/36 AG), ir TL versijos, kur buvo naudojamas „Renault 8” variklis (956cc/47 AG) bei papildoma standartinė šio modelio įranga (rankų atlošai, bagažinės lentyna, du valytuvai ir kt.).

„Renault 5” modelio populiarumas žaibiškai pranoko visus lūkesčius ir užsisakius automobilį tekdavo ilgokai laukti, kol šis būdavo pagaminamas. Gamyklos nespėdavo atlikti sparčiai padidėjusio užsakymų skaičiaus.

Beveik 5,5 mln. Renault 5” automobilių buvo parduoti penkiuose pasaulio žemynuose

Pradedant produkto įvedimo laikotarpiu 1972 m. ir baigiant 1992 m. įvairių versijų „Renault 5” automobilių buvo parduota 5 325 890 vnt.

Populiariausias dešimtmečio automobilis Prancūzijoje

„Renault 5” automobilio modelis 1972-1986 m. buvo gaminamas Prancūzijoje „Flins” gamykloje. Nuo 1974 m. iki 1983 m. „Renault 5” buvo daugiausiai parduodamas automobilis Prancūzijoje ir užėmė nuo 10-16 proc. automobilių rinkos dalies. Patogios ir populiariausios TL automobilio versijos buvo parduoti 239,513 vnt. Šis skaičius sudarė 79,75 proc. pardavimų dalį, lyginant su L versijos automobilio pardavimais (27694 vnt.).

Tarptautinis pasisekimas

Daugiau nei pusė „Renault 5” automobilių buvo parduodami užsienio rinkose. Neskaitant Prancūzijos automobilis buvo gaminamas trylikoje šalių. Daugiausiai automobilių Europoje buvo pagaminama Ispanijoje (Valladolid mieste) ir Belgijoje (Haren-Villervorde) mieste. 1970-ųjų pradžioje devyni iš dešimties „Renault“ automobilių buvo eksportuojami. Daugiau nei pusė eksportuojamų automobilių buvo pristatomi Vokietijai, Italijai, Šveicarijai ir Nyderlandams.

„Renault 5” tiks kiekvienam: didelės vertės, patogus automagistralėje, rafinuotas ir sportiškas, galima rinktis iš L,S, LS, TL, GTL, TS, TX, Alpine, Turbo ar Automatic automobilio versijas.

1974-ieji: pristatyta sportinė LS versija, kurioje integruotas 1,289cc/64 AG DIN variklis. Po metų šis modelis buvo pradėtas gaminti su vientisomis sėdynėmis.

1976-ieji: pristatyta GTL automobilio versija su 1,289cc/42 AG DIN varikliu. Šiame modelyje taip pat buvo integruoti apsauginiai bortai, kurie buvo padaryti iš tokios pat medžiagos kaip priekinis ir galinis bamperis.

Didžiausia 1976 m. naujiena buvo 90 AG „R5 Alpine” modelis su 1,397cc varikliu. Šis modelis taip pat išsiskyrė lengvo lydinio ratlankiais, moderniais rūko žibintais ir į priekinį bamperį integruotomis žibintų lemputėmis. 1977-aisiais šio modelio gamybai pradėti naudoti trijų stipinų lengvo lydinio ratlankiai, kurie taip pat naudoti „Alpine A310“ modelio gamyboje. Tais pačiais metais L modelio variklis buvo pakeistas į 36 AG DIN 845cc.

– 1978-ieji: šiuo laikotarpiu buvo pradėtas gaminti „Renault 5” Automatic su 55 AG 1,300 cc varikliu bei viniliniu automobilio stogu.

– 1979-ieji: pradėtas gaminti penkių durų automobilio modelis. Tuo pat metu rinkai pristatytos atnaujintos LT, TL automobilio versijos su 45 AG 1,108cc varikliu. Šiame modelyje prietaisų skydelis buvo pakeistas termine plytele, o automobilyje integruotos naujos sėdynės.

1982-ieji: pradėta gaminti prabangi „Renault 5 TX” versija, kuri taip pat tituluojama „Baccarat” automobilio modelio pirmtake. Vėliau „Renault 5 Alpine” buvo papildyta 93-110 AG varikliu.

1984-ieji: „Renault 5” pasitinka paskutinius šio modelio gamybos metus Prancūzijoje. Visos buvusios versijos (pagrindinis modelis, TL, GTL, GTS ir TSE) buvo pervadinti „Laureate” vardu. Tais pačiais metais buvo pradėtas gaminti „Super 5” modelis.

„Turbo” modelis

Renault 5 Turbo”

1979-ieji: Frankfurto žiemos ralyje pristatytas mėlynas automobilio prototipas pranoko slapčiausius sporto entuziastų lūkesčius. Naujasis sportinis modelis priminė klasikinio „Renault 5” aptakų siluetą, tačiau taip pat buvo pagražintas sparnais, išpūstu bamperiu, spoileriais.

-1980-ieji: gamyklinė automobilio versija sausį buvo pristatyta Briuselio automobilių parodoje. Netikėčiausia automobilio detalė buvo paslėpta po automobilio karkasu – variklis iš priekio buvo perkeltas į užpakalinę dalį už galinių sėdynių. „Renault 5 Alpine” 1,397 cc variklis buvo išvystytas iki 160 AG galingumo.

Renault 5 Turbo 2”

– 1983-ieji: Naujasis „Renault 5 Turbo 2” buvo gaminamas gerokai supaprastintas palyginus su jo pirmtaku. Daug interjero detalių kuriant šį automobilio modelį buvo nusižiūrėta iš „Renault 5 Alpine” modelio.

Automobilyje esančios aliuminio durelės (stogas, stoglangis ir durelės) buvo pradėtos gaminti iš plieno lakštų. 160 AG automobilio variklis turėjo palengvinti kasdienį vairavimą. Paskutiniais gamybos metais stipriai šoktelėjo automobilių pardavimų skaičius – iki 1986 m. iš viso buvo parduota 3424 vienetų.

Renault 5” automobilių sporte

Šiame tekste būtų neįmanoma nuosekliai apžvelgti visų „Renault 5” pasiekimų automobilių sporte. Skyrelyje pateikiami skirtingų automobilių sporto etapų aprašymai ir didžiausi to laikotarpio pasiekimai.

Automobilis, kuris išnaudojo savo potencialą

1974-ieji: pavasarį buvo pradėta gaminti naujoji LS automobilio versija. Sezono pabaigoje buvo pristatytas ir garsus „Coupe Renault Elf” modelis, kuris pakeitė karjerą pabaigusį „Renault 12”. Naujojo automobilio variklis buvo 85 AG DIN.

– 1975-ieji: LS automobilio versiją pakeitė TS modelis, kuris buvo gaminamas su vientisa ilga sėdyne priekyje.

Renault 5 Alpine” era

1976-ieji: pagaliau pradėtas pardavinėti naujasis „Alpine” automobilio modelis, kuriame buvo naudojamas 1,289 cc – 1,397 cc 93 AG, 6,400 apsukų variklis. Užpakalinėje automobilio dalyje buvo įmontuotas spoileris.

1977-ieji: sportinė automobilio versija buvo pristatyta sezono pradžioje. Daug metų „Renault 5 Alpine” džiugino vairuotojus ir lenktynių žiūrovus. Penkiasdešimčiai automobilių buvo suteikta Sinpar 2 grupės homologacija. Pirmasis šio automobilio ralis įvyko Sanreme, kur Ragnotti antroje grupėje užėmė septintą vietą, nepaisant priekinės pavaros gedimo. Toks automobilio pasirodymas atskleidė aukštus automobilio kokybės standartus dar ankstyvame vystymo etape. Po kelių savaičių Guy Frequellin tapo nugalėtoju Varšuvos ralyje.

1978-ieji: mažasis „Alpine” automobilis vairuojamas Jean Ragnotti sulaukė pirmo pasisekimo Monte Karlo ralyje. Nepaisant nenuspėjamo oro, sniego ir aršių varžovų „Renault 5” parodė itin gerus rezultatus. Ragnotti kaip tikras virtuozas finišavo antrasis po „Porsche”. „Renault 5” automobilio modelis buvo pradėtas vadinti snieglente, kuomet Guy Frequelin užėmė trečiąją vietą.

Renault 5 Turbo” žengia į automobilių sportą

– 1981-ieji: Jean Ragnotti tapo nugalėtoju Monte Karlo ralyje po neužmirštamos kovos su „Audi Quattros” ir „Porsche 9”, vairuojamų Therier ir Darniche.

1982-ieji: nesibaigiantys vingiai „Tour de Corse” turnyre sudarė sąlygas dar vienai neužmirštamai kovai tarp Andruet Ferrari ir Ragnotti. Turnyre Ragnotti užėmė ketvirtąją vietą.

1985-ieji: sezonas prasidėjo investicijomis į naujojo automobilio vystymo veiklas. Tais metais Jean Ragnotti finišavo antras ralyje Turine, o vėliau tapo ir „Tour de Corse” ralio nugalėtoju. Jean Ragnotti taip pat pelnė daug apdovanojimų „Tour de France”, „Critérium d’Alsace” ir kituose garsiuose raliuose.

1982-aisiais „Renault Sport” nusprendė pristatyti „Renault 5 Turbo” automobilio modelį Prancūzijos čempionate ir suteikė teisę modelį išbandyti Jean-Louis Bousquet, kuris užėmė penktąją vietą čempionate.

-1986-ieji: Jena-Louis Bousquet ir Jean Rasignotti buvo paskirti du automobiliai. Automobilis buvo perdarytas, siekiant pagerinti jo aerodinamines savybes ir tiesinį stabilumą. „Renault Turbo 5” čempionate finišavo antras.

-1987-ieji: naujajame sezone buvo pristatyti trys automobiliai, o prie „Renault” komandos prisijungė Eric Comas. Kad būtų pagerintas automobilio stabilumas, komandos inžinieriai išplėtė priekinę vėžę, kuri iki šiol buvo silpniausia šio automobilio modelio dalis, o automobilio variklis buvo perdarytas į 285 AG su 7000/min apsukomis. Eric Comas laimėjo šešias lenktynes iš 12-os ir pelnė sezono lyderio titulą. 1987-ieji taip pat pažymėjo „Renault 5 Turbo” karjeros pabaigą automobilių sporte.