Ekoralyje išaiškinti taupiausi vairuotojai ir tituluotas “Lietuvos 2011 m. ekovairuotojas“


Š.m. birželio mėnesį žurnale “Auto Bild Lietuva” paskelbtas
ekovairuotojo konkursas baigėsi ekoraliu, o konkurso nugalėtoju tapo
28-erių metų vilnietis Artūras Žukas – jam atiteko 2011-ųjų metų
ekovairuotojo titulas.

Kartu su šturmanu Ryčiu Turčinu jie buvo
apdovanoti UAB „Inchcape Motors“ įsteigtu pagrindiniu konkurso prizu –
kelione į Tarptautinę automobilių parodą Ženevoje 2012-aisiais metais.
Ekoralyje startavo 18 ekipažų. Pagal vairuojamo automobilio degalų tipą
ir variklio darbinį tūrį jie buvo suskirstyti į 6 klases – susidarė trys
klasės automobilių su benzininiais varikliais, dvi klasės su dyzeliniais
ir viena hibridinių automobilių klasė.
Dauguma šių ekonominio vairavimo entuziastų važiavo savo nuosavais
automobiliais, o pastarųjų amžius svyravo nuo 1997 iki 2011 m.
Vairuotojų amžiaus vidurkis – 34 metai. Be vairuotojų vilniečių, taip
pat dalyvavo ekipažai ir iš Kauno, Klaipėdos, Biržų bei Kuršėnų.
Anot ekoralio vyr. komisaro Vitoldo Miliaus, „ekoralio trasa buvo
sudaryta taip, kad jo dalyviai galėtų pasigrožėti ir tokiais Lietuvos
kampeliais, į kuriuos galbūt specialiai ir nenuvažiuotų. O aplankymas
tokių vietovių, kaip Dubingiai ar Kernavė, bei papildomos užduotys,
kurias teko įveikti visiems ekipažams, suteikė šiam renginiui ir puikios
laisvalaikio pramogos atspalvį“.
Nugalėtojais savo klasėse tapo: Robertas ir Jolita Molienė (Vilnius,
Fiat 500), Zenonas Meškauskas ir Šarūnas Mockus (Kuršėnai, Honda FRV),
Erikas Kaleinikovas ir Geda Korsakienė (Vilnius, Fiat 500), Artūras
Žukas ir Rytis Turčinas Vilnius, VW Lupo 3L), Šarūnas Gruodis ir
Kristina Kudokaitė (Vilnius, VW Passat), Vidas Žuraulis ir Kristina
Kemzūraitė (Vilnius, Toyota Prius).
Ekovairuotojo konkurso įskaitoje tarpusavyje kovojo 11 ekipažų. Visi jie
dalyvavo „Auto Bild Lietuva“ atrankoje, kur pirmiausia turėjo įveikti
teorines užduotis.  Be jau minėto Artūro Žuko, iškovojusio absoliučiai
aukščiausią įvertinimą (VW Lupo 3L 1.2, dyzelinas, vidutinės degalų
sąnaudos 2,57 l/100 km), geriausiais čia buvo pripažinti dar du
vilniečių ekipažai.
Antrosios vietos laimėtojams, Raimondui Petrulioniui ir Tomui Balčiūnui
(VW Golf 1.6, dyzelinas, 3,79 l/100 km), atiteko kompanijos „Goodyear
Dunlop baltic Tires“ ekopadangų komplektas Goodyear Efficientgrip.
Trečiają vietą ir kompanijos SIA Bajtel.LV įsteigtą prizą – navigatorių
„Tom Tom VIA 120” – laimėjo Šarūnas Gruodis ir Kristina Kudokaitė (VW
Passat 1.9, dyzelinas, 4,07l/100 km).
Net 8 dalyviai ekoralyje dalyvavo ir prieš metus, 2010 metais, tame
tarpe ir vienintelė moteris-vairuotoja Jūratė Jasiulevičienė.
Pažymėtina, kad šiemet buvo dvigubai daugiau šturmanių-moterų, net 11.
Visas jas pasveikino ir atminimo dovanas įteikė vairuojančių moterų
interneto portalas „Autoledi.lt“.
Išskirtines sąlygas ekoralio dalyviams suteikė degalinių tinklas „EMSI“,
be to, dar ir maloniai nustebinęs daugiausiai degalų sunaudojusius
ekipažus vertingais paguodos prizais.
Pasak ekoralį organizavusios UAB „Ecodriving LT“ direktorės Vaidos
Balčiūnienės, „ekoralis – tarsi savotiškas lakmuso popierėlis to, kaip
visuomenė žiūri į ekovairavimą. Tai, žinoma, ne toks masinis renginys,
kaip bėgimo ar dviračių maratonas, tačiau jis neabejotinai populiarėja,
kasmet sulaukdamas vis daugiau ekonominio vairavimo principų sekėjų ir
tampa tradiciniu bei laukiamu, o tai verčia kitais metais ir vėl
atsinaujinti bei viską padaryti dar geriau.“