Ford Fiesta 1.6 TDCI Econetic/Mazda 2 MZ-CD/Opel Corsa 1.3 CDTI Ecoflex


Atnaujintas Opel Corsa mėgins įrodyti, kad jis – taupiausias

Trys taupūs mažyliai

Opel Corsa ecoFlex vidutiniškai 100 km kelio sunaudoja vos 3,5 l dyzelino. Tai skelbia gamintojai, kurie automobilius testuoja idealiomis sąlygomis specialiuose stenduose. O kaip yra iš tikrųjų? Ieškoti atsakymo padės taip pat taupūs Ford Fiesta ir Mazda 2 modeliai.

Jei esate pasiturintis žmogus, kuris į aplinkinius žiūrite pro galingo 306 „arklius” turinčio sunkiasvorio BMW X6 xDrive 40d langą, pabandykite nors kartą sėsti prie Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFlex vairo. Ir padėkokite tam vairuotojui, kuris jums patikės savo mažylį. Tai teigdami, remiamės šiais faktais: Europos Sąjungoje kiekvienas naujas automobilis išskiria vidutiniškai 146 g CO2/km. Nepaisant degalus padedančių taupyti „Efficient-Dynamics” technologijų, minėto BMW X6 aplinkos tarša siekia 198 g CO2/km ir minėtą normą viršija 52 g. Taupusis Opel Corsa, įveikus vieną kilometrą kelio, į atmosferą paskleidžia 94 g CO2. Tai lygiai 52 g mažiau nei minėtas vidurkis. Vadinasi, Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFlex padeda atstatyti balansą, kurį sugadina BMW X6 xDrive 40d. Štai taip.

Kaip ir kiti nedideli automobiliai, dyzelinu „mintantis” Corsa tikrai protingas pasirinkimas. Kita vertus, mes nepradėsime jums sekti pasakų, kad Opel Corsa puikiai atstoja didesnius automobilius. Tik norime priminti, kad maži automobiliai nėra jau tokie maži – jų ilgis siekia apie keturis metrus. Palyginti su šio testo konkurentais, Corsa keleiviai jaučiasi jaukiausiai, nes jo salonas erdviausias, o sėdynės patogios. Ant galinių sėdynių žmonės sėdi gana žemai, bet prireikus čia gali tilpti ir trys suaugusieji. Priekinės sėdynės kietokos, tačiau pasižymi geru šoniniu prilaikymu. Tik gaila, kad salono erdvę mažina platoki statramsčiai.

Šie privalumai nėra naujiena. Juos turėjo ir iki atnaujinimo gamintas Corsa. Metų pradžioje atlikę modelio atnaujinimą, vokiečiai automobilio priekiui suteikė Astra bruožų, o salonui įkvėpė modernumo. Svarbiausią naujovę „Opel” inžinieriai paslėpė po variklio dangčiu: 1.3/95 AG ecoFlex variklį papildė patikima ir greitai veikiančia „Start-stop” sistema. Tai sumažino mažylio apetitą 0,9 l: dabar Opel Corsa 100 km kelio vidutiniškai sudegina nebe 4,4, o tik 3,5 l dyzelino. Tik gaila, kad šiai naujovei įgyvendinti teko atsisakyti šešių pavarų greičių dėžės, o jos vietoje įmontuoti penkių pavarų mechaninę. Važinėjant kasdien tai tampa trūkumu. Nedidelės kubatūros motoras, perjungiant pavaras, kas kartą smunka į turboduobę ir sunkokai iš jos išsikrapšto. Tai ypač juntama, kai tenka lenkti kitas mašinas.

Su šia užduotimi tiek Ford Fiesta, tiek Mazda 2 variklis susitvarko akivaizdžiai geriau. Abu automobiliai turi tokį patį 1,6 l/95 AG motorą, kurį bendrai sukonstravo ir gamina „Ford” ir PSA koncernai. Šis variklis įtikina puikiu, tolygiu galios didinimu. Pagirtinas ir jo taupumas. Pavyzdžiui, Mazda 2 vidutinės dyzelino sąnaudos – 5,3 l/100 km, tiesa, šis japonų mažylis gaminamas be degalus taupyti padedančios sistemos.

Daugiau skaitykite naujausiame „AutoBild” žurnale Nr. 16