Jau antri metai paeiliui didžiausiame ir prestižiškiausiame automobilių sporto renginyje Baltijos šalyse – „Omnitel 1000 km lenktynėse“ – žiūrovai gali stebėti net dvejas tokio nuotolio varžybas. Be visiems įprastų pagrindinių lenktynių, kurioms startas šiemet bus duotas šeštadienį, liepos 23 d. 12.15 val., jų išvakarėse, liepos 22 d. 21.30 val., prasidės 1000 km ekonomiškumo varžybos, kuriose dvi komandos su naujais, vienodais „Volkswagen Passat BlueMotion“ automobiliais sieks tokį pat nuotolį įveikti sunaudojusios kuo mažiau degalų
Šios unikalios ištvermės ir taupumo varžybos truks irgi ne daugiau dešimties valandų ir finišuos šeštadienį, kai žiūrovai jau bus susirinkę prieš visų labiausiai laukiamų ir didžiausią susidomėjimą keliančių „Omnitel 1000 km lenktynių“ startą.
„Toks eksperimentas, kai analogiškose pernai vykusiose lenktynėse irgi varžėsi naujausi „Volkswagen Tiguan“ automobiliai, pasiteisino su kaupu, todėl šįkart nusprendėme žengti dar toliau, – sako „Volkswagen“ importuotojo Baltijos šalims „Auto Group Baltic SE” rinkodaros ir ryšių su visuomene vadovė Anda Budlevska. – Šiemet trasoje visą naktį ratus suks itin ekonomiški, mažai aplinką teršiantys du vienodi „Volkswagen Passat BlueMotion“ automobiliai, kurie turėtų šią maratoninę distanciją įveikti net nepapildę degalų bakų. Nors juos vairuosiančios komandos nesivaikys greičio rekordų, tačiau varžybiškumo elementas – labai svarbus ir būtent jis liks pagrindiniu šios dvikovos faktoriumi, nes mums rūpi praktiškai įsitikinti ir įtikinti žiūrovus, kuo automobilių sportą praturtina naujausios technologijos ir kokią įtaką jos turi mus supančiai aplinkai.“
Šis faktas, kad automobiliams per visą 1000 km distanciją nereikės papildyti degalų atsargų, neturėtų labai stebinti. „Volkswagen Passat BlueMotion“ – ekonomiškiausias savo klasės automobilis visame pasaulyje, o jų gamintojai BlueMotion naujovėmis irgi garsėja ne tik Europoje. Neveltui „Volkswagen“ kūrėjų BlueMotion technologijos pernai Niujorko (JAV) tarptautinėje automobilių parodoje buvo įvertintos pasaulio žaliojo automobilio apdovanojimu.
Nors tai jau įrodyta ne vienų bandymų metu, tačiau visgi nelengva patikėti, kad šis nemažas automobilis 100 km gali įveikti sudegindamas tik 4,4 litro degalų į aplinką išmesdamas tik 114 g/km CO2 100 km. Tokiu būdu jis gali nuvažiuoti net 1 591 km 70 litrų talpos jo kuro baką užpildžius vos vieną kartą!
Žinoma, lenktynės lieka lenktynėmis, kuriose kuro sąnaudos paprastai būna gerokai didesnės, nei renkantis idealų greitį ir taupumą įtakojančias važiavimo sąlygas. Tačiau komandos, vairuosiančios šiuos „Volkswagen Passat BlueMotion“, pasiryžusios įrodyti, kad net lenktynių sąlygomis galima neviršyti gamintojo deklaruojamų degalų vidutinių sąnaudų.
Abiejų Palangos trasoje šiose ekonomiškumo varžybose startuosiančių „Volkswagen Passat BlueMotion“ ratus suka vienodi 77 kW/105 AG „common rail“ TDI varikliai, įgalinantys 100 km/val. greitį pasiekti per 12,5 sek. ir galintys važiuoti maksimaliu 193 km/val. greičiu.
Siekiant varžybiškumo elemento, juos patikėta vairuoti dviems komandoms – žurnalistų ir žvaigždžių. Pirmosios sudėtyje – „Lietuvos ryto“ atstovas Mindaugas Grinius ir „AutoBild Lietuva“ bei „Autosportas“ leidinių redaktoriai Jurgis Paplaitis ir Artūras Pakėnas.
Žvaigždes šiose ekonomiškumo varžybose atstovaus du operos solistai – aistringas automobilių sportininkas, dalyvavęs ne vienose lenktynėse Kęstutis Alčiauskis ir tik šiemet kaip sportininkas žurnalistų ralyje debiutavęs Deivis Norvilas, kuriems kompaniją palaikys Živilė Vaškytė, ne kartą mėginusi jėgas ne tik šio renginio programoje esančiose žvaigždžių lenktynėse, bet ir išbandžiusi „Omnitel 1000 km lenktynių“ tiesioginės transliacijos vedėjos amplua.
Šias lenktynes laimės komanda ne greičiausiai įveikusi 1000 km distanciją, o sunaudojusi mažiausiai degalų.
„Visus Bonus“ inf.